E-commerce: Jak efektywnie sprzedawać w sieci? Sprawdź najnowsze trendy

Chcesz odnieść sukces w handlu przez Internet? Jeśli tak, to stale musisz nadążać za nowinkami. Branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie. Bardzo wiele zyskują sprzedawcy, którzy są o krok przed konkurencją. Zobacz, jak zmieniają się e-sklepy. Pozwól nam zainspirować cię dobrymi praktykami.


JOYFUL.PL - Radość zakupów! Prowadzisz butiki online! Dołącz do nas!


1. Sklepy dostosowane są przede wszystkim do potrzeb użytkowników mobilnych

Dziś większość z nas przegląda Internet za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Smartfony służą także do robienia zakupów. Bardzo ważne, aby sklep był zoptymalizowany pod kątem tych urządzeń. Zwróć uwagę przede wszystkim na to, czy strona w wydaniu na małe ekrany działa płynnie, jest łatwa w obsłudze i czytelna.

2. Klient nie płaci za przesyłkę

Darmowa przesyłka staje się coraz popularniejsza. Wszystko za sprawą Allegro, które za pośrednictwem usługi „Smart!” wyznaczyło nowe standardy sprzedaży w sieci. Co ważne, klienci kupują chętniej, jeśli mają do wyboru kilka opcji dostawy, m.in. kurier, poczta, paczkomaty.

3. Zwroty są darmowe

Wiele dużych marek odzieżowych wprowadziło bezpłatne zwroty, m.in. Wólczanka czy Zara. Dzięki temu klienci nie boją się zamawiać większych ilości ubrań do domu. Odzież, której nie wybiorą, odbierana jest przez kuriera – wystarczy zgłosić zwrot za pomocą prostego formularza w profilu klienta. Wszystko zmierza do tego, by jak najbardziej odciążyć kupujących.

4. Zamówienia realizowane są błyskawicznie

Sprzedawcy dążą do tego, by zamawiane towary trafiały do klientów jak najszybciej. W branży spożywczej funkcjonują marki zapewniające dostawę jeszcze tego samego dnia. Do takiego stanu dążą również inni sprzedawcy. Postaraj się zoptymalizować łańcuch sprzedaży tak, aby paczka trafiała do klienta jak najszybciej, najlepiej nazajutrz po opłaceniu zamówienia.

5. Kupujący mogą korzystać z płatności mobilnych

Tak jak już wspominaliśmy, klienci kupują głównie przez telefon. Pozwól, aby mogli bez trudu sfinalizować zamówienie. Z pewnością przydadzą się do tego płatności mobilne, które pozwalają uregulować należność za towar w kilka sekund – bez konieczności wypełniania formularzy. To właśnie zbyt wiele formalności jest jednym z głównych powodów, przyczyniających się do porzucania koszyków.


Przeczytaj również: Twisto - Kup teraz, zapłać później! Nowy sposób płatności dostępny już w platformie Medializer


6. Kontakt z klientem przebiega bardzo szybko

Kupujący nienawidzą czekać. Zadbaj o to, by uzyskiwali odpowiedzi na pytania jak najszybciej – najlepiej w ciągu kilku godzin – koniecznie tego samego dnia lub nazajutrz (jeśli zapytanie zostało wysłane wieczorem). W dobie social mediów bardzo ważne jest także błyskawiczne reagowanie na ewentualne kryzysy. Sprzedawcy muszą nieustannie śledzić, czy na portalach społecznościowych nie pojawiają się jakieś negatywne opinie. Jeśli już do tego dojdzie, najlepszym rozwiązaniem jest wyjaśnienie sytuacji. Pod żadnym pozorem nie można usuwać negatywnych komentarzy.

