Strefa wiedzy #1: Atrakcyjne opisy dla klientów – pisz tak by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Czy opis produktu wpływa na decyzje zakupowe klientów? Oczywiście. Odpowiednio przygotowany content składnia kupujących do szybkiego zamówienia i opłacenia produktów. Przede wszystkim przyspiesza tempo podejmowania decyzji. Przeczytaj nasz poradnik i stwórz naprawdę dobre opisy!

Jak zrobić to dobrze?

1. Najważniejsze informacje zamieść na początku

Czy wiesz, jak dużo czasu na przeczytanie tekstu poświecą przeciętny klient? Zaledwie kilkadziesiąt sekund. Ta chwila powinna wystarczyć na to, by dowiedział się najważniejszych rzeczy na temat produktu (patrz punkt 2). Warto wykorzystać ją także do tego, by zachęcić go do dalszej lektury i nie zanudzić. Pamiętaj, że opis to nie tylko sam tekst, ale także tytuł oraz elementy dodatkowe, takie jak np. cena czy panel do wyboru koloru.

2. Odpowiedz na pytania: Co? Jakie? Za ile?

Bez względu na to, co sprzedajesz, w opisie musi znaleźć się kilka ważnych informacji. Przede wszystkim jest to nazwa produktu. Najlepiej jeśli będzie ona wyróżniona w tytule tekstu. Równie istotne są cena oraz dostępność towaru. Zadbaj o to, by były dobrze widoczne – najlepiej, jeśli klient trafi na nie zaraz po otwarciu strony. W pierwszych zdaniach opisu krótko scharakteryzuj produkt – napisz przede wszystkim o tym, czego nie widać na zdjęciu, np. „XYZ to spódniczka midi z lejącego się materiału, który bardzo efektownie prezentuje się w tańcu”.

3. Zastanów się, czym wyróżnia się produkt

Klienci zainteresowani zakupem obejrzą w sieci kilka podobnych produktów. Do zakupu zachęcisz ich, wskazując cechy, którymi wyróżnia się Twój towar. Może być to np.: modny fason, efektowny krój, ciekawy kolor, dodatkowa funkcja albo atrakcyjna cena. Postaraj się, aby ta informacja była dobrze widoczna (patrz punkt 7).


Przeczytaj koniecznie: TRENDY W E-COMMERCE! CO CZEKA E-HANDEL W NAJBLIŻSZYM CZASIE


4. Niech klient stanie się Twoim przyjacielem

Nie wiesz, w jaki sposób stworzyć opis? Pomyśl, że polecasz coś naprawdę fajnego dobremu przyjacielowi. W ten sposób łatwo znajdziesz pozytywne cechy produktu, a ponadto sprawisz, że opis będzie bardziej przekonujący. Niech będzie to tekst napisany swobodnie (jak w czasie normalnej rozmowy), bez zbytniego zadęcia.

5. Postaw na język korzyści

W ostatnich latach język korzyści zyskał wśród copywriterów ogromną popularność. Nic dziwnego, klienci lubią czytać opisy, z których dowiedzą się, że produkt jest im naprawdę potrzebny. Jak go używać? Przede wszystkich unikaj zaprzeczeń i zwrotów kojarzących się negatywnie. O wiele lepiej jest napisać, że „sukienka efektownie wyszczupla”, niż że „sukienka nie uwidacznia wałeczków tłuszczu”. Ponadto staraj się, aby w tekście podkreślić, co zyska klient po zakupie produktu, np. „podeszwy butów wyprofilowane są w taki sposób, że raz na zawsze zapomnisz o bólu pleców”. Staraj się także pokazać, jak produkt zaspokoi potrzebę klienta np. „Jeśli szukasz sukienki na wesele, to model XYZ sprawdzi się doskonale”.

6. Pisz tak, jak mówisz

Google promuje teksty pisane prostym, przystępnym językiem. Opisy twórz tak, aby były poprawne. Nie staraj się jednak na siłę naśladować literackiej polszczyzny ani stylu naukowego. O wiele lepiej sprawdzi się język ogólny, czyli taki, jaki na co dzień spotykamy w mediach. Staraj się przy tym unikać wyrazów zapożyczonych z gwary czy slangu, chyba że wymaga tego specyfika sklepu.

7. Wyróżnij istotne informacje

Klient czyta tekst bardzo szybko. Pomóż mu wyłowić najważniejsze informacje. W dłuższych tekstach wykorzystaj do tego akapity, tytuły i podtytuły. W opisach każdej długości możesz użyć powiększonej czcionki (nie w środku tekstu, tylko w przypadku pojedynczych elementów, takich jak nazwa produktu czy cena), pogrubienia lub wypunktowania. Szczególnie warte uwagi są listy punktowe, które warto umieszczać pod tekstami. Można tam w kilku krótkich zdaniach scharakteryzować produkt. To rozwiązanie, które z pewnością przypadnie do gustu klientom, którzy nie chcą czytać całego akapitu. Co więcej, tekst o urozmaiconym layoucie lepiej pozycjonuje się w Google.

