Giganci social mediów pomagają przedsiębiorcom przygotować się do Bożego Narodzenia

Do Gwiazdki zostały niecałe dwa miesiące – to ostatni dzwonek na przedświąteczne przygotowania w branży e-commerce. Na szczęście dla przedsiębiorców, największe platformy społecznościowe przygotowały dla nich materiały wspierające ich w maksymalizacji zysków w tym najbardziej intensywnym okresie sprzedażowym.

Końcówka roku to zawsze kumulacja akcji sprzedażowych w e-commerce. Zdają sobie z tego sprawę i sprzedawcy, i sieci społecznościowe. Optymalne wykorzystanie tego gorącego okresu zależy jednak od dobrej organizacji działań. Social media postanowiły wesprzeć marki i właścicieli e-sklepów, wypuszczając okazjonalne poradniki. Zawarte w nich treści omawiają funkcje sprzedażowe poszczególnych platform, edukują o sprzedaży za ich pośrednictwem i dają wskazówki, które pomogą zmaksymalizować generowane tymi kanałami obroty.

Instagram i jego narzędzia e-commerce

Instagram wypuścił poradnik sprzedażowy o tym, jak przygotować sklep na IG na okres świąteczny. Dużą częścią poradnika od IG jest przewodnik po najlepszych praktykach dotyczących katalogu produktów. Katalog jest podstawowym narzędziem e-commerce na Instagramie – zbiera szczegółowe informacje o produktach i umożliwia ich bezpośrednią sprzedaż. Dlatego jakość zamieszczonych tam zdjęć oraz opisów jest wyjątkowo ważna – to od nich zależy docieranie do nowych klientów. Katalog zawiera liczne, szczegółowe wskazówki dotyczące optymalizacji informacji o produktach.

Znajdziemy tam również informacje o tym, jak skonfigurować oferty promocyjne na IG. Instagram w poradniku przypomina też o możliwości dodawania do sklepu organicznych treści od użytkowników, dzięki czemu za ich zgodą można pozyskać autentyczne materiały dotyczące produktów. To świetne narzędzie sprzedażowe, dlatego warto pamiętać o nim podczas przygotowań do świątecznych akcji promocyjnych. W poradniku od Instagrama są też informacje o oznaczaniu produktów w postach oraz reklamach, co pozwala na znaczące zwiększenie grona odbiorców, którzy łatwo mogą dokonać zakupu za pomocą minimalnej liczby kroków.


Zobacz również: Instagram Reels już dostępne w Polsce – sprawdź, jak je wykorzystać!


Poradnik od TikToka

TikTok przygotował przewodnik, który przyda się w planowaniu strategii na końcówkę roku. Nie sposób zignorować faktu, że popularność TikToka wciąż rośnie, co czyni go medium wartym wzięcia pod uwagę w kampaniach sprzedażowych. W przewodniku od TikToka znajdziemy przede wszystkim istotne statystyki potwierdzające duże zaangażowanie userów, a tym samym jego użyteczność podczas promowania produktów w okresie świątecznym za pomocą TikTok Ads. Wynika z nich, że TikTok jest potężnym motorem mogącym napędzać akcje sprzedażowe. Widać w nich również zmianę zwyczajów użytkowników w temacie kupowania świątecznych prezentów.

Poradnik zawiera ponadto kalendarz ważnych dat, pomocny w planowaniu akcji promocyjnych, oraz listę nietypowych świąt, które również można wykorzystać w kampanii. To jednak nie wszystko. TikTok przygotował również osie czasu, które będą pomocnym narzędziem w planowaniu świątecznych kampanii e-commerce. To świetny materiał zwłaszcza dla mikrobiznesów, które swoje akcje promocyjne planują i realizują bez pomocy specjalistów od marketingu internetowego. 


Może Cię zainteresować: Czym jest piksel Facebooka i dlaczego musisz go mieć, gdy prowadzisz biznes e-commerce?


Zakupy na Pinterest

Warto w tym miejscu wspomnieć również o Pinterest i narzędziach e-commerce, które od jakiegoś czasu dostępne są na tej platformie. Choć Pinterest nie przygotował żadnego świątecznego przewodnika, to na jego potencjał zdecydowanie warto zwrócić uwagę podczas planowania działań promocyjnych. Serwis ten, służący do gromadzenia inspiracji w formie tzw. pinów, umożliwia zamieszczanie specjalnych pinów produktowych, które zawierają dodatkowe informacje informujące o możliwości zakupu danej rzeczy. W centrum pomocy Pinterest można znaleźć szczegółowy poradnik dotyczący sprzedaży za pomocą pinów produktowych. Pinterest pozwala na integrację firmowego konta ze sklepem Shopify. Niestety – w tym momencie dostępna w Polsce wersja Pinterest nie ma możliwości oznaczania produktów na zdjęciu. Możliwe jest natomiast tworzenie reklam produktowych oraz tzw. kolekcji reklam, które składają się z głównego zdjęcia reklamowego, do którego można podpiąć dodatkowe materiały reklamowe.

Przy okazji zauważmy, że potencjał sprzedażowy serwisu Pinterest można wykorzystać również w inny sposób. Założenie profilu sklepu na tym portalu może znacząco zwiększyć ruch w sklepie, zwłaszcza jeżeli zadba się o organiczne zaangażowanie odbiorców. Można na przykład zachęcać ich do tworzenia tablic z dostępnymi w sklepie produktami (np. pomysłami na stylizacje w przypadku butiku odzieżowego), jednocześnie integrując z kartą produktu w e-sklepie przycisk „Pin It”, który umożliwia dodawanie pina z danym przedmiotem do Pinterest.

Na koniec

Nie sposób przecenić siły kampanii e-commerce. Zdecydowana większość konsumentów robi dziś zakupy w Internecie, dlatego warto zainwestować energię w optymalne przygotowanie się do świątecznego okresu sprzedażowego. Duże platformy wiedzą, co robią, a oferowane przez nie porady i narzędzia pomogą zmaksymalizować zyski każdego biznesu e-commerce.