7. Na stronach znajdują się chatboty

Okienko chatbota jest dostępne dla klientów przez całą dobę. To doskonały sposób na szybkie odpowiadanie na najczęściej pojawiające się pytania. Dzięki temu kupujący mogą liczyć na całodobową obsługę. Odpowiednio zaprogramowany chatbot zaspokoi ciekawość klienta lub zachęci go do kontaktu w godzinach otwarcia sklepu.

8. Oferty dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów

Sprzedawcy muszą na bieżąco analizować oczekiwania swoich klientów. Powinni wykorzystać do tego nowoczesne narzędzia lub zlecić specjalistyczne badania firmom marketingowym. Dostosowanie oferty do konkretnej grupy docelowej, sprofilowanej pod względem wieku, płci czy potrzeb, znacznie podnosi wysokość sprzedaży.

9. Produkty prezentowane w wirtualnej rzeczywistości

Wielkie marki coraz częściej wykorzystują potencjał VR i AR. Działają już sklepy, które umożliwiają sprawdzenie, jak wybrane meble będą prezentowały się w twoim domu. Technologia nieustannie się rozwija. Warto śledzić nowinki. Być może już niedługo rozszerzona rzeczywistość pozwoli przymierzać ubrania jeszcze przed ich zamówieniem?


Posiadasz własny sklep internetowy? Koniecznie przeczytaj ten wpis: Atrakcyjne opisy dla klientów – pisz tak by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym


10. Towary sprzedawane są w czasie transmisji video

Filmy zyskują coraz większą popularność. Sprzedawcy wykorzystują ich potencjał na kilku płaszczyznach. Dobrym pomysłem jest dotarcie do klientów poprzez materiały na YouTube. Tutoriale i recenzje towarów świetnie się sprawdzają. W branży modowej natomiast, widoczny jest trend sprzedaży ubrań i akcesoriów w trakcie transmisji na żywo. Może warto wdrożyć takie działania również na profilu twojej firmy?

11. Zamówienia można składać głosowo

Branża e-commerce dąży do jak największego uproszczenia procesu zakupowego. Nowością jest możliwość skłaniania zamówień za pośrednictwem głosu. Na razie opcja ta jest w fazie tekstów i została udostępniona tylko przez nielicznych, m.in. Amazon India. Prawdopodobnie sztuczna inteligencja już niedługo umożliwi zakupy głosowe we wszystkich sklepach.

12. Sklepy internetowe bazują na dobrych zdjęciach w… social mediach

Atrakcyjne zdjęcia na stronach sklepów to standard. Teraz świetne fotografie warto zamieszczać również w social mediach. Co więcej, warto, aby pozwalały one przejść bezpośrednio na stronę produktu w sklepie. Taka funkcjonalność ucieszy zwłaszcza użytkowników urządzeń mobilnych, którzy będą mogli robić zakupy w czasie skrolowania portali społecznościowych.

13. Reklama we współpracy z influencerami

Współpraca z osobami rozpoznawalnymi w sieci to świetny sposób na reklamę sklepu. Sprzedawcy powinni dotrzeć do influencerów związanych ze swoją branżą i zawrzeć z nimi umowę na recenzję lub reklamę produktów. Dzięki temu mogą zyskać wielu nowych klientów w postaci followersów internetowego autorytetu.

14. Pozycjonowanie z pomocą grafiki

Znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w Google w wielu branżach jest praktycznie niemożliwe. Właśnie dlatego warto wykorzystać potencjał obrazu. Wieku klientów szuka produktów, przeglądając zdjęcia w Google Grafika. Sprzedawcy mogą to wykorzystać, zamieszczając na stronach oryginalne fotografie towarów, które będą dobrze widoczne w wyszukiwarce.

Zawsze staraj się być na bieżąco z tym, co piszczy w twojej branży, śledź najnowsze trendy i stale obserwuj konkurencję. Działania marketingowe często są tym skuteczniejsze, im szybciej je wprowadzisz. Klienci doceniają praktyczne nowinki. Szczególnie w branży e-commerce.

 

 

Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl