Sztuczna inteligencja w narzędziach Meta. Jak AI zmienia pracę w Meta Business Suite?
Meta intensywnie rozwija narzędzia sztucznej inteligencji, co jest szczególnie widoczne w Meta Business Suite i narzędziach reklamowych. Zmienia się sposób tworzenia kampanii, targetowania czy dopasowywania kreacji – amerykański gigant technologiczny regularnie wprowadza nowości, które w coraz większej mierze są oparte na działaniach algorytmów (stale dopracowywanych i ulepszanych). Z jakich funkcji najczęściej korzystają użytkownicy, co dokładnie oferuje Meta, a co może za jakiś czas pojawić się w Polsce? Sprawdź!
Materiały reklamowe Advantage+
Narzędzia Advantage+, które mają upraszczać tworzenie oraz optymalizację reklam, bazując na algorytmach i automatyzacji, istnieją już od kilku lat. Meta cały czas stara się je usprawniać, aktualizować, wprowadzać zmiany. Zastanawiasz się, jakie opcje są dostępne dla użytkowników w 2025 roku? Oto one:
- Grupy odbiorców Advantage+ – uwzględnia standardowe preferencje dotyczące odbiorców, takie jak lista klientów, płeć lub zainteresowania, i rozszerza je
- Targetowanie szczegółowe Advantage+ – pozwala zawęzić grupę odbiorców według kryteriów demograficznych, zainteresowań i zachowań
- Umiejscowienia Advantage+ – polega na automatycznym wyświetlaniu reklam w lokalizacjach ekosystemu Meta, w których klienci spędzają czas: Facebook, Reels, Instagram Stories, Aktualności na Instagramie, Messenger oraz Meta Audience Network
- Korzystanie z budżetu kampanii Advantage+ – umożliwia automatyczne zarządzanie budżetem kampanii w obrębie wszystkich zestawów reklam, aby zapewnić optymalne wyniki najniższym kosztem
- Materiały reklamowe Advantage+ – obejmuje szereg narzędzi, które pomagają w tworzeniu i optymalizacji kampanii, np. powiększanie obrazów, generowanie tła, animowanie statycznego obrazu
- Reklamy katalogu Advantage+ – pomagają automatycznie docierać do odpowiednich odbiorców za pomocą spersonalizowanych materiałów reklamowych
- Miejsca docelowe Advantage+ – Meta pomaga określić miejsce docelowe, do którego zostanie skierowany odbiorca, na podstawie prawdopodobieństwa konwersji
Tworzenie reklam z generowaniem tekstu
W narzędziach reklamowych Meta jest dostępna również funkcja generowania tekstu, wcześniej znana jako „wersje tekstu”, która ma za zadanie uprościć pracę nad treścią reklam i dostosować ton komunikacji do różnych odbiorców. Dzięki tej opcji można w kilka chwil przygotować nawet pięć wersji nagłówków i tekstów podstawowych (bazujących na oryginalnej wersji). System automatycznie wyróżnia kluczowe słowa i mocne strony oferty, które warto podkreślić. Co więcej, treści mogą być dopasowywane do typu odbiorców – AI generuje warianty zgodne ze stylem komunikacji używanym wobec poszczególnych grup klientów. Meta pozwala również uwzględnić ton marki – po jego określeniu wygenerowane treści mają odzwierciedlać charakter komunikacji. Kolejną funkcją jest tłumaczenie treści reklamowych: system przewiduje preferencje językowe odbiorców i automatycznie prezentuje reklamę w ich języku.
Dla kogo jest dostępna opcja automatycznego generowania tekstu?
Warto wiedzieć, że generowanie tekstu to na razie funkcja w fazie beta, dlatego nie wszyscy reklamodawcy mają do niej dostęp. Obecnie opcja ta działa w trzech językach: angielskim, hiszpańskim oraz portugalskim, natomiast tłumaczenia tekstów nie są dostępne w Korei Południowej, Brazylii i Unii Europejskiej. Meta cały czas rozwija te możliwości, dlatego zakres ich działania będzie stopniowo rozszerzany.