Dostawa towaru – jakie metody najbardziej lubią klienci?

W przypadku form wysyłki bardzo ważna jest różnorodność. Nie chodzi jednak o to, by współpracować ze wszystkimi firmami kurierskimi. Dużo ważniejsze jest to, by sposoby dostawy odpowiadały potrzebom różnych grup odbiorców. Czym się kierować? Najważniejsze czynniki to czas dostawy oraz miejsce odbioru paczki. Ze względu na te cechy, w ofercie sklepu internetowego powinny znaleźć się trzy opcje: Poczta Polska, kurier i paczkomaty. Które z nich najbardziej lubią klienci? Czy wszystkie opcje powinny być darmowe?

Dostawa Pocztą Polską

Dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej to opcja dla tych, którzy lubią sprawdzone rozwiązania. Ta forma wysyłki musi być dostępna w sklepach internetowych, których oferta adresowana jest do klientów po 40. Dostawę za pośrednictwem poczty wybierają także osoby, którym nie zależy na szybkim otrzymaniu towarów, a chcą nieco zaoszczędzić. Warto dodać, że tego typu dostawa to także szereg różnych sposobów dostarczenia przesyłki. Najtańszymi z nich są listy ekonomiczne i polecone, które powinny być doręczane wprost do odbiorców. To również paczki oczekujące na poczcie oraz przesyłki dostarczane kurierem.


Przeczytaj również: E-commerce: Jak promować sklep na Facebooku? Sprawdź, czy robisz to dobrze


Warto zaznaczyć, że przesyłki pocztowe można nadać tylko w placówkach pocztowych. Druczki należy wypełnić ręcznie lub za pośrednictwem portalu Envelo.pl. Większe firmy mogą podpisać z pocztą umowę, która zapewni im preferencyjne warunki i usprawni nadawanie przesyłek.

Dostawa kurierem

Kurier to forma dostawy najchętniej wybierana przez klientów. Kurierzy dostarczają paczkę pod drzwi, dzięki czemu z ich usług chętnie korzystają osoby, które nie mają łatwego dostępu do paczkomatu i placówki pocztowej. Kolejną zaletą tej formy dostawy jest szybkość – przesyłki dostarczane są zwykle w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych. Na rynku działa wiele firm kurierskich, co wymusza na nich konkurencję cenową. W swoim sklepie internetowym powinieneś udostępnić możliwość zamówienia towarów za pośrednictwem jednego sprawdzonego dostawcy. Koniecznie podejmij współpracę z firmą, która cieszy się dobrą opinią, nawet jeśli miałoby to nieco podnieść cenę usługi.

Paczki kurierskie można nadawać w placówkach lub z domu – wystarczy zamówić kuriera przez internet pod wskazany adres. Duże sklepy, wysyłające codziennie wiele przesyłek, mogą podpisać z firmą kurierską umowę, która pozwala im uzyskać preferencyjne stawki. Wtedy, dodatkowo, samochód kuriera codziennie o określonej godzinie może podjeżdżać pod firmę i zabierać przygotowane paczki.


Może Cię zaciekawić: E-commerce: Jak efektywnie sprzedawać w sieci? Sprawdź najnowsze trendy


Dostawa za pośrednictwem paczkomatów

Dostawa za pośrednictwem paczkomatu to świetna opcja dla osób z dużych miast, które dużo pracują. Wtedy nie muszą martwić się tym, że kurier nie zastanie ich pod wskazanym adresem. Wystarczy, że w wolnej chwili odbiorą przesyłkę z paczkomatu. Co ważne, koszt nadania takiej paczki jest atrakcyjny dla klientów, a dostawa realizowana jest bardzo szybko.

Paczki, które mają być dostarczone do paczkomatu można nadać w punkcie lub w paczkomacie. Wszystkie niezbędne formalności można szybko załatwić przez internet. Na stronie internetowej wypełnia się odpowiednie druki, które później przykleja się na paczkach. W prosty sposób można także opłacić zlecenie. Co ważne, od niedawna InPost wprowadził także usługę darmowych zwrotów. Mogą z niej korzystać klienci największych sklepów internetowych.

Czy dostawa musi być darmowa?

Koszty dostawy to jeden z najważniejszych czynników, który pod uwagę biorą klienci zamawiający towar. Są one również sporym obciążeniem dla sprzedających. Nie oznacza to jednak, że wszystkie przesyłki powinny być darmowe. Atrakcyjny koszt dostawy towaru możesz wykorzystać do tego, by zwiększyć swoje zyski. Dobrym pomysłem będzie zaproponowanie klientom darmowej przesyłki dopiero w momencie, gdy zamówienie będzie obejmowało konkretną kwotę. Możesz także obniżać cenę tych rodzajów dostawy, które są dla Ciebie najkorzystniejsze – np. zamówień opłacanych szybkim przelewem, co powinno znacznie zmniejszyć liczbę zamówień pobraniowych.

Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o własny sklepie internetowym?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl