Majówka w e-commerce. Przygotuj się na długi weekend wyprzedaży

Kwiecień i maj to owocne miesiące, jeżeli chodzi o prowadzenie e-biznesu. Zarówno Wielkanoc, jak i majówka nierzadko skłaniają do zakupów większą liczbę osób niż zwykle. Warto przyciągnąć ich uwagę i przekonać, że powinni zdecydować się właśnie na Twój sklep internetowy. Jak osiągnąć swój cel? Najlepiej poprzez starą, dobrą metodę, czyli obniżkę cen. Podpowiemy Ci, na czym warto się skupić. Nie przegap takiej okazji!

Jakie ubrania będą najchętniej noszone podczas majówki?

Czy wiesz, że w tym roku majowy weekend będzie trwał aż 5 dni? Zacznie się już w piątek, 29 kwietnia, i potrwa do wtorku, 3 maja. Większość ludzi zapragnie jakoś wykorzystać ten czas – czy to na wyjazd w góry bądź odwiedzenie rodziny, czy to na zorganizowanie grilla czy przyjęcia w ogrodzie. Na początku przyszłego miesiąca pogoda zapewne dopisze, wieczory jednak wciąż będą chłodne. Prowadzisz butik internetowy z odzieżą czy obuwiem i akcesoriami? Niech Twoja wczesnomajowa kolekcja obfituje w uniwersalne T-shirty, lekkie sukienki, spodnie oraz komplety dresowe, jak również okrycia wierzchnie – jeansowe katany, skórzane ramoneski, materiałowe bomberki czy dzianinowe swetry i kardigany. Gwarantujemy, że zapotrzebowanie na wysokogatunkowe, wygodne i casualowe ubrania znacznie wzrośnie w tym okresie. Przygotuj się też na inną ewentualność, a mianowicie – upał. Niech w Twoim asortymencie znajdzie się miejsce dla kilku letnich modeli.


Przeczytaj również: Czym jest marketing afiliacyjny?


Maj to też uroczystości i ostatni moment wiosny

Maj często kojarzy się też z różnego rodzaju uroczystościami, takimi jak komunie czy wesela. Tak naprawdę w kwietniu rozpoczyna się ślubny sezon. Wyjdź swoim konsumentom naprzeciw i umieść w ofercie sklepu internetowego eleganckie i efektowne produkty. Ważne, by rzeczywiście mieli w czym wybierać. Niektórzy preferują przecież błyszczące, rozkloszowane kreacje, inni – minimalistyczne garnitury. W połowie bądź w drugiej połowie maja skup się na promowaniu letnich kolekcji. To odpowiedni moment, aby zacząć publikować na swoim blogu artykuły z inspiracjami, skoncentrowane na najnowszych trendach. Można powiedzieć, że majówka to ostatnia wiosenna okazja w branży e-commerce.


Może Cię zainteresować: 7 sposobów na wyższą konwersję w e-sklepie


Majowa kampania w sklepie i na Facebooku

Zastanawiasz się, jak zorganizować swoją majową kampanię reklamową? Powinieneś zaplanować ją wcześniej, aby ze wszystkim zdążyć, najlepiej już w połowie kwietnia. Równie ważne, co dobra organizacja, jest pomysł na promocję. Zaoferuj swoim klientom średnie wyprzedaże, czyli 20-40-procentowe obniżki cen. Niech trwają przez cały okres majówki, od 29 kwietnia do 3 maja. Świetnym rozwiązaniem, by dotrzeć do większej liczby odbiorców, będzie równoległe prowadzenie kampanii na Facebooku. To przedsięwzięcie zacznij obmyślać już 2 tygodnie wcześniej, głównie po to, by administratorzy portalu zdążyli je zweryfikować. Odpowiednie bannery zamieść w dniu startu, a później publikuj w social mediach 3-4 posty dziennie. Możesz wykazać się kreatywnością, stworzyć hasło nagłaśniające Twoje działania, najlepiej w formie hasztagu. Warto też przyciągnąć klientów zwięzłą i ciekawą treścią, pośrednio lub bezpośrednio związaną z majówką.