8. Zachęć do zakupu

Na końcu każdego opisu warto zamieścić krótką zachętę do działania. Może to być po prostu „Nie czekaj, zamów XYZ już teraz!” albo nieco bardziej wysublimowane „Zamów sukienkę XYZ i spraw sobie małą przyjemność” lub „Spiesz się z zamówieniem, ilość produktów jest ograniczona”. Taka krótka informacja przyśpieszy podjęcie decyzji zakupowej przez klienta.


Zainteresuje Cię również: TWISTO - KUP TERAZ, ZAPŁAĆ PÓŹNIEJ! NOWY SPOSÓB PŁATNOŚCI DOSTĘPNY JUŻ W PLATFORMIE MEDIALIZER


 

UWAGA! Czego unikać?

1. Kopiowania treści

Niestety, zamieszczanie skopiowanych treści jest powszechną praktyką w sklepach internetowych. Nic dziwnego – niewiele kosztuje i pozwala zapełnić stronę. Jednak czy taki content jest wiele wart? Nie. Przede wszystkim strona wypełniona splagiatowanymi tekstami jest bardzo nisko oceniana przez algorytmy Google, a co za tym idzie jest słabo wyszukiwalna. Ponadto skopiowane teksty są również mniej atrakcyjne dla klientów, a kompilacja opisów pochodzących z różnych źródeł wprowadza na stronę niepożądany chaos.

2. Tłumaczenia opisów anglojęzycznych

Kopiowanie anglojęzycznych tekstów do tłumacza to zły pomysł. Niezbyt dobrą ideą jest także tłumaczenie ich słowo w słowo. Takie opisy wyglądają sztucznie i zwyczajnie są nieefektywne. Jeśli korzystasz z anglojęzycznych źródeł staraj się stworzyć tekst od podstaw. Najpierw przeczytaj materiał w oryginale, następnie wypisz najważniejsze informacje i na ich podstawie stwórz własny opis.

3. Unikaj istotnych błędów

Poważne błędy ortograficzne i składniowe psują wizerunek firmy. Staraj się ich unikać. Nie oznacza to, że musisz być hiperpoprawny – po prostu pisz zrozumiale i zgodnie z powszechnie znanymi zasadami. Jeśli chcesz uniknąć literówek i poważniejszych błędów skorzystaj z odpowiednich narzędzi, do których wystarczy przekleić tekst, np. www.languagetool.org. Wysokiej jakości korektę pisowni oferują również Dokumenty Google.


Zobacz również: JAK ZOPTYMALIZOWAĆ ŚCIEŻKĘ ZAKUPOWĄ W E-SKLEPIE?


4. Lania wody

Opis produktu nie może być zbyt długi. Dobrze, jeśli najważniejsze informacje zawrzesz w kilku linijkach (najlepiej 500 do 700 znaków ze spacjami). Pamiętaj o tym, by podawać tylko prawdziwe informacje. Koloryzowanie i mijanie się z prawdą zostaną szybko odkryte przez klienta i sprawią, że łatwo go stracisz. Uważaj również na epitety. Zbyt duża liczba pozytywnych cech produktu wcale nie zachęca do zamówienia. Mogą natomiast sprawić, że kupujący stanie się podejrzliwy.

5. Języka specjalistycznego

Tekst napisz przystępnym językiem. Unikaj przy tym nadmiaru specjalistycznego słownictwa. W opisach produktów z niektórych dziedzin (np. m.in. IT, ogrodnictwo, przemysł, motoryzacja) mogą znaleźć się pojedyncze wyrażenia eksperckie, staraj się jednak, aby zawsze zostały wyjaśnione w sposób przystępny dla klienta. Np. „Głośność pracy zmywarki to mniej niż 45 dB. To bardzo mało – poziom hałasu można porównać do tego, który emituje włączony klimatyzator”.

6. Przygotowywania tekstów przez kilka osób

Wszystkie treści w obrębie sklepu internetowego powinny być spójne. Najlepiej, aby tworzyła je jedna osoba i konsekwentnie trzymała się określonego schematu. Jeśli content będzie przygotowywało kilka osób, trzeba zadbać o to, by opisy miały taki sam układ i były zredagowane w podobnym stylu.

 

To już wszystkie porady dotyczące tworzenia opisów produktów. Mamy nadzieję, że pomogą Ci wzbogacić Twój sklep w wartościowy content. Teraz pora zabrać się do działania. Najtrudniej jest zacząć. Najlepiej usiąść w ciszy i zwyczajnie działać. Pierwsze opisy mogą sprawić nieco trudności, jednak szybko nabierzesz wprawy. Powodzenia!


Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl