Jak powinna wyglądać karta produktu w sklepie internetowym?
Czy wiesz, że prawie połowa osób odwiedzających Twój sklep internetowy trafia od razu na którąś z kart produktów? Wszystko dzięki promocji konkretnych towarów w mediach społecznościowych, w newsletterach i w Google. To właśnie pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy klient zainteresują się Twoją ofertą. Karta produktu to nie tylko wizytówka sklepu, to również ważne narzędzie marketingowe. Ważne, aby była estetyczna, przejrzysta, łatwa w obsłudze i atrakcyjna. Jak połączyć te cztery aspekty? Zobacz, jak robimy to w Medializer!
Skierowanie użytkowników bezpośrednio na karty produktowe to świetny pomysł. Dzięki temu w kilka chwili mogą obejrzeć i zamówić towar, który wpadł im w oko. Pamiętaj o tym, tworząc reklamy w mediach społecznościowych. Na Facebooku czy Instagramie sam możesz zdecydować, jak zoptymalizujesz kampanię i to, gdzie będzie kierowała. Wykorzystaj potencjał kart produktów. Oto garść cennych informacji o ich budowie. Uwaga! Pamiętaj, by wszystkie karty produktu w sklepie były tworzone według tego samego wzoru.
Zdjęcie – czytelne i przyciągające wzrok
Fotografia ro zdecydowanie najważniejszy element karty produktu. Twoi klienci kupują produkt, który im się spodoba na zdjęciu. Na to, by zainteresować ich towarem, masz naprawdę krótką chwilę. Dlatego szczególnie zadbaj o aspekt graficzny. Zdjęcia muszą mieć odpowiedni rozmiar i wysoką jakość. Dobrze, by nie były to fotografie zaczerpnięte od producenta, tylko autorskie zdjęcia, zgodne z identyfikacją graficzną Twojej firmy. W przypadku butików odzieżowych ważne są nie tylko ubrania, ale i tło oraz modelki, które stają się twarzami marki. W zależności od tego, jaki produkt sprzedajesz fotografie mogą mieć różną formę. Najczęściej wykorzystywane są zdjęcia kontekstowe, przedstawiające produkt w użyciu. W niektórych branżach (np. w przypadku dodatków) dobrze sprawdzają się również zdjęcia na białym tle lub takie, w których przedmiot ułożony jest na powierzchni o jednolitej strukturze.
Zobacz atrakcyjne zdjęcia produktów z butiku CandyTM.pl
Cena – wyznaczanie dobrej ceny, atrakcyjna prezentacja graficzna
Cena to jeden z czynników, decydujących o zakupie produktu. Nie jest problemem, jeśli masz oryginalną ofertę, która nie dubluje się z konkurencją. Większość e-sklepów jednak musi znaleźć swoje miejsce na rynku, który rządzi się cenami. Dlatego zrób porządny research i sprawdź, ile powinny kosztować Twoje produkty.
Innym aspektem, który należy wziąć pod uwagę w kontekście ceny, jest jej prezentacja graficzna. Ważne, by była ona łatwa do zauważenia, zarówno w galerii, jak i na karcie produktu. Jeśli dany towar jest przeceniony, zadbaj o to, by był widoczny jego koszt zarówno przed, jak i po obniżce.
Dodatkowe buttony i moduły
Najważniejszym przyciskiem na karcie produktu jest button „Dodaj do koszyka”. To on pozwala na sfinalizowanie zakupu. Ważne, aby był duży, dobrze widoczny i łatwy do kliknięcia nie tylko na PC, ale również na urządzeniach mobilnych, które często obsługiwane są jedną ręką. Oprócz niego na stronie mogą znaleźć się dodatkowe przyciski, które będą pozytywnie wpływały na sprzedaż. Najpopularniejszym z nich jest „Dodaj do ulubionych”, który pozwala stworzyć klientowi indywidualną listę produktów, którymi jest zainteresowany. W wielu sklepach od Medializer wdrożyliśmy również buton „powiadom o dostępności”, który przekierowuje do krótkiego formularza, gdzie można podać adres e-mail. Zostanie on wykorzystany do przesłania powiadomienia, gdy konkretny produkt lub rozmiar znów pojawią się w magazynie.
Oto buttony i moduły dodatkowe na karcie produktu, którą zaprojektowaliśmy dla Stylowniabutik.pl
Podstawowe informacje o produkcie, wybór i dostępność rozmiarów
Zdjęcie jest podstawą skutecznej sprzedaży. Żaden klient nie zamówi jednak kota w worku. Dlatego zadbaj o opis. Przede wszystkim stwórz tytuł, który będzie czytelny i zoptymalizowany pod SEO. Najważniejsze, by zawierał rodzaj produktu oraz kilka dodatkowych danych, takich jak m.in. nazwa katalogowa produktu oraz kolor czy długość. Oprócz nazwy dodaj na kartę produktu jego opis „techniczny”. W uproszczonej wersji wystarczy, by były to dane techniczne podane w przystępnej, czytelnej formie. W butikach od Medializer podstawowe wiadomości na temat produktu ograniczają się zwykle do tabeli rozmiarów i składu konkretnego produktu. Ważnym elementem karty produktu jest również okno z dostępnością rozmiarów. W naszych sklepach działa ono na zasadzie listy, z której klient może wybrać dostępne rozmiary. Co ważne, jest to moduł zintegrowany z magazynem, dzięki czemu informacje z listy odpowiadają stanowi faktycznemu.
Obejrzyj, jak podstawowe dane o produktach, tabele rozmiarów oraz listy dostępnych rozmiarów wyglądają w butiku DavidK.pl
Marketingowy opis produktu – maksimum informacji, minimum znaków i język korzyści
Wypełnienie sklepów opisami produktów, to dobra decyzja z marketingowego punktu widzenia. Dlaczego? Przede wszystkim klient nie może obejrzeć, ani dotknąć towaru, co w pewnym stopniu zastępuje lektura tekstu, zawierającego niezbędne informacje. Ponadto opis pełni także funkcję reklamową, skłaniając oglądającego do zakupu. Krótki tekst napisany językiem korzyści jest łatwy w i przyjemny w lekturze. Co więcej, można znaleźć w nim informacje, które mówią o tym, jak można wykorzystać produkt lub co można zyskać po zakupie. Warto zaznaczyć, że skuteczny opis produktu powinien mieć tylko kilka linijek.
Zobacz, jak przygotowujemy opisy produktów dla Eshopper.pl
Tego, jak pisać skuteczne opisy produktów, dowiesz się TUTAJ
Informacje dodatkowe – dodatkowa treść i ikonografiki
Jeszcze lepiej wykorzystaj potencjał marketingowy karty produktu. Zamieść na niej informacje, których może szukać klient. Świetnie nadadzą się do tego ikonografiki, które mogą przedstawiać kwotę pozostałą do darmowej dostawy, czas wysyłki czy dostępne formy płatności. Niektórzy z naszych klientów decydują się również na podzakładki w obrębie kart produktu. Są to rozwijane hasła, które odsłaniają swoją zawartość po kliknięciu. Dzięki nim w jednej chwili klient może dowiedzieć się więcej o zasadach płatności czy reklamacjach i zwrotach. Przez to, przed zakupem nie musi opuszczać karty produktu, co podnosi na współczynnik konwersji. Co więcej, taki opis pozytywnie wpływa na pozycjonowanie, a dodatkowo może jeszcze zostać zoptymalizowany pod SEO.
Zobacz, jak podzakładki i ikonografiki prezentują się na karcie produktu w butiku Bigotka.pl
Dobry szablon produktu to podstawa. Dzięki niemu można bardzo szybko dodawać towary do sklepu, mając pewność, że będą miały atrakcyjną formę. Oczywiście, jeśli na raz dodajesz kilkaset produktów, nie od razu uda się je doprowadzić do perfekcji. Choćby przygotowanie unikalnych opisów zajmuje trochę czasu. Dlatego na początku skup się na produktach, cieszących się największą popularnością. Możesz też zadbać o to, by kolekcje w butiku debiutowały częściej i były mniejsze. Wtedy rozłożysz pracę. Zapraszamy do butików naszych klientów, gdzie możesz przejrzeć wiele dobrze zoptymalizowanych kart produktów.