E-commerce: Jak promować sklep na Facebooku? Sprawdź, czy robisz to dobrze
Promocja na Facebooku nie ogranicza się tylko do dodawania fotek z krótkim opisem. Dziś polega na nawiązywaniu relacji. Jak sprawić, aby polubili Cię Twoi klienci? Zaciekawiaj, obdarowuj i rozmawiaj. Pamiętaj też o tym, że odbiorcy są bardzo wymagający i łatwo odejdą, jeśli o nich nie zadbasz.
1. Pisz często
Posty na Twoim profilu powinny pojawiać się regularnie – najlepiej by były to jeden lub dwa wpisy dziennie. Nie zamieszczaj ich zbyt dużo, ponieważ obserwujący będą zmęczeni natłokiem treści. W zamian zadbaj o to, by to, co publikujesz, było naprawdę dobrej jakości.
2. Zamieszczaj dużo zdjęć i filmików
Zadbaj o to, by posty przyciągnęły uwagę osób skrolujących walle. Najłatwiej zrobisz to, zamieszczając na profilu atrakcyjne zdjęcia i filmy. Pokazuj na nich produkty, które oferujesz klientom. Możesz też podzielić się tym, jak wygląda miejsce Twojej pracy albo zrobić relację z dostawy towaru.
3. Informuj o promocjach i wyprzedażach, organizuj „rozdawki”
Po co klienci obserwują profil sklepu? Aby coś zyskać. Dlatego pamiętaj o tym, by informować na bieżąco o promocjach i wyprzedażach. Organizuj również „rozdawki”. To świetny sposób na zwiększenie grona odbiorców i poszerzenie zasięgów. Upominkiem w zabawie może być choćby bluzka, buty czy biżuteria. Dobrze, jeśli osoby biorące udział w zabawie będą musiały udostępnić post i polubić profil sklepu.
JOYFUL.PL - Radość zakupów! Prowadzisz butiki online! Dołącz do nas!
4. Inspiruj do pozytywnych zmian
Zmiana stylu. Picie większych ilości wody. Zdrowsze odżywianie. To tylko kilka pomysłów na pozytywne inspiracje, które możesz wykorzystać na firmowym Facebooku. Żyjemy w czasach, gdzie motywacja jest w cenie. Pamiętaj jednak, by z nią nie przesadzić. Raz na jakiś czas warto wrzucić na Facebooka również luźniejszy post, który pokaże dystans – przecież, choć wszyscy jesteśmy fit, to lubimy objadać się pączkami w tłusty czwartek?
6. Odpowiadaj na pytania
Na bieżąco śledź komentarze pod postami. Z pewnością klienci będą zostawiali tam pytania dotyczące oferty sklepu. Staraj się odpowiadać na nie bardzo szybko. Bądź przy tym zawsze uprzejmy i wyrozumiały nawet dla trywialnych zapytań – to naprawdę popłaca.
7. Chwal się dobrymi opiniami
Najlepszą rekomendacją dla osób kupujących w Twoim sklepie są pozytywne opinie innych użytkowników. Dlatego wrzucaj na Facebooka screeny wartościowych rekomendacji, które są zamieszczane na różnych portalach, np. Ceneo.pl. Możesz też podzielić się przychylnymi komentarzami pozostawionymi na Facebooku.
8. Korzystaj z hasztagów
Hasztagi służą do zwiększania zasięgu. Pomagają w promocji marki i budują dobre relacje z klientami. Pamiętaj, aby umieszczać je także pod postami. Hasztagi umieszczaj szczególnie pod wpisami okazjonalnymi (np. informującymi o wielkiej wyprzedaży). Możesz także stworzyć firmowy znacznik, który zwiększy rozpoznawalność sklepu.
Czy profil Twojego sklepu na Facebooku jest naprawdę skuteczny? Ulepsz go, by zyskać jeszcze więcej klientów. Mamy nadzieję, że nasz tekst zainspiruje Cię do kilku pozytywnych zmian.
Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG
Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!
Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl