Jak zachęcić klientów do zwiększenia wartości koszyka?

Dobrze funkcjonujący sklep internetowy to taki, w którym koszyki zakupowe mają wysoką wartość. Skłonienie klientów do robienia zakupów na większe kwoty jest stosunkowo łatwe – wystarczy znać kilka sprawdzonych sposobów. Wszystko dlatego, że decyzjami kupujących często kieruje impuls. Oto kilka sprawdzonych metod na to, jak sprzedawać więcej.

1. Darmowa wysyłka od... 200 zł

Klienci uwielbiają korzystać z darmowej wysyłki. Mają wtedy wrażenie, że zasłużyli na prezent. Warunkiem bezpłatnej dostawy towaru powinno być zrobienie zakupów na określoną kwotę. Jak ją ustalić? Wystarczy znać średnią cenę koszyka zakupowego i nieco ją podnieść – wtedy klienci chętnie dorzucą coś jeszcze, by skorzystać z okazji. Jaka jest średnia wartość koszyka? By ją poznać po prostu podziel przychód przez liczbę zamówień. Ciekawym rozwiązaniem, motywującym klienta do poszerzenia zawartości koszyka, będzie też licznik, który w formie graficznej zilustruje to, ile pozostało do darmowej dostawy.

2. Cross-selling, czyli dobierz coś więcej

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego na podstronie produktu znajdują się rekomendacje kolejnych, komplementarnych przedmiotów? Wszystko dlatego, że lubimy kupować w zestawach. Najłatwiej zauważyć to w sklepach z branży elektronicznej, gdzie przy zakupie monitora otrzymujemy rekomendację kabla oraz listwy antyprzepięciowej. Podobną zasadę można wykorzystać w innych branżach, np. butiki odzieżowe mogą oferować ubrania i dodatki, które pasują do konkretnego przedmiotu.


Przeczytaj również: ABC konwersji w sklepie internetowym


3. Up-selling – kupuj to, co droższe

Wielu klientów na stronach sklepów internetowych szuka produktów w okazyjnych cenach. Oni jeszcze nie wiedzą, że potrzebują czegoś lepszego niż najtańszy produkt w swojej klasie. Udowodnienie tego jest zadaniem sprzedawcy. Jak to zrobić? Najłatwiej zaproponować produkt z rozszerzonymi funkcjami albo towar z wyższej półki, np. droższą torebkę ze skóry zamiast torebki ze skaju.

4. Bony podarunkowe i zniżki

Kto nie lubi korzystać z okazji? Bony i rabaty to najlepszy sposób na to, by zachęcić klientów do dużych zakupów. Można podarować je w zamian za pierwszy zakup, przesłać wraz z newsletterem lub ogłosić na Facebooku.

5. Drobne upominki

Klienci dobrze wiedzą, czym jest wdzięczność. Obdarowani jakimś przyjemnym drobiazgiem chętnie odwdzięczą się w postaci kolejnych zakupów. Prezenty mogą także pomóc w zwiększeniu wartości koszyka zakupowego. Wystarczy, że dodasz coś ekstra do zamówienia, które przekroczy konkretną kwotę. Świetnie w tej roli sprawdzi się choćby biżuteria – modna bransoletka czy brelok są zawsze miłym podarunkiem.

6. Pozytywny wizerunek marki

Wartość koszyka zakupowego jest wysoka tylko w tych sklepach, w których klienci czują się bezpiecznie. W nowym, niesprawdzonym miejscu zwykle zamawia się na małe kwoty, by sprawdzić, czy transakcja zostanie przeprowadzona prawidłowo. Jeśli chcesz, by klienci Ci zaufali, zadbaj o przychylne komentarze w sieci. Szczególną uwagę zwróć na rekomendacje pozostawiane na Facebooku oraz te na Ceneo.pl, Opineo.pl i w Google.


Prowadzisz butik online, sprawdź koniecznie: Twoi klienci kupują na smartfonach. Przekonaj się, że sklep musi być mobilny


7. Liczby, które robią wrażenie

Spraw, aby klienci czuli, że towary oferowane w e-sklepie cieszą się dużą popularnością. To mechanizm, który można porównać do długiej kolejki przed lodziarnią, która jest najlepszą rekomendacją dla smaku i jakości słodyczy. Jak przenieść ten mechanizm do e-sklepu? O tym, ile sztuk towaru się sprzedało, warto poinformować na stronie www, w reklamie czy na Facebooku. Dobrym pomysłem jest również stworzenie podstrony z bestsellerami.

Skutecznie, a więc jak?

Bardzo ważne, by strategia sprzedaży była dostosowana do potrzeb e-sklepu. Metody, które świetnie sprawdzają się w przypadku butików internetowych, będą mniej skuteczne u sprzedawców elektroniki. Skąd masz wiedzieć, w co warto zainwestować? Skontaktuj się z profesjonalną agencją marketingową, która przygotuje plan działań promocyjnych, na miarę potrzeb Twojego sklepu. Warto również, abyś obserwował działania konkurencji.

Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o własnym sklepie internetowym?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl