Strefa wiedzy #5: Jak prowadzić blog sklepu internetowego?

Blog to świetne narzędzie do kontaktu z klientami, które pozwala wypromować produkty. Aż 60% internatów robi zakupy w oparciu o rekomendacje z blogów. Przy okazji, nowe artykuły pojawiające się na stronie sklepu bardzo dobrze wpłyną na jego wyszukiwalność. Chcesz wiedzieć, jak tworzyć wartościowe treści? Jesteś ciekawy, jak często publikować artykuły? Oto kilka porad, które sprawią, że blog Twojego sklepu internetowego będzie prezentował się naprawdę profesjonalnie.

1.Systematyczność i konsekwencja

Blog to narzędzie marketingowe. Ważne, aby wrzucać na niego przemyślane artykuły, których tematyka wiąże się bezpośrednio z branżą, w której działa e-sklep. Dobrze, aby treści były publikowane regularnie. To bardzo istotne nie tylko dla czytelników, którzy czekają na kolejne materiały, ale także dla robotów Google, które odnotowują, że strona jest regularnie wzbogacana o nowe treści. Najlepiej, aby posty były publikowane co najmniej dwa lub trzy razy w miesiącu. Klientów możesz zmobilizować do odwiedzania bloga za pomocą newslettera lub poprzez publikowanie w social media postów z krótką zachętą do lektury nowego artykułu.

2. Umiejętne promowanie produktów

Klient decyduje się chętniej na zakup produktów, z którymi wcześniej zetkną się w sieci lub w reklamie. Blog to doskonałe miejsce na to, by zarekomendować Twoje towary. Rób to w sposób przemyślany. Zrezygnuj z nachalnej promocji. Pisanie w samych superlatywach o oferowanych towarach jest sztuczne i nieskuteczne. Postaraj się raczej uczciwie opisać ich cechy, tak jakbyś opowiadał przyjacielowi o czymś, co zrobiło na Tobie naprawdę dobre wrażenie. Nie zapomnij również o tym, by wpleść w treść wpisów słowa kluczowe, związane z Twoją działalnością – w najprostszej wersji mogą być to choćby nazwy kategorii oferowanych towarów, np. rowery szosowe, wózki dla lalek, męskie kapelusze lub espadryle w kwiaty. Wpisy powinieneś wzbogacić również o zdjęcia oraz linki kierujące bezpośrednio do produktów oferowanych w sklepie.


Przeczytaj również: E-commerce: Jak promować sklep na Facebooku? Sprawdź, czy robisz to dobrze


3. Stworzenie grupy docelowej w oparciu o persony

Zastanów się, kim są osoby odwiedzające Twój sklep internetowy i to właśnie pod ich kątem pisz artykuły na blog. Pomyśl, co może je zainteresować. Najłatwiej będzie zrobić to z wykorzystaniem person. Wyobraź sobie kilku przedstawicieli grupy docelowej swojego sklepu i przygotuj ich krótkie charakterystyki – wybierz imię i nazwisko, zawód, wiek, stan cywilny, zainteresowania i potrzeby. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie Ci przygotować efektywny komunikat.

4. Pisanie z pozycji eksperta

Blog to miejsce, w którym przeważa tekst. Oczywiście dobrze, abyś wzbogacił go grafiką czy wideo, jednak to właśnie treść powinna tu dominować. O czym pisać? Najlepiej zamieszczać porady, recenzje, newsy i artykuły okołobranżowe. Ważne, abyś mówił z pozycji eksperta. To Ty jesteś osobą, która wie wszystko o swojej branży i produktach. Twoja wiedza powinna budzić zaufanie, tak by klienci uwierzyli rekomendacjom.

5. Mówienie przystępnym językiem

W jaki sposób pisać na blogu? Ważne, aby treść była zrozumiała. Staraj się używać języka ogólnego. Zrezygnuj przy tym ze zbyt wielu wyszukanych słów czy wyrazów z języka potocznego – zbyt duże zwiększenie lub zmniejszenie dystansu pomiędzy nadawcą i odbiorcą wygląda sztucznie. Staraj się tworzyć w miarę proste zdania. Unikaj skomplikowanych konstrukcji myślowych, za którymi trudno nadążyć – przecież czytelnicy odwiedzają blog dla przyjemności.


Ten temat może Cię zaciekawić: E-commerce: Jak efektywnie sprzedawać w sieci? Sprawdź najnowsze trendy


6. Monitorowanie konkurencji

Ważne, aby Twój blog był atrakcyjny dla klientów. Dlatego musisz nieustannie śledzić poczynania konkurencji. Co ważne, nie kopiuj pomysłów, tylko się nimi inspiruj. Dzięki temu będziesz stale na bieżąco z trendami w branży, a Twój blog będzie pełen interesujących nowinek.

Zdaniem wielu ekspertów blog to najtańszy sposób na zwiększenie sprzedaży. Poświęć mu trochę czasu, a taka inwestycja z pewnością zwróci się z nawiązką. Twórz przemyślane wpisy, które będą promowały sklep internetowy w wielu aspektach. Stań się ekspertem i przyjacielem swoich klientów. Zastanawiasz się, kiedy rozpocząć prowadzenie bloga? Najlepszy moment do tego jest właśnie teraz.

  

Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl