#strefawiedzy 15: Bramki płatnicze w sklepie internetowym – porównujemy oferty operatorów

Trudno wyobrazić sobie e-commerce bez szybkich płatności. W Medializer tworzymy sklepy internetowe zintegrowane z różnymi bramkami. Jednak to nasi Klienci decydują o tym, z jakich rozwiązań chcą korzystać. Poszczególne bramki różnią się pod wieloma względami, m.in. wysokością pobieranej prowizji, funkcjonalnościami oraz oceną klientów. Nie wiesz, którą bramkę wybrać? Przygotowaliśmy czytelny ranking, który ułatwi podjęcie dobrej decyzji.

Wybierasz bramkę płatniczą do e-sklepu? Oto aspekty, które musisz wziąć pod uwagę

Bramki płatnicze cieszą się ogromną popularnością. Znacznie upraszczają sfinalizowanie zamówienia. Korzystają z nich nie tylko osoby odwiedzające sklep z poziomu komputerów, ale również ci korzystający z urządzeń mobilnych. Dzięki nim płatności są szybkie i bezpieczne. Z perspektywy klienta korzystanie z bramki płatniczej jest proste. A jak jest ze strony sprzedawcy? Jest kilka aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę, porównując poszczególne rozwiązania. Zestawiając ze bramki należy mieć na względzie:

  • Wysokość opłaty aktywacyjnej – Wielu operatorów nie wymaga opłaty aktywacyjnej. Są jednak firmy, w których za wdrożenie metody płatności trzeba jednorazowo zapłacić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
  • Prowizję dla banku – Każda płatność za pośrednictwem bramki płatniczej jest obarczona prowizją dla operatora. To opłata, która obniża zyski. Zwykle prowizja jest niewielka. Warto jednak wziąć ją pod uwagę, szczególnie w sklepach, które mają bardzo niskie marże.
  • Koszt wypłaty środków – Pieniądze za transakcję zrealizowaną za pośrednictwem braki płatniczej wpływają wprost na konto sprzedawcy lub na subkonto, z którego należy je wypłacić. W niektórych bankach ilość wypłat jest limitowana. Zdarza się też, że trzeba za nie zapłacić.
  • Dodatkową opłatę za zwroty – Niektórzy operatorzy bramek płatniczych pobierają opłaty za zrealizowanie chargebacku (zwrotu środków do klienta, który odesłał towar).
  • Konieczność prowadzenia działalności gospodarczej – Większość bramek płatniczych jest uruchamiana na stronach sklepów, których właściciele założyli działalność gospodarczą. Są jednak pewne wyjątki.

Większość operatorów bramek płatniczych na swoich stronach podaje jedynie orientacyjne stawki za usługi. Ceny korzystania z bramki zwykle są ustalane indywidualnie dla konkretnego sklepu internetowego i podlegają negocjacjom.

Jakie bramki cenią klienci e-sklepów?

Wybierając operatora płatności sprzedawcy powinni myśleć nie tylko o własnej wygodzie. Ważny jest przede wszystkim komfort klienta – zadowolenie kupujących ma ogromny wpływ na sprzedaż. Z perspektywy kupującego bramka płatnicza musi być łatwa w obsłudze. Ważne, aby można było skorzystać z niej na smartfonie i w kilka sekund opłacić zamówienie. Ponadto musi być bezpieczna – tutaj świetnie sprawdzają się znane firmy pośredniczące w płatnościach, ponieważ budzą zaufanie. Do tego istotne jest także to, by bramka pozwalała płacić na różne sposoby – kartą, szybkim przelewem czy Blikiem. Tym lepiej, im więcej banków obsługiwanych jest przez konkretnego operatora.

Ranking bramek płatniczych

*e-transfer – formularz przelewu jest automatycznie wypełniany za klienta
*e-przelew – klient sam musi wypełnić formularz przelewu

Kto wyróżnia się na tle operatorów? iMoje z innowacyjnym systemem „Kup teraz – zapłać po 21 dniach”

Czy któraś bramka wyróżnia się na tle konkurencji? Naszym zdaniem warto przyjrzeć się bliżej ofercie iMoje. To operator płatności związany z ING Bankiem Śląskim, który został uhonorowany Portfelem Wprost 2019. Nagroda została przyznana za to, że bramka odpowiada ściśle na potrzeby sektora e-commerce i wyróżnia się innowacyjnym podejściem do płatności. iMoje jako jeden z pierwszych dostawców na rynku zaproponował usługę „Kup teraz – zapłać po 21 dniach”. Dzięki temu klient zamawia towar i opłaca go dopiero wtedy, gdy realnie zdecyduje się na zakup. To także idealne rozwiązanie dla tych, którzy czekają na dopływ gotówki, a już teraz chcą zrobić zakupy. Podobną funkcjonalność swoim klientom zaoferowało Twisto – to druga bramka, nad którą czuwa ING Bank Śląski. Tutaj klient ma możliwość odroczenia płatności za zakup nawet do 45 dni. Jeśli klient ureguluje należność w wyznaczonym terminie, usługa jest dla niego w pełni bezpłatna. Ponadto gotówka trafia na konto sprzedawcy już następnego dnia roboczego po sfinalizowaniu transakcji. W przypadku zwrotu sprzedawca jest zobowiązany do zwrócenia pieniędzy bankowi.

Jak wybrać bramkę do sklepu?

Oferty poszczególnych operatorów płatności należy porównywać mając na względzie własne indywidualne potrzeby. Zwykle czynnikiem decydującym o wyborze operatora są wysokość prowizji i opłat. Zdarza się jednak, że przyćmiewa je duża liczba funkcjonalności lub rozwiązania, które sprawdzają się w przypadku konkretnego sprzedawcy. Z pewnością warto zwrócić uwagę na nowości, czyli odroczone płatności. Twisto i iMoje to bramki, które pozwalają o krok wyprzedzić konkurencję i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.