2020: Co zmieni się w e-commerce?

Sektor e-commerce nadal rozwija się bardzo dynamicznie. Już ponad połowa Polaków kupuje w sieci. Tylko w 2019 r. rynek zakupów internetowych zanotował kolejne wysokie wzrosty, podnosząc swoją wartość względem poprzedniego roku. To ogromny potencjał, który warto wykorzystać. W którą stronę branża e-commerce zwróci się w 2020 r.? Przeglądamy prognozowane trendy.

1. Jeszcze łatwiejsza dostawa

Jednym z głównych czynników, decydujących o tym, że klienci chętnie kupują w sklepach internetowych, jest sprawna dostawa. Wśród dostępnych możliwości największą popularnością cieszą się usługi kurierskie. W nadchodzącym roku sprzedawcy zrobią wszystko, by towary docierały wprost do domów, a dostawa była możliwie najtańsza dla konsumentów i jak najszybsza. Istotne stanie się także zaoferowanie kupującym różnorodnych metod dostaw, m.in. na pocztę, do punktu czy do paczkomatu.

2. Duże portale zyskają jeszcze większą przewagę

Rynek e-commerce jest łaskawszy dla dużych portali. Klienci kupują na nich chętniej niż w małych sklepach. Oznacza to, że drobni gracze na rynku e-commerce będą łączyć siły i prezentować produkty w jednym miejscu, tak by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.


Sprawdź koniecznie: Joyful.pl - radość zakupów! Prowadzisz butik online? Dołącz do nas!


3. Dostosowanie sklepów do potrzeb użytkowników 50+

Osoby dojrzałe coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. To właśnie w tym sektorze e-sklepy mogą zanotować najwyższe wzrosty w kontekście pozyskiwania nowych klientów. Jak przyciągnąć seniorów? Czytelnym layoutem, prostą obsługą zamówień i jasnymi, bezpiecznymi płatnościami. W tym roku mniej znaczy więcej.

4. E-commerce przenosi się na smartfony 

Udział mobile w rynku e-commerce stale rośnie. Zdaniem ekspertów ten trend utrzyma się w 2020 r. Strony bezdyskusyjnie muszą być responsywne, a prawdziwym priorytetem w ich projektowaniu powinna być wygoda oraz szybkość obsługi z poziomu urządzeń mobilnych. Warto zaznaczyć, że pod tym kątem należy także projektować reklamy i promocyjne pop-upy.

5. Składanie zamówień przy pomocy Asystenta Google

W 2019 r. na polskim rynku zadebiutował sklep, w którym można zamawiać głosem. To Frisco.pl, czyli popularny spożywczak on-line, realizujący dostawy na terenie Warszawy i okolic. Wydaje się, że zakupy z pomocą Asystenta Google to przyszłość e-handlu. W 2020 r. na rynku z pewnością pojawią się kolejne marki, którzy będą eksperymentować z tą technologią.


Możecie Cię również zainteresować: E-commerce: Jak promować sklep na Facebooku? Sprawdź, czy robisz to dobrze


6. Szybciej znaczy lepiej

Sprzedawcy powinni jeszcze bardziej cenić czas klientów. Kupujący będą chętniej korzystać z usług sklepów, w których mogą kupować szybciej i bez zbędnych formalności. Standardem jest to, że zakup trwa tylko kilka minut i wymaga jedynie intuicyjnych zachowań. Istotna jest także szybka dostawa, która powinna zająć maksymalnie 48 h.

7. W duchu ekologii

Konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, jak działalność człowieka wpływa na środowisko naturalne. Zakupy w sklepach internetowych generują mnóstwo śmieci. Dlatego w oczach klientów zyskają sklepy stosujące proekologiczne rozwiązania. By zyskać miano firmy przyjaznej naturze, wystarczy zastąpić foliopaki kartonowymi kopertami, a paczki z przesyłką oklejać papierową taśmą lub wysyłać towar w pudełkach fasonowych.

8. Jeszcze lepsza obsługa klienta

Osoby kupujące w sklepach internetowych chcą mieć możliwość stałego kontaktu ze sprzedawcą. Dziś liczy się już nie tylko infolinia, ale także chatboty oraz komunikatory internetowe. Jeszcze do niedawna standardem było odpisywanie na zapytania konsumentów w ciągu 24h. Teraz czas ten zmniejszyły się do kilku godzin, a najlepsi gracze na rynku odpowiadają właściwie od ręki.

Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o własny sklepie internetowym?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl