Content marketing w sklepie internetowym z odzieżą damską. Sprawdź, jakich treści potrzebuje Twój butik!
Jakich treści potrzebuje butik internetowy? Atrakcyjnych, spójnych i odpowiednio zoptymalizowanych. Wartościowe teksty to jeden z najlepszych sposobów na wypromowanie marki i podniesienie jej pozycji w Google. Jednak treści to o wiele więcej… O tym, jak zadbać o content w butiku, opowiada Joanna Pawłowska-Tomczak, Content Marketing Manager w Medializer, copywriter z dziesięcioletnim doświadczeniem.
Przygotowanie treści do butiku internetowego wydaje się proste. Z pozoru wystarczy stworzyć kilka marketingowych tekstów, które wypełnią stronę główną. Takie działanie zwykle nie przynosi efektów. Content w butiku internetowym musi być tworzony w oparciu o spójną strategię, która będzie obejmowała nie tylko wyznaczoną liczbę tekstów konkretnej długości, ale także określi ich styl i charakter. Dzięki temu treści z całej strony będzie łączył się w spójną całość i staną się idealnym narzędziem do budowania tożsamości marki i wzmacniania relacji z klientami. Jakich tekstów potrzebuje Twój butik?
Treść do zakładki „O nas”
Który tekst na stronie internetowej butiku jest najważniejszy? To pytanie, które może budzić kontrowersje. Moim zdaniem jest to content do zakładki „O nas”. Dlaczego? Przecież dużo istotniejsze wydają się treści ze strony głównej, a zakładka „O nas” jest stosunkowo rzadko odwiedzana przez czytelników. Natomiast z perspektywy copywritera ma ona dużą wartość. Stworzenie dobrego tekstu do zakładki „O nas” wymaga dogłębnej analizy marki. Sama praca konceptualna zajmuje mnóstwo czasu. Warto jednak w nią zainwestować, ponieważ staje się fundamentem, pozwalającym zbudować spójny wizerunek.
Teksty na stronę główną
Zawartość strony głównej decyduje o tym, czy klienci zaufają sprzedawcy. Ważne, aby było na niej wiele efektownych grafik, które przyciągają wzrok. Istotna jest również treść. Składają się na nią przede wszystkim hasła marketingowe widoczne na banerach lub w określonych miejscach witryny. Oprócz nich na stronie głównej często znajduje się miejsce przeznaczone na kilka zdań budujących wiarygodność marki. Choć content na stronie głównej nie zajmuje wiele miejsca, jego przygotowanie jest dość czasochłonne. Dobrze, by był on napisany językiem korzyści, odpowiednio zoptymalizowany pod SEO oraz dostosowanym do layoutu konkretnej strony.
Content do zakładek i podzakładek
Treści w zakładkach i podzakładkach sklepu internetowego pełnią dwie funkcje. Przede wszystkim mają zachęcić klientów do zakupu produktów i sprawić, by postrzegali sprzedawcę jako markę godną zaufania. Po drugie muszą być napisane tak, by spodobały się wyszukiwarkom. Dziś podstawą pozycjonowania są długie i wartościowe treści. Jednak nawet w przypadku content marketingu łatwo przepalić budżet, inwestując w teksty, które będą nisko oceniane przez wyszukiwarkę. Dlatego warto korzystać z usług doświadczonych copywriterów.
Teksty blogowe
Teksty blogowe są istotnym elementem pozwalającym na wejścia na stronę sklepu z Google. Ich potencjał budujemy poprzez odpowiednio zoptymalizowaną długość, zastosowanie właściwiej architektury treści oraz wykorzystanie różnorodnych praktyk SEO. W tekstach blogowych nie chodzi jednak wyłącznie o to, by wypozycjonować je wysoko w wyszukiwarce. Jednak podbijanie wejść, to nie jedyna rola tekstów blogowych. Ich równie ważną funkcją jest wzmacnianie pozycji firmy w sieci i skrócenie dystansu dzielącego sprzedawców i kupującego. Dlatego teksty na blog powinni tworzyć copywriterzy znający specyfikę firmy. Dzięki temu artykuły będą wpisywały się w strategię komunikacji marki i wzmocnią jej pozytywny wizerunek.
Artykuły sponsorowane
Chcesz wypromować swój butik? Jednym z narzędzi, które masz do dyspozycji, jest tekst sponsorowany. Może on zostać opublikowany na stronie portalu związanego z branżą, w której działasz albo trafić na blog influencera. W Medializer dbamy o naszych klientów i miedzy innymi przygotowujemy dla nich artykuły sponsorowane, które trafiają na Joyful. Oprócz samej publikacji na popularnym portalu modowym, promujemy je w social mediach, dzięki czemu marki stają się bardziej rozpoznawalne.
Opisy produktów
Handel w stacjonarnym butiku i sprzedaż w sieci to dwie różne sprawy. Osoby kupujące w internecie nie mają okazji dotknąć czy przymierzyć ubrań. Mogą je tylko zobaczyć i o nich przeczytać. Dlatego tak ważne jest położenie nacisku na opisy produktów. Teksty powinny być krótkie, dobrze przemyślane i atrakcyjne w formie. Ważne, aby kilka zdań napisanych językiem korzyści zawierało wszystkie informacje, których poszukuje klient.
Treść regulaminów, zakładki „techniczne”
Content w sklepie internetowym to nie tylko teksty marketingowe. To również treści, których obecność jest wymagana prawnie. Przede wszystkim na stronie sklepu powinien znaleźć się regulamin. Za jego przygotowanie nie odpowiadają copywriterzy tylko prawnicy. Natomiast specjalistom od content marketingu warto powierzyć stworzenie stron informacyjnych opartych na regulaminie, takich jak „FAQ”, „Koszt i czas dostawy” czy „Reklamacje i zwroty”.
Wpisy do mediów społecznościowych
Content w butiku internetowym to nie tylko treści na stronie www, ale również te w mediach społecznościowych. Specjaliści od marketingu w sieci zadbają o stworzenie ciekawych opisów do zakładek informacyjnych oraz przygotują tekst do wpisów na Facebooka. Każdy, kto prowadzi profil w mediach społecznościowych, wie że do codziennego tworzenia efektowych i różnorodnych wpisów potrzeba dużej kreatywności. Copywriterzy zadbają o to, by posty były nie tylko interesujące, ale i napędzały sprzedaż.
Treść newsletterów
Newsletter to dobre narzędzie do budowania relacji. To świetny sposób na przypomnienie o porzuconym koszyku i zachęcanie do skorzystania z wyprzedaży. Atrakcyjny mailing wymaga odpowiedniej pracy, na którą składają się grafika i treść. Ważne, by content był atrakcyjny i łatwy do przyswojenia – klient poświęci mu zaledwie kilka sekund.
Treść na stronę internetową to coś, czego nie sposób przygotować od ręki. Często jego stworzenie zajmuje wiele miesięcy, a baza tekstów jest stale aktualizowana. To praca, której najczęściej poświęca się cały zespół. Ważne, aby wszystkie osoby tworzące content były ze sobą w stałym kontakcie i miały dobre rozeznanie w tym, w jaki sposób mają wyglądać i brzmieć treści. Dzięki temu ich stylistyka i architektura będą spójne. Inwestycja w dobre teksty to wydatek, który procentuje latami, a zaniedbania w zakresie content marketingu są trudne do nadrobienia.