Spójny wizerunek marki to podstawa. Bądź rozpoznawalny w e-sklepie, w social mediach i w druku

Co sprawia, że marka staje się rozpoznawalna? Spójny i charakterystyczny wizerunek. W umyśle na dłużej pozostaje to, co często pojawia się przed naszymi oczami. Dzieje się to zupełnie nieświadomie. Marki identyfikujemy przede wszystkim poprzez obrazy: logo, grafikę w określonym stylu, ale także charakterystyczne wartości czy hasła. Dlatego wszystkie działania marketingowe muszą być prowadzone w jednym duchu.

Dlaczego należy dbać o spójny wizerunek?

Wizerunek marki stworzony przez profesjonalistów podnosi jej wartość na rynku. Strategia wizualna musi być dostosowana do charakterystycznej grupy odbiorczej. Inne kolory sprawdzą się w firmie oferującej usługi dla młodych mam, a inne w przypadku marki tworzącej odzież dla motocyklistów. Podobnie jest z wartościami, które mają zostać wykorzystane do tego, by zbudować linię porozumienia pomiędzy sprzedającym i kupującym. Jesteś ciekaw, jak strategia wizualna sprawdza się w praktyce? Pomyśl o rozpoznawalnych markach (może to być na przykład jakiś kultowy napój) – z pewnością przed oczami stają Ci konkretne kolory, a być może towarzyszy im logo, melodia albo nawet określone odczucia.


Przeczytaj koniecznie: #facebookoweABC: Creator Studio


Co składa się na wizerunek marki?

  • Nazwa – Nazwa marki musi być łatwa do zapamiętania i wymówienia. Dobrze, aby kojarzyła się z branżą, w której działa firma, jednak nie jest to konieczne. Ponadto powinna budzić pozytywne skojarzenia.
  • Filozofia firmy – To szereg wartości, które staną się fundamentem pod budowę tożsamości marki. Muszą być one wspólne dla grupy odbiorców. Do tego warto, by można było je łatwo zidentyfikować z produktem. Jak to wygląda w praktyce? Producent mat do jogi może budować strategię komunikacyjną odwołując się do mindfullness, zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej.
  • Logo i inne znaki graficzne – Logo jest najważniejszą wizytówką marki. Widnieje nie tylko na stronie www, ale także na firmowych dokumentach, w stopkach maili oraz na wszystkich materiałach, służących do kontaktu z klientem. Jednak to nie koniec komunikacji wizualnej. Tak jak pisaliśmy wcześniej, ważne są również firmowe barwy, a nawet symbole – może być to jakiś charakterystyczny przedmiot, człowiek, zwierzę albo miejsce, które będzie kojarzone z marką.

Prowadzisz sklep internetowy? Musisz to przeczytać: #strefawiedzy 11: ABC konwersji w sklepie internetowym


Kompleksowa obsługa = spójny wizerunek

Jaki jest najprostsza recepta na spójny wizerunek marki? Zlecenie opracowania strategii jednej firmie. W Medializer klienci obsługiwani są kompleksowo. Dzięki temu wiemy, czego potrzebują. Marki tworzymy i wzmacniamy w oparciu o diagnozę potrzeb rynku. Nieustannie śledzimy też trendy, a nasze działania dopasowujemy do aktualnej sytuacji. Jak kształtujemy wizerunek firmy?

  • Z powodzeniem tworzymy nazwy nowych marek
  • Opracowujemy identyfikację wizualną
  • Projektujemy sklepy internetowe oraz witryny www
  • Promujemy firmy w e-commerce
  • Drukujemy ulotki i dokumenty sprzedażowe

Chcesz wprowadzić na rynek nową markę? A może planujesz odświeżyć wizerunek swojej firmy? W Medializer jesteśmy dla Ciebie. Skontaktuj się z nami, a zrobimy wszystko, by Twoja działalność rosła w siłę.