Czy TikTok sprzedaje? Case study

Jak myślisz? Czy TikTok sprzedaje? W Medializer od kilkunastu miesięcy prowadzimy działania reklamowe na tym kanale i z pełnym przekonaniem możemy odpowiedzieć: TAK, i to bardzo dobrze! Wielu naszych klientów nie do końca jest przekonanych czy to dobre miejsce dla ich sklepu. Obawy często wynikają z błędnej i już dawno nieaktualnej opinii, że to tylko portal społecznościowy ze śmiesznymi filmikami. Jeśli jednak pod naszymi skrzydłami sklep klienta rośnie i chce się dalej rozwijać, wtedy namawiamy do rozpoczęcia działań reklamowych na TikToku. Dlaczego? Bo na przykładzie naszych klientów widzimy, jak świetnym wsparciem reklamowym może być ta platforma!

Na podstawie obserwacji sklepów będących pod naszą opieką dobrze widzimy, co działa i jakie warunki należy spełnić, aby działania na TikToku przynosiły jak najlepsze efekty. Jedną z najczęstszych obaw, jaką słyszymy od naszych klientów, to nagrania aktualnych trendów. Nie dość, że wymagałyby one dużej dawki kreatywności, to ich montowanie zajmowałoby mnóstwo czasu. A my mówimy: NIE! Wcale nie potrzebujemy bardzo dynamicznych, skomplikowanych materiałów, które wpiszą się w aktualnie panujące trendy. W Medializer uważamy, że jest wręcz odwrotnie. Według nas wystarczą proste filmy skupiające się na produkcie, z nieskomplikowanym montażem, który doda odrobinę dynamiki zatrzymującej uwagę, i to w zupełności wystarczy. Tymczasem nagrywane filmów odpowiadających na panujące na TikToku trendy mogłoby odciągnąć uwagę od tego, co rzeczywiście chcemy zareklamować. Owszem, trendy mogą pomóc budować zasięgi, jednak nie możemy zapominać o celu, jaki mamy do osiągnięcia poprzez działania reklamowe na TikToku, czyli zwiększenie sprzedaży.


Przeczytaj także: Czy reklama na TikToku się opłaca?


Case study: butik internetowy Maloma.pl

Doskonałym przykładem sklepu, który świetnie radzi sobie na platformie TikTok, jest Maloma.pl. Butik z odzieżą midsize i plus size, który swoje pierwsze kroki na TikToku stawiał w grudniu 2023, dzięki zaangażowaniu właścicielki i pomysłowości modelek, które występują na filmach, generuje aktualnie fantastyczne wyniki – na samym początku wyglądało to zupełnie inaczej. Wymagało to kilku miesięcy wytężonej pracy i rozpoczęcia w zasadzie od zera. Wcześniej Maloma nie była obecna na tej platformie, a co więcej – nasz klient wcześniej nie zajmował się tworzeniem reklamowych materiałów video. Startowaliśmy z zupełnie pustym profilem – bez obserwujących i bez filmów. Dodatkowym „utrudnieniem” był założony budżet na stałym poziomie 80 zł dziennie, czyli minimalną kwotą, z jaką można uruchomić kampanię.

Początki butiku Maloma na TikToku

Pierwsze tygodnie od startu kampanii były trudne. Tak jest w większości przypadków, kiedy startujemy z działaniami reklamowymi na TikToku. Wynika to z tego, że, w przeciwieństwie do Meta, które sprzedaż potrafi wygenerować już w pierwszym dniu od uruchomienia kampanii, TikTok potrzebuje nieco więcej czasu, aby piksel mógł zebrać dane o odbiorcach, którzy najchętniej klikają w reklamy i dokonują konwersji. Nie oznacza to jednak, że pierwsze tygodnie reklamy działają i nie przynoszą żadnych korzyści. Od momentu startu działań TikTok przynosi konwersje poprzedzające zakup, czyli m.in. wyświetlenie produktu lub dodanie do koszyka, które odbywa się na stronie klienta. Jednak, gdy już klient wejdzie na stronę www sklepu, wpada do naszego lejka marketingowego! Do takich klientów możemy w bardzo łatwy sposób możemy wrócić za pomocą kampanii remarketingowych Meta Ads.

TikTok wpływa na wyniki z Meta Ads

Dzięki temu, że już samo wejście klienta na stronę butiku powoduje wciągnięcie go do lejka marketingowego, to pomimo braku bezpośredniej sprzedaży z TikToka często można zauważyć, że wraz z uruchomieniem tych działań podnoszą się wyniki generowane przez Meta Ads. Na pierwszy rzut oka mogłoby się przez to wydawać, że TikTok nie sprzedaje. W rzeczywistości jednak, patrząc całościowo na sprzedaż w sklepie, z miesiąca na miesiąc rośnie w nim sprzedaż bezpośrednio na stronie. W dodatku po pewnym czasie zaczynają być widoczne również wzrosty ROAS bezpośrednio w panelu reklamowym TikTok. W przypadku Maloma dostrzegamy zarówno znaczące wzrosty z miesiąca na miesiąc, jak i nieustanne poszerzanie się grupy odbiorców.

Wyniki Malomy na TikToku

Poniższy wykres przedstawia ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) w poszczególnych miesiącach od startu działań:

Jak widać, mimo trudnego startu z każdym miesiącem wyniki ROAS butiku Maloma na TikToku poprawiały się. Testowaliśmy różną dynamikę montażu, różne modelki, posiłkowaliśmy się również działaniami z influencerkami. Z kolei algorytm TikToka decydował, komu najlepiej wyświetlić reklamę, aby osiągnąć cel, jakim jest sprzedaż produktu. Niezwykle ważną kwestią w prowadzeniu skutecznych działań na TikToku jest regularność w przesyłaniu nowych materiałów video. Z naszych doświadczeń wynika, że warto, aby pojawiały się minimum 3 filmy tygodniowo. Niestety, jeśli mamy przestój w nowych publikacjach, reklamy mogą przynosić gorsze efekty. Jak widać na wykresie, taka sytuacja miała miejsce w maju, gdzie widać niewielki spadek sprzedaży. Mimo to reklamy nadal są bardzo opłacalne. Trzeba też wyraźnie zaznaczyć, że budżet reklamowy przez cały okres przedstawiony na wykresie był utrzymywany na poziomie minimalnym, czyli 80 zł dziennie. Wyraźnie widać, że wyniki są coraz lepsze przy tym samym nakładzie finansowym.

Reklamy na TikToku to nie tylko sprzedaż

Często przeszkodą do rozpoczęcia działań reklamowych TikTok jest dla klientów minimalny próg wejścia, który wynosi 80 zł dziennie. Musimy jednak pamiętać o tym, że TikTok służy również do poszerzania grupy odbiorców, która może skonwertować w innych kanałach. Dodatkowym bonusem jest budowanie profilu za pomocą reklam sprzedażowych. Chociaż w Maloma zaczynaliśmy z profilem bez żadnych obserwujących ani filmów, to szybko się zmieniło. System reklamowy TikTok jest tak dobrze skonstruowany, że przy okazji reklam sprzedażowych wzrasta liczba obserwujących. Tym sposobem, bez dodatkowych nakładów finansowych, profil urósł od zera do ponad 1700 obserwujących w ciągu kilku miesięcy. Odbiorcy dużo chętniej wchodzą też w interakcje z publikowanym materiałem niż w innych kanałach, zostawiając komentarz lub serduszko.

Jak zacząć się reklamować na TikToku? Porady dla nowych reklamodawców

Przy prowadzeniu reklam na TikToku najważniejsze są dwie zasady: regularność i cierpliwość. Regularność dlatego, że na profilu i w reklamach powinny cały czas pojawiać się nowe materiały. „Cykl życia” jednego tiktoka jest dużo krótszy niż np. postu lub filmu na Facebooku lub Instagramie. Z tego powodu regularnie należy odświeżać kreacje, aby utrzymywać wysokie wyniki. Cierpliwość – jak już wcześniej wspomnieliśmy, pierwsze miesiące nie przynoszą sprzedaży bezpośredniej, dlatego tak ważne jest całościowe spojrzenie na sprzedaż w sklepie. Należy też pamiętać, że reklamy na TikToku domykają sprzedaż w innych kanałach. To jednak nie wszystko – z doświadczeń agencji Medializer wynika, że zdecydowanie lepiej konwertują filmy, które już zostały opublikowane na profilu klienta i dopiero po publikacji zostały podpięte do kampanii reklamowej. Filmy dodawane jako tzw. dark posts (czyli reklamy kierowane wyłącznie do konkretnej grupy docelowej, które nie są widoczne jako posty na koncie) dają słabsze wyniki.

Koniecznie zajrzyj na TikTok butiku Maloma i zobacz, jak to robimy. Chcesz wdrożyć reklamy na koncie swojej firmy na TikToku? Zespół ekspertów Medializer z przyjemnością Ci pomoże. Skontaktuj się z nami!