Sama sprzedaż to nie wszystko – co zrobić, by Klient chciał do Ciebie wrócić?

O tym, czy klient przywiąże się do marki i wróci po kolejne produkty lub usługi, decyduje ogromna liczba czynników. Liczą się m.in. ceny, jakość produktów, szybkość wysyłki, renoma i opinie o sklepie, ale nie tylko. Ważne są też wykorzystywane strategie – w Medializer wykorzystujemy wiele narzędzi wspierających budowanie lojalności klienta, jak np. badanie potrzeb, e-mail marketing, programy lojalnościowe czy też dobrej jakości content marketing. Warto jednak zwrócić uwagę także na inne, mniej oczywiste detale, takie jak personalizacja, wysoka jakość obsługi posprzedażowej i język komunikacji z klientem.

Postaw na najwyższą jakość obsługi posprzedażowej

Jeżeli klient będzie pewny, że w razie niezadowolenia z produktu może łatwo go wymienić lub odesłać, o wiele chętniej wróci do Twojego sklepu. Zagwarantowanie sprawnej i wygodnej procedury wymiany i zwrotu sprawia, że klient ufa marce i ma poczucie, że transakcja jest nie jest obarczona żadnym ryzykiem. Zapewnij klientowi jak najłatwiejszy kontakt ze sobą nie tylko przed sprzedażą, ale również po niej. Pytaj o zadowolenie z transakcji i produktu – dzięki temu klient ma poczucie, że troszczysz się o jego potrzeby i satysfakcję z zakupu.

Przemyśl sposób komunikacji z klientami

Dlaczego to ważne? Bo w dużej mierze właśnie język marki decyduje o tym, czy klient może identyfikować się z Twoją marką. Głos marki (ang. tone of voice) musi odpowiadać jej charakterowi, być unikalny i dostosowany do grupy docelowej. Zastanów się, jak chcesz odnosić się do klienta – formalnie czy nieformalnie, bezpośrednio czy z dystansem, swobodnie i z humorem czy raczej oficjalnie. Inną kwestią jest treść: czy komunikaty, które wysyłasz do klienta (w newsletterze, postach w social mediach, na blogu marki czy nawet w automatycznych mailach), pokazują mu Twoją markę jako to, czego potrzebuje? Czy klient może się z nimi utożsamić? Czy Twoja marka ma „twarz”, czy może jest dla klienta abstrakcyjnym bytem? Czy w komunikatach klient może dostrzec wartości, jakie przyświecają Twojej marce? Jeśli klient zobaczy w nich to, co jest mu bliskie, łatwiej zaufa i przywiąże się do marki. W Medializer razem z klientami budujemy skuteczną strategię komunikacji. Tworzymy głos marki, który jest wyjątkowy, spójny i idealnie dopasowany do danego brandu.

Zadbaj o szczegóły

Branding, czyli identyfikacja wizualna to ważna kwestia, ale nie powinna się ograniczać do strony sklepu internetowego. Niech paczki, które wysyłasz do klientów, od razu pokazują, że są od Twojej marki. Idealnie sprawdzą się dedykowane opakowania – w Medializer projektujemy dla klientów np. firmowe foliopaki i kartony. Zadbaj o estetyczne i oryginalne opakowanie samych produktów oraz wypełnienie paczki. Ważne są też takie detale, jak firmowy papier pakowy, kolory opakowania powiązane z marką, firmowe naklejki lub inne detale, a także personalizowane liściki z podziękowaniem i indywidualny kod rabatowy na następne zakupy dołączone do paczki. Doskonałym sposobem personalizacji paczki jest dodanie gratisu, np. cukierka, próbki dopasowanej do potrzeb klienta, gadżetu reklamowego itp. Takie szczegóły tworzą pozytywne doświadczenia i skojarzenia z marką, co diametralnie zwiększa szansę powrotu klienta do sklepu.

Chcesz stworzyć wyrazistą markę i zbudować prężnie działający sklep internetowy? Skontaktuj się z agencją marketingową Medializer. Mamy w tym ogromne doświadczenie i z przyjemnością wykorzystamy je, by pomóc Ci zbudować e-biznes dający doskonałe wyniki!