Creator Studio

Media społecznościowe, takie jak Facebook i Instagram to doskonałe kanały do tzw. social sellingu. Media te doskonale sprawdzają się w szczególności w branży modowej. Dzięki systematycznemu dodawaniu angażujących postów, butiki odzieżowe są w stanie wygenerować sporą sprzedaż z samych działań organicznych. Społeczności zebrane wokół fanpage oraz profilu na Instagramie są zazwyczaj bardzo zaangażowane, kobiety chętnie zostawiają reakcje i komentarze, jeśli stylizacja pokazana na zdjęciu wpadnie im w oko :) 

Z pozoru, publikacja postów w mediach społecznościowych, jest bardzo prostym zadaniem. Wydaje się, że wystarczy wrzucić ładne zdjęcie, krótki tekst nakłaniający do zakupu oraz kilka emotikonek. Tak jest jedynie w teorii. W rzeczywistości proces jest dużo bardziej skomplikowany, szczególnie, kiedy butik lub marka z jakiejkolwiek innej branży prowadzi dwa lub więcej kanałów (np. fanpage na Facebooku oraz profil na Instagramie). 

Przede wszystkim należy pamiętać o regularnym dodawaniu wpisów. Algorytmy Facebooka sprawdzają, czy posty dodawane są ze stałą częstotliwością oraz czy są interesujące i angażujące dla odbiorców. 

Kolejnym utrudnieniem przy prowadzeniu fanpage jest różnorodność wpisów, w zależności od medium, na którym publikujemy. Nigdy nie powinniśmy publikować tych samych materiałów zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Instagram, z założenia jest aplikacją, która dostarcza użytkownikom inspiracji. Publikowane treści, głównie poprzez wysokiej jakości zdjęcia, powinny być źródłem pomysłów na stylizacje. Facebook natomiast jest medium bardziej sprzedażowym. Liczy się nie tylko zdjęcie, ale również treść opublikowanego posta. Oczywiście nie jest w 100% tak, że Instagram nie dostarczy żadnej sprzdaży, a Facebook nie powinien być inspirujący, ale gdybyśmy chcieli wskazać główne cele każdego z kanałów, podział wyglądałby mniej więcej w ten sposób. 

Przydatną funkcją jest również planowanie postów. Dzięki niej możemy raz na jakiś czas ustalić harmonogram publikacji i obserwować, jak posty zbierają zaangażowanie. O ile Facebook umożliwia taką funkcjonalność, to z poziomu Instagrama nie mamy już takiej możliwości. 

Ostatnią, ale chyba najbardziej „utrudniającą życie” kwestią jest publikacja postów na Instagramie z poziomu aplikacji. Większość osób, które prowadzą firmowego Instagrama wie, jak bardzo wymagające jest przesłanie zdjęć z komputera na telefon, napisanie posta oraz dodanie odpowiednich emotikonek. Zdecydowanie łatwiej jest publikować posty z poziomu komputera.

Z pomocą przychodzi nam Creator Studio - narzędzie, które udostępnił jakiś czas temu sam Facebook. Jest to odpowiedź na wyżej wymienione problemy administratorów fanpage’y Facebooka i Instagrama. Narzędzie jest cały czas rozwijane, dodawane są nowe funkcjonalności, ale już dziś dostarcza rozwiązań, które znacznie ułatwiają tworzenie wpisów na firmowych profilach.

Z poziomu Creator Studio możesz m.in.: 

  • dodawać i planować posty zarówno na Facebooku, jak i Instagramie
  • przeglądać i analizować statystyki wszystkich postów
  • odpowiadać na wiadomości prywatne 
  • tworzyć transmisje na żywo (na razie Creator Studio umożliwia tworzenie transmisji na żywo wyłącznie na Facebooku)

Jak zacząć korzystać z Creator Studio? 

Przede wszystkim, jeśli prowadzisz zarówno fanpage na Facebooku, jak i konto na Instagramie, musisz mieć połączone te dwa źródła. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, tu znajdziesz instrukcję krok po kroku: Jak połączyć stronę na Facebooku z kontem firmowym na Instagramie - instrukcja w 5 krokach.

Aby przejść do panelu Creator Studio, na swoim fanpage’u musisz wejść w zakładkę “narzędzia do publikowania”. Znajduje się ona w górnej części Twojego fanpage, po rozwinięciu opcji „więcej”. 

Następnie, Facebook sam będzie Cię zachęcał do skorzystania z narzędzia i wyświetli Ci odpowiedni komunikat.

Jeśli nie widzisz takiego powiadomienia, nie przejmuj się :) Do Creatora możesz przejść również z zakładki po lewej stronie: 

Po przejściu do Creator Studio, warto, abyś również tu połączył swoje konta. Dzięki temu otrzymasz pełną funkcjonalność narzędzia. 

Jak połączyć Creator Studio z Instagramem:

1. Upewnij się, że Twój Instagram jest połączony ze stroną na Facebook’u
2. Wybierz ikonkę Instagramu w górnej części ekranu

3. Następnie kliknij „połącz z Instagramem” lub „dodaj konto na Instagramie”
4. Wyświetli się okno do logowania na Instagramie. Wpisz dane do logowania strony, którą chcesz zarządzać i dokończ ścieżkę zgodnie z instrukcjami

I gotowe! Od tej pory możesz zarządzać stroną na Facebook’u i Instagramie z jednego miejsca!