Strefa wiedzy #9: Jak nazywać produkty w sklepie internetowym?

Nazwy produktów w sklepie internetowym mają istotny wpływ na wysokość sprzedaży. Przede wszystkim pomagają klientom w odnalezieniu konkretnych produktów. Ponadto umieszczenie w nazwach towarów odpowiednich słów kluczowych pozwala je skutecznie wypromować i zwiększyć liczbę osób, trafiających do sklepu z Google. Koniecznie przeczytaj nasz poradnik. Od zoptymalizowania nazw produktów dzieli Cię tylko kilka prostych kroków.

Jak nazwać produkt?

Nazwa produktu powinna go celnie i krótko scharakteryzować. Sama marka oraz numer katalogowy to zdecydowanie za mało do tego, by przyciągnąć potencjalnych kupujących. Tworząc nazwę odpowiedz na kilka krótkich pytań:

  • Co to? – Zacznij od pełnej nazwy produktu, która nie pozwoli pomylić go z innym podobnym towarem np. spodnie damskie lub spodnie męskie, karbownica do włosów lub karbownica do papieru.
  • Czym się charakteryzuje? – Tu warto podać cechy szczególne produktu, np. kolor, rodzaj, rozmiar czy przeznaczenie (np. „Spodnie damskie, błękitne, cygaretki, roz. M”)
  • Jakiej marki? – W nazwie powinien znaleźć się również model i/lub producent towaru („Spodnie damskie, cygaretki, Reserved, roz. M”)
  • Czy różni się czymś od innego podobnego produktu? – W przypadku kilku produktów w różnych wariantach w nazwie należy zamieścić odróżniającą je cechę, np. „Notatnik eco, 100 kartek, zielony, B5” oraz „Notatnik eco, 100 kartek, zielony, A4”.
  • Czy w nazwie znalazły się słowa kluczowe? – Słowa kluczowe to krótkie frazy, po których klienci mogą szukać towaru w Google. Zwykle jest nimi po prostu nazwa towaru. Są jednak wyjątkowe produkty, które mogą być wyszukiwane pod kilkoma nazwami, np. „baleriny z gumy” i „meliski” – w takim przypadku w opisie powinna znaleźć się ta nazwa, która Twoim zdaniem jest częściej stosowana przez użytkowników.

Trzymając się tego schematu, trudno popełnić błąd. Nazwy tworzone są intuicyjnie i wystarczy tylko trochę czasu do tego, by były dobre i skuteczne.


Przeczytaj również: Atrakcyjne opisy dla klientów – pisz tak by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym


Czego unikać?

  • Zbytniej szczegółowości – Nazwa nie może być ani za długa, ani za krótka. Dobrze, jeśli będzie miała nie więcej niż 75 znaków ze spacjami.
  • Skracania nazw – Produkty w kategoriach najlepiej podpisywać całymi nazwami, np. w kategorii sukienki powinna się znaleźć „Sukienka mini, czerwona, roz. M, Ksandra”, a nie „Mini, czerwona, roz. M, Ksandra”.
  • Caps Locka – Pisanie całych nazw drukowanymi literami nie sprawia, że są one lepiej widoczne. To zabieg w złym guście. Wyjątkiem są nazwy w formie skrótów oraz marki, które w oryginale pisane są wersalikami.
  • Pośpiechu – Opisy tworzone na łapu-capu nie będą dokładnie przemyślane. Mogą znaleźć się w nich błędy i niedociągnięcia, które obniżą jakość strony. Jeśli nie masz czasu samodzielne przygotowanie nazw, zleć to zadanie komuś innemu.

Bądź konsekwentny

Wszystkie nazwy produktów w sklepie internetowym powinny być tworzone w oparciu o ten sam schemat, np.: nazwa produktu, model, kolor, materiał, rozmiar (Listonoszka Narelal, czerwona, skóra, mieści A4), albo: nazwa produktu, charakterystyka, ilość (Spinki komunijne, białe z kwiatami, 10 szt.). Dobrze, jeśli wszystkie nazwy produktów przygotowywane są przez tę samą osobę. Jeśli zajmuje się tym kilku pracowników, trzeba zadbać o to, by w nazewnictwie nie było bałaganu.


Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl