Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem urządzeń mobilnych?

Jesteśmy świadkami kolejnej rewolucji. W codziennym przeglądaniu sieci komputery odchodzą do lamusa. Ich miejsce zajmują smartfony oraz inne urządzenia mobilne, pozwalające surfować w sieci w dowolnym czasie i miejscu. Taka sytuacja daje wiele możliwości, ale również wymusza na projektantach dostosowanie wyglądu i funkcji stron do potrzeb użytkowników. Oto kilka słów o tym, czym jest Responsive Web Design (RWD) oraz o dobrych praktykach, które zwiększają skuteczność tej technologii.

Responsywne strony to już standard w sieci. Kluczem do sukcesu nie jest jednak to, by zbudować witrynę w technologii RWD, a to, by na urządzeniach mobilnych działała szybko i bezproblemowo. Co to znaczy? Strona powinna bez trudu dopasowywać się wielkością do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Ponadto korzystanie ze wszystkich funkcji musi być łatwe – dlatego na mniejszym ekranie często zmienia się nie tylko wielkość buttonów, ale i sposób wyświetlania menu. Oto kilka faktów, o których warto pamiętać w kontekście RWD:

Strony są obsługiwane na ekranach dotykowych

Używasz smarfona? Z pewnością. Jeśli tak, to zastanów się, w jaki sposób go obsługujesz. Zapewne bardzo często używasz do tego kciuka albo palca wskazującego. Z tego powodu strony budowane w technologii Responsie Web Design powinny być robione tak, by do kluczowych przycisków można było łatwo dosięgnąć i kliknąć je palcem – dotyczy to zwłaszcza menu oraz kluczowych buttonów. Istotny jest nie tylko układ klawiszy, ale także ich rozmiar.

Reklamy i pop-upy są bardzo szkodliwe

Strony na smartfonie często przeglądamy przy okazji. Niejednokrotnie dzieje się to w biegu, a wyskakujące reklamy i pop-upy utrudniają to zadanie. Są nie tylko trudne do zamknięcia, ale dodatkowo wydłużają czas potrzebny do otwarcia strony. Czym to skutkuje? Odwiedzający często zamykają stronę, zanim zdąży się załadować.

Responsywne strony muszą ładować się krótko

Użytkownicy urządzeń mobilnych są niecierpliwi. Responsywna witryna musi być zaprojektowana tak, by wczytywała się w mgnieniu oka. Kilka sekund to już za dużo do tego, by być naprawdę skutecznym. Według najlepszych standardów UX Design czas ładowania strony nie może przekroczyć 5 sekund. Co ciekawe, nawet tak krótki okres powoduje, że witryna straci nawet 1/5 wejść.

Content ma być łatwy do przyswojenia

Strony przeznaczone do przeglądania urządzeń mobilnych muszą być łatwe w odbiorze. Użytkownicy często przeglądają je w korku, w tramwaju, przy kawie albo w czasie oczekiwania na rozmowę. Dlatego masz dosłownie chwilę na to, by zaciekawić ich przekazem. Jak przyciągnąć ich uwagę? Przede wszystkim zadbaj o efektowne grafiki. Postaraj się też o to, by treści zawarte na stronie były łatwe do czytania – wzbogać je w liczne wypunktowania oraz pogrubienia.

Najskuteczniejsze są prosty design i czytelna czcionka

Nowoczesne strony internetowe są otwierane na małych ekranach. Nie wymuszaj na użytkownikach konieczności powiększania obrazu. Zaprojektuj stronę tak, by była naprawdę czytelna. Przede wszystkim zatroszcz się o minimalistyczny layout oraz odpowiednią czcionkę – zwróć uwagę na to, by odróżniała się ona od tła.

Szukasz kogoś, kto zaprojektuje stronę zgodnie z dobrymi praktykami UX? Nowoczesne strony internetowe znajdziesz w Medializer. U nas za każdy projekt odpowiada zespół specjalistów. Właśnie dlatego możemy zaoferować rozwiązania na miarę Twoich potrzeb. Zajrzyj do aktualności i obejrzyj nasze realizacje.