Najświeższe trendy w content marketingu na rok 2016
Nowy rok to nowe trendy. Internet zmienia się w ogromnym tempie i trudno z całą pewnością powiedzieć, co przez kolejne dwanaście miesięcy będzie działo się w sieci. Można jednak prognozować. Przedstawiamy trendy, które zdaniem ekspertów w 2016 r. zdominują content marketing.
E-commerce będzie rozwijać się dzięki wartościowemu contentowi
Użytkownicy sieci coraz częściej źle reagują na nachalne reklamy. Nieustannie wzrasta także liczba osób korzystających z adblocków. Coraz wyższe wymagania internautów stawiają przed specjalistami od marketingu kolejne wyzwania, przez co muszą oni stale szukać nowych dróg dotarcia do klienta. Eksperci wskazują, że ponad 3/4 internautów woli czerpać informacje o produktach z wartościowego contentu, a nie z tradycyjnych reklam. Dlatego w najbliższym roku firmy z branży e-commerce będą kładły jeszcze większy nacisk na wykorzystanie wartościowych tekstów, takich jak poradniki, rzetelne opisy produktów, rankingi czy rekomendacje.
Będą liczyły się spersonalizowane treści
Proces zakupowy to złożona czynność, w którym ważna jest świadomość konsumentów, analizowanie przez nich dostępnych możliwości oraz zapoznanie się z właściwościami kilku wybranych produktów lub usług. Dlatego efektywną sprzedaż produktu powinno rozpocząć się od określenia grupy docelowej. Należy zastanowić się kim będzie konsument, dlaczego może potrzebować produktu i jakie korzyści wyniesie z zakupu. Inaczej będzie trzeba dotrzeć choćby do osoby szukającej komputera do wykonywania prac biurowych, a inaczej do kogoś, kto potrzebuje sprzętu o wysokich parametrach do skomplikowanych prac obliczeniowych i analiz.
Ważna będzie nie tylko jakość tekstu, ale przede wszystkim to, gdzie znajdzie się content
Jakość contentu jest bardzo ważna, ale jeszcze istotniejsze jest to, aby zamieścić go w lokalizacji, w której skutecznie dotrze do odbiorców. Dlatego w 2016 r. wzrośnie rola dystrybucji, a firmy, które będą chciały się liczyć na rynku, podniosą budżet na płatne działania promocyjne w serwisach społecznościowych, miękki marketing na blogach i linki sponsorowane. Warto także podkreślić skuteczność boksów z rekomendacjami, które sprawiają, że zawarte w nich treści nie są postrzegane przez użytkowników jako nachalna reklama.
Dalszy rozwój reklamy natywnej
Reklama natywna jest skuteczniejsza od tradycyjnych form promocji. Cechuje ją większa liczba wartościowych kliknięć. Potrafi także skutecznie dotrzeć do internautów korzystających z adblocków i nie odrywa czytelnika od konsumpcji treści. Eksperci przewidują, że w najbliższym roku specjaliści od marketingu nie spoczną na laurach i będą poszukiwali kolejnych formatów tego typu reklamy.
Użytkownicy coraz chętniej będą korzystać z wersji mobile
Internet przenosi się na smartfony. Coraz więcej użytkowników przegląda sieć za pomocą mobilnych wyszukiwarek. Niektóre serwisy notują ponad 50% odsłon za pośrednictwem urządzeń mobilnych i współczynnik ten wciąż wzrasta. Użytkownicy urządzeń mobilnych są jeszcze bardziej wymagającymi odbiorcami niż osoby korzystające z przeglądarek desktopowych. Dlatego reklamy projektowane z myślą o nich powinny w jak najmniejszym stopniu zakłócać odbiór treści – muszą być krótkie, nie mogą przesłaniać ekranu i szybko ładować się na urządzeniu.
Wzrośnie popularność systemów DMP
Na rozwój content marketingu w 2016 r. w znacznym stopniu wpłynie analizowanie informacji pozyskanych z cookies, które pozwolą na szczegółowe określenie charakterystyki grupy docelowej. Jednym z kluczowych narzędzi ich przetwarzania jest DMP, czyli Data Management Platform. Pozwala ono określić intencje zakupowe, zainteresowania oraz dane demograficzne. Dzięki pozyskanym informacjom będzie można jeszcze lepiej dopasować content do potrzeb i wymagań odbiorców.