Facebook Ads – 7 podstawowych błędów, które niszczą skuteczną kampanię
Jak zorganizować skuteczną kampanię Facebook Ads? To pytanie, które zadaje sobie każda firma rozpoczynająca promocję w social mediach. Ważne jest nie tylko to, aby zainwestować pieniądze, ale przede wszystkim to, by zrobić to mądrze. W naszym artykule nie znajdziesz porad dotyczących tego jak zoptymalizować wydatki i zmaksymalizować zyski. Przeczytasz jednak o tym, czego z pewnością należy unikać. Oto 7 podstawowych błędów, które niszczą skuteczną kampanię w mediach społecznościowych.
1. Adresowanie reklamy do wszystkich, czyli do nikogo
Kluczem do skutecznej kampanii w social mediach jest dotarcie z reklamą do grupy odbiorców, która jest zainteresowania produktem. Dla przykładu – szkoły policealne powinny być promowane zwłaszcza wśród nasto- i dwudziestolatków, a adresatem kampanii dotyczącej wakacji w sanatoriach będą emeryci. Liczą się nie tylko wiek, płeć czy zainteresowania konkretnej grupy osób. Dziś bardzo ważne jest profilowanie ze względu na lokalizację. Dotyczy to szczególnie małych i średnich firm, których działalność ogranicza się do konkretnego terenu. Facebook Ads daje możliwość wyświetlania reklamy na wallach osób, przebywających w konkretnej lokalizacji.
2. Zostawianie kampanii bez opieki
Stworzenie dobrej kampanii to sztuka. Jednak to jeszcze nie wszystko. Równie ważne jest stałe sprawdzanie efektywności podejmowanych działań. Sytuacja w social mediach zmienia się bardzo dynamicznie. Rzadko jest tak, aby na przestrzeni całego miesiąca komunikat reklamowy był równie skuteczny. Najlepiej sprawdzają się kampanie, których twórcy są elastyczni i dopasowują ich właściwości do aktualnej sytuacji. Najłatwiej określić je analizując statystyki, z których można wyciągnąć konkretne wnioski.
3. Przepalanie budżetu
Zorganizowanie skutecznej kampanii na Facebooku wymaga odpowiedniego budżetu. Nie jest jednak tak, że działania, na które zostanie przeznaczone dwa razy więcej środków, będą dwukrotnie skuteczniejsze. Wszystko dlatego, że łatwo przepalić budżet. Co to oznacza? Pieniądze należy inwestować z rozmysłem. Facebook zrobi wszystko, by wydać kwotę, która przeznaczysz na reklamę. Warto przy tym zaznaczyć, że skuteczne działania na Facebooku wymagają tekstów. Podejmowanie prób zawsze skutkuje wydawaniem środków. Najważniejsze jednak, by znaleźć optymalne rozwiązanie.
4. Słaba strona internetowa lub niefunkcjonalny sklep
Dlaczego reklama Facebook Ads nie działa? Nie zawsze jest to winą źle zorganizowanej kampanii. Przyglądaj się nie tylko statystkom na Facebooku, ale także krytycznie spójrz na miejsce, do którego odsyła reklama. Nowoczesny i atrakcyjny landing pages przyciągnie odbiorców. Natomiast strona, która będzie źle zrobiona lub, co gorsza, pełna reklama i bannerów typu pop-up podziała jak prawdziwy odstraszacz. Podobnie jest w przypadku sklepu internetowego. Nawet najskuteczniejsze działania z zakresu social marketingu nie wypromują e-sklepu, który jest nieatrakcyjny dla Klientów.
5. Wiara w to, że możesz sam wymyślić najlepsze rozwiązania
Skąd czerpać wiedzę o tym, jakie rozwiązania social marketingowe sprawdzą się w Twojej branży? Sprawdź, jak radzi sobie konkurencja. Z pewnością znasz kilka firm, które działają w podobnym segmencie i wiedzie im się całkiem nieźle. Zobacz, w jaki sposób przygotowują reklamy. Nie oznacza to, że masz ślepo kopiować ich kroki. Jeśli jednak jakieś rozwiązanie pojawia się na stronie większości marek podobnych do Twojej, zapewne jest warte rozważenia.
6. Bałagan w menadżerze reklam
Nie, nie pomyliłeś się. Rzeczywiście piszemy o bałaganie. Dobra organizacja znacznie ułatwia zarządzanie marketingiem w social mediach, zwłaszcza jeśli prowadzisz więcej kampanii. Staraj się zawsze nazywać poszczególne projekty i ich części tak, abyś nawet po dłuższym czasie wiedział czego konkretnie dotyczyły. Dzięki temu łatwiej będziesz mógł analizować statystyki i sprawdzać, które z podjętych aktywności dały najlepsze rezultaty.
7. Tworzenie reklam bez korzystania podglądu
Stworzyłeś skuteczną reklamę. Masz doskonały pomysł, świetny tekst i skuteczną grafikę. Całość wrzucasz do edytora, ustawiasz parametry i publikujesz. Co może pójść nie tak? Ważne, aby przed zamieszczeniem reklamy w social mediach, sprawdzić jak post wygląda w różnych kanałach przekazu. Podejrzyj go na smartfonie i w przeglądarce desktopowej. Zwróć uwagę na to, czy układ treści na pewno prezentuje się tak dobrze, jak to zaplanowałeś.