Twoi klienci kupują na smartfonach. Przekonaj się, że sklep musi być mobilny
Sprzedaż w Internecie w ostatnich latach przeszła prawdziwą rewolucję. Klienci zrezygnowali z robienia zakupów na komputerach i laptopach na rzecz urządzeń mobilnych. Na sprzedawcach wymusiło to dostosowanie sklepów do potrzeb smartfonów. Zmiany zaszły nie tylko w kwestii urządzenia, na którym wyświetlana jest strona, ale wymusiły również korekty dotyczące układu treści, wyglądu grafik czy layoutu. Wszystko po to, by obsługa sklepu jedną ręką była łatwa i wygodna.
Przeczytaj również: Jak efektywnie pracować z domu? Polecamy narzędzia, z których korzystamy na co dzień!
Kupujemy mobilnie
Żyjemy coraz szybciej i zakupy robimy z doskoku. Najłatwiej przeglądać i zamawiać towary z poziomu tabletu lub smartfonu w wolnej chwili – przy porannej kawie na tarasie, podczas oczekiwania na znajomych, czy w nawet w czasie podróży pociągiem. Oto 10 faktów na temat mobilności e-commerce, które powinien poznać każdy sprzedawca.
- Polacy korzystają z ponad 20 milionów smartfonów (wg raportu. „Polska.Jest.Mobi 2018”)
- Czterech na pięciu użytkowników smartfonów wykorzystuje je do robienia zakupów.
- Użytkownicy przeglądają internet z poziomu telefonu nawet wtedy, gdy pod ręką mają komputer.
- Smartfony to najpopularniejsze źródło rozrywki w podróży.
- Badania przeprowadzone w Stanach wykazały, że mobilne wersje sklepów odnotowują aż 50% wzrost sprzedaży względem tych na PC.
- Użytkownicy smartfonów korzystają z nich dłużej niż 2 godziny dziennie. (wg raportu „Polska.Jest.Mobi 2018”)
- Ponad 70% poszukiwań produktów na smartfonach kończy się zakupem.
- Maile, a więc i newslettery, czytane są głównie z poziomu urządzeń mobilnych.
- Z roku na rok użytkownicy smartfonów spędzają coraz więcej czasu na robieniu zakupów na urządzeniach mobilnych.
- Rynek urządzeń mobilnych stale rośnie. (wg raportu „Polska.Jest.Mobi 2018”)
Może Cię zainteresować: E-commerce: Jak promować sklep na Facebooku? Sprawdź, czy robisz to dobrze
Czym wyróżniają się mobilne e-sklepy?
Po co dostosowywać e-sklep do potrzeb użytkowników mobilnych? Witryna przeznaczona na PC, po otwarciu na smartfonie, staje się nieefektywna. Do tego, by użytkownicy mobilni mogli robić zakupy łatwo i wygodnie, potrzeba szeregu funkcjonalności. Najważniejsze, by strona ładowała się bardzo szybko. Dlatego e-sklepy są odchudzone o zbędne grafiki i filmy. Ponadto layout strony musi być intuicyjny i łatwy w obsłudze, tak by można było z niego korzystać nawet jedną ręką. Reklamy oraz wyskakujące okna nie powinny pojawiać się na smartfonach. Jeśli jednak muszą wystąpić, to ich zamknięcie powinno być naprawdę łatwe. Produkty prezentowane w mobilnych e-sklepach muszą mieć grafiki przystosowane do obejrzenia na smartfonie. Ważne również, by użytkownicy mieli możliwość skorzystania z mobilnych płatności.
Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG
Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!
Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl