#Facebookowe ABC: Skuteczne kampanie Facebook Ads dla sklepów odzieżowych

Facebook to doskonałe miejsce do znajdowania klientów sklepu internetowego. Ruch w mediach społecznościowych jest bardzo duży. Wystarczy go wykorzystać i trafić do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Jak to zrobić? Trzeba stworzyć skuteczną reklamę. Oto poradnik, z którego dowiesz się, jakie zasady rządzą kampaniami Facebook Ads. To wiedza, która przyda się każdemu, kto prowadzi butik w Internecie.

Jak działają Facebook Ads?

Facebook Ads to kampanie reklamowe realizowane w obrębie Facebooka oraz powiązanych z nim mediów. Można skonfigurować je tak, by były widoczne również dla użytkowników Instagrama oraz Messengera. Cechuje je duża skuteczność, ponieważ dzięki odpowiednim umiejętnościom można skonfigurować je tak, by trafiały do ściśle określonej grupy odbiorców. Co więcej, kampanie w pierwszym okresie po publikacji uczą się tego, jak działać skutecznie. Facebook Ads to narzędzie o ogromnym potencjale.

Co można uzyskać dzięki Facebook Ads?

Kampanie reklamowe prowadzone w mediach społecznościowych mogą mieć różny cel. Ważne, aby był on określony jeszcze przed rozpoczęciem działań marketingowych. Co może nim być? Poszerzenie grona klientów, zwiększenie ilości zakupów albo zwyczajnie zwiększenie liczby wejść na stronę. Do wywierania wpływu na zachowania odbiorców można wykorzystać różnorodne rodzaje Facebook Ads.

Jak wyglądają Facebook Ads?

Osoby promujące działalność na Facebooku mają możliwość skorzystania z kilku wariantów reklam. Najpopularniejszym z nich jest post sponsorowany, który zwykle składa się z fotografii i tekstu. Jednak to dopiero początek długiej listy możliwości. Popularne formaty to karuzela (ta forma zawiera zdjęcia minimum 5 produktów, dostępnych w sklepie internetowym – uwaga, zaciągają się one automatycznie ze strony butiku), kolekcja, czy reklama na przejście z jednym obrazem. Warto zaznaczyć, że głównym zadaniem Facebook Ads nie są reklamy tylko „do oglądania”. W mediach społecznościowych najważniejsze jest skłonienie użytkowników do wykonania określonych akcji, np. przejścia na stronę sklepu, rejestracji w butiku, polubienia profilu, udostępnienia posta, etc.


Chcesz zorganizować skuteczną kampanię Facbook Ads? TUTAJ zobaczysz, jak robimy to w Medializer! 


Remarketing i Broad Audience – dwa pojęcia, które musisz znać w kontekście Facebook Ads

Kampanie Facebook Ads to świetne narzędzie do tego, by sprzedaż stała się skuteczniejsza. Ogromnym problemem sprzedawców jest porzucanie koszyka przez klientów. Zdarzają się również kupujący, którzy z jakichś powodów odstępują od zakupu lub nie są zainteresowani na tyle, by sfinalizować go od ręki. Z myślą o takich klientach warto korzystać z remarketingu dynamicznego. Co to takiego? Są to reklamy tworzone na podstawie danych pozyskanych przez algorytmy podczas wizyt konkretnego użytkownika w sklepie internetowym. Taki przekaz promocyjny sprawia, że podczas korzystania z Facebooka zobaczy te same produkty, które zainteresowały go w trakcie wizyty w butiku – zostały wyświetlone lub znalazły się w koszyku.

Inną ciekawą możliwością, którą daje Facebook Ads, są reklamy typu Broad Audience. Dzięki nim możesz stworzyć przekaz, który będzie automatycznie trafiał do osób podobnych do dotychczasowych klientów Twojego sklepu. To sprawia, że ruch na stronie, generowany przez reklamę, może wyraźnie podnieść liczbę realizowanych transakcji.

Jak przygotować się do stworzenia kampanii Facebook Ads?

Zanim uruchomisz kampanię, musisz zadbać o wartościowy content. Składają się na niego efektowne fotografie oraz krótki tekst. Dobrze, aby treść była napisana w sposób łatwy do przyswojenia i kończyła się wezwaniem do akcji. Dobra fotografia i angażujący opis są pierwszym krokiem do sukcesu.

Uwaga! Kampania nie zarabia tuż po uruchomieniu

Zaskoczeniem dla wielu użytkowników Facebook Ads może być brak zysków w pierwszych dniach kampanii. Czy to oznacza, że jest ona źle sprofilowana albo mało skuteczna? Niekoniecznie. Trzeba pamiętać o tym, że pierwsze dni działania kampanii to tak zwana faza „uczenia się”, kiedy algorytmy sprawdzają, jak najskuteczniej dotrzeć do odbiorców. Jest ona tym krótsza, im większy jest ruch w butiku. Właśnie dlatego warto zachować nieco cierpliwości.

Na zakończenie warto wspomnieć jeszcze o jednej rzeczy. Każda kampania jest opłacalna wtedy, gdy jest skuteczna. Dane dotyczące konkretnej kampanii Facebook Ads dostępne są w zakładce „Raporty”. Jak je czytać? Skąd wiemy, że działania przynoszą oczekiwane rezultaty? Należy śledzić wskaźniki efektywności. Więcej przeczytacie o nich TUTAJ.