Jak wykorzystać content do promocji sklepu internetowego?

Czy content marketing rzeczywiście przyczynia się do wzrostu sprzedaży? Oczywiście! Marketing treści opiera się na regularnym tworzeniu wartościowych tekstów, które są atrakcyjne dla odbiorców. Mają one trafić do konkretnej grupy osób i nakłonić je do działania. Może być nim kupno produktów lub usług, budowanie widoczności i wizerunku w sieci czy branding (zwiększanie świadomości marki). Przeczytaj, jak wykorzystać content do promocji sklepu internetowego! 

Najważniejsze jest planowanie

Główną formą content marketingu – obok infografik, raportów czy filmów – są teksty. Najczęściej można spotkać się z takimi formami, jak blogi firmowe, poradniki, wywiady, treści eksperckie czy opisy produktów. Tego typu treści powinny dostarczać odbiorcom jakąś wartość, a także wpisywać się w określoną strategię działania. Strategia ta powinna odpowiadać budżetowi firmy, specyfice oferty, konkurencyjności, innych działań promocyjnych. Ważne, żeby określić główny cel, a następnie dostosować do niego swój content.

Zjadliwy content marketing – reguła E.A.T.

Efektywne treści content-marketingowe powinny być zgodne z zasadą E.A.T., która jest skrótem od trzech wyrazów: expertise (eksperckość), authoritativeness (autorytatywność) oraz trustworthiness (wiarygodność). E.A.T. zostało stworzone przez Google. Eksperckość oznacza tutaj bycie specjalistą (lub współpracę z nim) w danej dziedzinie, autorytatywność – bycie postrzeganym jako autorytet wśród danego typu treści, a wiarygodność – bycie godnym zaufania. Spełnienie tych reguł wiąże się ze wzrostem zainteresowania Twoim contentem.


Zobacz również: Jak bezpiecznie kupować online? O tych zasadach warto pamiętać


Profity związane z marketingiem treści

Content marketing wiąże się z licznymi korzyściami. Jego najważniejszym zadaniem jest zwiększenie sprzedaży. To jednak nie wszystko. Dzięki takim działaniom można udoskonalić branding, czyli lepiej budować świadomość marki. Polega on na kreowaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku danej firmy, dążąc do zdobycia renomy i zaufania wśród odbiorców. Jest to główny element lejka zakupowego. Odpowiednia dystrybucja pozwoli konsumentom dowiedzieć się o istnieniu Twojej marki, natomiast content marketing – zapamiętać ją.

Content marketing a pozycjonowanie

Marketing treści jest ściśle związany z procesem optymalizacji. Publikowanie interesujących, wartościowych tekstów sprzyja budowaniu linków prowadzących do Twojej strony. Oznacza to zwiększenie wiarygodności i wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, co generuje większy ruch. Warto pamiętać, że roboty Google oceniają jakość treści, nie tylko liczbę słów kluczowych. Powinny one być napisane poprawnie, w sposób naturalny, unikalny i przejrzysty. Nie zapominaj oczywiście o umieszczaniu keywordsów w strategicznych miejscach, takich jak nagłówki czy leady, jak również o linkowaniu wewnętrznym.

Marketing przychodzący i marketing wirusowy – powiązane pojęcia

Ważnym pojęciem związanym z content marketingiem jest inbound marketing, czyli inaczej marketing przychodzący. Termin ten oznacza strategię, która stanowi przeciwieństwo tradycyjnej reklamy. Ma za zadanie zainteresować potencjalnego klienta do tego stopnia, by sam chciał wykonać pierwszy krok i nawiązać kontakt z firmą. Mówiąc krótko, to przyciąganie konsumentów atrakcyjnymi treściami wysokiej jakości. Mają one odpowiadać na konkretne pytania i pomagać w rozwiązywaniu problemów. Marketing przychodzący opiera się na poradnikach, eksperckich wpisach i artykułach blogowych, e-bookach, które wychodzą odbiorcom naprzeciw. Oprócz tego, Twoje zainteresowanie może wzbudzić tzw. marketing wirusowy, stanowiący jedną z form inbound marketingu. Nazwa tej strategii wiąże się z szybkim rozprzestrzenianiem chwytliwych, niebanalnych, unikalnych treści, trudnych do wyrzucenia z głowy.


Myślisz o własnym sklepie internetowy? Musisz to przeczytać: Jak przenieść sprzedaż stacjonarną do Internetu? Dowiedz się, jak zrobić to skutecznie!


Content w sklepie internetowym – jak go tworzyć?

Przede wszystkim treści w danym e-sklepie muszą być dostosowane do konkretnych osób. Pamiętaj, że nie jesteś w stanie dotrzeć do wszystkich, dlatego warto skupić się na określonej grupie. Do tego trzeba ją dobrze poznać i zrozumieć jej potrzeby. Tworzenie contentu w sklepie internetowym powinno obejmować:

  • opisy produktów i kategorii;
  • zdjęcia lub/i animacje;
  • zakładkę „o nas”;
  • poradniki.

Opisy produktów i kategorii

Opisy produktów i kategorii to idealne miejsce, żeby umieścić wybrane frazy kluczowe. Wszystko zależy od specyfiki Twojej marki – w niektórych e-sklepach lepiej sprawdzą się rozbudowane, eksperckie opisy (szczególnie przy małej ofercie), w innych – krótkie i dynamiczne. Cały czas warto jednak pamiętać o naturalnym języku, stosowaniu synonimów i unikalności.

Grafiki, zakładki, formy poradnikowe

Zdjęcia oraz animacje są pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy odwiedzającym sklep internetowy. Mogą zachęcić bądź zniechęcić do przeczytania opisu czy innego tekstu. Fotografie powinny pasować do estetyki całej witryny, być przyjemne dla oka i zgodne z psychologią kolorów. Jeżeli chodzi o zakładkę „o nas”, warto umieścić w niej niezbędne informacje i cechy wyróżniające Twoją firmę spośród innych. Z kolei poradniki pomagają potencjalnym konsumentom zdobyć nowe informacje i uporządkować w głowie wiedzę. Niech będą przejrzyste, napisane zrozumiałym językiem i dostosowane do konkretnych użytkowników.

Podsumowanie: pozostań na bieżąco

Nie można zapominać, że content marketing wiąże się z dużą ilością pracy oraz wysiłku. Nie wystarczy napisać kilku tekstów. Najważniejsza jest systematyczność i ciągłe utrzymywanie wysokiego poziomu jakości. Odbiorcy nigdy nie powinni czuć się rozczarowani, że wybrali właśnie Twoje treści. Rezultaty działań należy cały czas monitorować i optymalizować. Warto w tym celu zdecydować się na usługi ekspertów. Skontaktuj się z nami, a na pewno pomożemy!