Strefa wiedzy #2: Nowoczesne pozycjonowanie SEO. Sprawdź, jakie czynniki sprawią, że strona będzie dobrze widoczna w sieci

Jak dobrze wypozycjonować stronę? Trzeba nie tylko śledzić, ale i przewidywać trendy. Tworzenie i wprowadzanie w życie z wyprzedzeniem efektywnej strategii SEO, pozwala być o krok przed konkurencją. Podpowiadamy, jak skutecznie wzmocnić wartość witryny. Piszemy też o działaniach, które mogą przynieść profity.

Linkowanie z wyselekcjonowanych witryn

Dotychczas wartość strony podnosiły wszystkie linkowania z zewnątrz. Bez względu na to, czy pisano o niej dobrze czy źle. Sklep z bielizną mógł promować się zarówno na portalu rolniczym, jak i w wirtualnej gazetce z garnkami. W najbliższym czasie trend ten ulegnie zmianie. Dużo lepiej mają być oceniane strony, do których prowadzą linki zewnętrzne ze stron o pokrewnej tematyce. Co to oznacza? Na przykład butik odzieżowy najlepiej promować linkami do: portali modowych, blogów poświęconych nowym trendom oraz wpisów na Facebooku związanych z obowiązującymi trendami.

Strona wygodna w użytkowaniu

Google ogromną wagę przykłada do tego, by strona była spójna, szybka i łatwa w obsłudze. Powinna nie tylko świetnie działać z poziomu wyszukiwarek desktopowych, ale także doskonale współpracować z użytkownikami urządzeń mobilnych (to właśnie z nich korzysta większość osób, odwiedzających Twoją witrynę). Jednym z najważniejszych czynników jest prędkość, z którą ładuje się strona. Co oczywiste, im szybciej, tym lepiej. Coraz baczniejszą uwagę algorytmy skupiają na jakości treści. Większą wartość dla nich mają strony, w których tekst podzielony jest na akapity z nadanymi tytułami, a także znajdują się w nim liczne wyróżnienia oraz inne zabiegi, ułatwiające przyswajanie treści.


Przeczytaj koniecznie: Atrakcyjne opisy dla klientów – pisz tak by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym


Prosty layout

W ostatnich latach strony dynamicznie się rozwijały. W modzie było przeładowywanie witryn grafiką, filmami oraz animacjami. Takie funkcjonalności, choć atrakcyjne dla odwiedzających, znacznie wydłużają czas ładowania strony. Dlatego czasem warto od nich odejść na rzecz prostych witryn, które będą otwierać się w mgnieniu oka. Dobrze również zwiększyć liczbę elementów, które są kodowane ręcznie i zrezygnować choć z części gotowych wtyczek. Strony powinny być czytelne nie tylko dla użytkowników, ale i dla robotów. Pamiętaj jednak, że…

Wartościowe filmy i grafiki przyciągną odbiorców

Wszystko wskazuje na to, że odbiorcy jako znacznie atrakcyjniejsze postrzegają te witryn, na których mogą obejrzeć filmy. Zadbaj o to, aby przyciągnęły one ich uwagę i były naprawdę wartościowe. Zamiast w ilość, pójdź w jakość. Dzięki temu odwiedzający spędzi więcej czasu na stronie, a przy tym zyskają rzetelną wiedzę na temat produktów i usług, które promujesz.

Certyfikat SSL

Kwestie bezpieczeństwa stały się dla Google priorytetowe. Od kilku miesięcy strony bez certyfikatu SSL wyświetlają się jako zagrażające użytkownikom. Chyba nic nie może bardziej zepsuć opinii witryny, niż wielki komunikat o tym, że ktoś chce wykraść dane odwiedzających. Na ten aspekt szczególną uwagę powinni zwrócić właściciele sklepów internetowych – przecież za pośrednictwem ich stron klienci dokonują płatności. Widocznym znakiem informującym o tym, że witryna jest bezpieczna jest kłódka wyświetlająca się tuż przy adresie www.


Zainteresuje Cię również: Twisto - Kup teraz, zapłać później! Nowy sposób płatności dostępny już w platformie Medializer


Marketing szeptany

Odpowiednio przeprowadzona kampania marketingu szeptanego daje bardzo dobre efekty. Ważne, żeby wzmianki linki do firmowej strony były zamieszczane na wartościowych forach. Dobrze, aby publikowały je osoby cieszące się renomą. Należy pamiętać o tym, by działania tego typu były prowadzone na forach związanych z tematyką strony.

Wyszukiwanie głosowe

Coraz więcej użytkowników korzysta z pomocy Asystenta Google. Wyszukiwanie za pomocą sztucznej inteligencji najłatwiej przeprowadza się głosem. Specjaliści prognozują, że już niebawem to własne forma mówiona zdominuje zapytania wprowadzane do przeglądarki. Jak ten fakt możesz wykorzystać dla dobra swojej strony? Zadbaj o to, by teksty oraz opisy produktów zostały napisane językiem, który naśladuje język mówiony. Ważne, aby odpowiadały na proste pytania, m.in. co?, gdzie, kiedy?, jak? Takie formułowanie tekstów zwiększa szansę na to, że witryna znajdzie się w Google na poziomie zero, czyli wyświetli się jako pierwsza, ponad promowanymi wynikami wyszukiwania.

Zero results

Czy zauważyłeś, że od niedawna wyniki wyszukiwania Google wyglądają nieco inaczej? Pierwsza pozycję, tzw. zero results, zajmuje strona, która precyzyjnie odpowiada na pytanie użytkownika. Np. na zapytanie „Jaka pogoda będzie jutro w Warszawie?”, wyświetla się okno z prognozą. Jak zero results możesz wykorzystać w przypadku swojego sklepu? Zamieszczanie na stronie trafnych fraz może pomóc w osiągnięciu tej wymarzonej pozycji. Zawsze warto spróbować.


Sprawdź: Trendy w e-commerce! Co czeka e-handel w najbliższym czasie?


Zwiększenie wartości fraz lokalnych

Google promuje firmy działające lokalnie. To dlatego w SEO coraz częściej warto celować we frazy zawierające nazwę miejscowości lub województwa. Dzięki temu zwiększa się szansa na to, że firma pojawi się na górze wyników wyszukiwania u osób z danego regionu. Zapytania zawierające lokalizację zadają zwłaszcza użytkownicy urządzeń mobilnych.

Atrakcyjne zaplecze tekstów branżowych

O jakości strony w bardzo dużym stopniu decyduje ilość oraz długość odsłon. Właśnie dlatego warto wzbogacić witrynę o treści atrakcyjne dla użytkowników. Mogą być to choćby artykuły o charakterze poradnikowym związane z przedmiotami oferowanymi w sklepie internetowym. Świetnie sprawdzą się również recenzje produktów oraz materiały eksperckie.

Ciągła kontrola

Nie każda strategia SEO jest efektywna. Nie znaczy to, że trzeba za wszelką cenę w nią brnąć. Często subtelne zmiany, pozwalają szybko poprawić efektywność strony. Bardzo ważne, aby wyszukiwalność strony była na bieżąco monitorowana za pomocą specjalistycznych narzędzi. To dzięki nim można sprawdzić, które frazy dają najlepsze efekty, a także przekonać się o tym, czy strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem odwiedzających ją robotów.

 


Jeśli podobał Ci wpis zobacz nasze inne wpisy na blogu Medializer: BLOG


Myślisz o odświeżeniu swojej strony www?
Potrzebujesz porady? Pisz śmiało!

Skontaktuj się z nami na info@medializer.pl


Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl