Poligrafia dla sklepów internetowych – sprawdź, czego potrzebujesz
Prowadzisz butik internetowy? Z pewnością na Twoich barkach spoczywa wiele obowiązków. Jednym z ważnych elementów handlu jest poligrafia, czyli szeroko rozumiane materiały drukowane. Pozwalają one oznaczyć towary, wypromować produkty, zbudować pozytywny wizerunek marki i nawiązać dobre relacje z klientami. Czy korzystasz z nich w swoim butiku?
Niezbędne dokumenty w firmowej oprawie
Polskie prawo wymusza na osobach handlujących w sieci to, by zapewnili kupującym łatwy zwrot i reklamację produktów. Powszechną praktyką jest dołączanie do paczek formularzy, które umożliwiają klientom zaznaczenie towarów, które chcą odesłać. Co więcej, ułatwiają one także pracę magazynierów, którzy obsługują zwroty. Warto zatroszczyć się o to, aby te z pozoru proste dokumenty budowały pozytywny wizerunek marki. Jak to zrobić? Należy zadbać o to, by były czytelne i atrakcyjne graficznie. Dobrze, jeśli znajdzie się na nich logo marki. Oprócz tego można wzbogacić dokumenty o kolorystykę oraz grafiki nawiązujące do profilu działalności sklepu internetowego.
Strefa wiedzy #11: ABC konwersji w sklepie internetowym
Poligrafia dla butików internetowych, która buduje wizerunek marki
Lubisz dostawać prezenty? Spraw, by klient odbierający towar zamówiony w Twoim sklepie poczuł się tak, jakby dostał miły upominek. To wrażenie stworzysz za pomocą poligrafii. Przede wszystkim zadbaj o właściwe oznaczenie towaru. Jeśli prowadzisz butik odzieżowy, ubrania możesz wzbogacić o wszywki lub etykiety z logo marki. Ponadto dołóż do paczki firmową wizytówkę i krótką ulotkę z podziękowaniem za zakup, a całość zapakuj w efektowne pudełko fasonowe z grafiką, nawiązującą do Twojej działalności. Kartonik możesz też zamienić na foliopak. Jeśli zależy Ci na szybkim zwiększeniu sprzedaży, możesz dodatkowo dodać do paczki bon na kolejne zakupy albo kupon upoważniający do zniżki.
Atrakcyjne materiały promocyjne
Tylko z pozoru transakcje eCommerce przebiegają w całości w wirtualnym świecie. Tak naprawdę napędzają ją gadżety, które wykorzystuje się także przy tradycyjnej sprzedaży. By zwiększyć obroty sklepu, wykorzystaj ulotki promocyjne, które możesz rozdawać na branżowych eventach. Być może powinieneś rozważyć też wydrukowanie katalogów, które dotrą do Twoich klientów – możesz dodać je do paczek lub rozesłać do stałych kupujących w ramach akcji promocyjnej.
Przeczytaj koniecznie: 7 grzechów właścicieli sklepów internetowych
Gdzie drukować?
W Twojej okolicy z pewnością znajduje się drukarnia, w której możesz wydrukować wszystko to, czego zapragniesz. Możesz zlecić w niej także wydruki do e-sklepu. Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby poligrafia była naprawdę skuteczna, zleć jej zaprojektowanie od podstaw i wydruk agencji marketingowej wyspecjalizowanej w zakresie eCommerce. Dlaczego? Eksperci od sprzedaży internetowej codziennie przygotowują druki dedykowane dla sklepów internetowych. Dzięki temu mają ogromne doświadczenie w tej wąskiej branży i wiedzą, jak stworzyć materiały, które będą skutecznie promowały markę i spodobają się klientom. To inwestycja w naprawdę skuteczną promocję.
Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG
Myślisz o własnym sklepie internetowym?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!
Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl