Opis marketingowy a opis od producenta. Zobacz różnicę

Sklepy internetowe coraz częściej inwestują w profesjonalne opisy produktów. To przemyślane działanie. Wysokiej jakości content potrafi skutecznie zareklamować produkt, a do tego dobrze pozycjonuje stronę. Częstym błędem popełnianym przez właścicieli firm jest kopiowanie opisów ze strony producenta. Szkoda, ponieważ takie praktyki są szkodliwe na wielu płaszczyznach.

Dlaczego kopiowanie opisów wprost od producenta jest złe? Z pozoru może się wydawać, że jest to oszczędność, ponieważ teksty można pobrać za darmo. W praktyce okazuje się jednak, że takie teksty są nieskuteczne, ponieważ mają formę nieprzystępną dla klienta. Co więcej, są one plagiatem, przez co algorytmy Google widz stronę jako mniej wartościową.

Czym różni się opis producenta od opisu marketingowego?

Przede wszystkim jakością. W obu przypadkach są to teksty, jednak wrażenie, które robią na oglądających jest różne. Decydując się na opisy marketingowe napisane językiem korzyści zyskujesz dobry content, który sam sprzedaje Twoje produkty. Dobry copywriter tworzy tekst, w którym nie tylko opisze cechy produktu, ale także zawrze w nim obietnice korzyści, które będą płynęły z jego posiadania. Dzięki temu odbiorcy chętniej będą decydowali się na zakup.

Jak powinien wyglądać dobry opis produktu?

Opisy dostępne na stronie procenta często mają lakoniczną, techniczna formę. Zazwyczaj są to suche dane opisujące produkt wymienione od myślników. Natomiast opis marketingowy to tekst stworzony zgodnie ze sztuką copywritingu. Nie może być on zbyt długi – maksymalna długość tekstu to 1000 znaków ze spacjami. To akurat tyle, by dowiedzieć się wszystkiego o produkcie i nie znudzić. Ponadto opis marketingowy powinien mieć odpowiednią budowę. Ważne, by na początku znalazły się najważniejsze informacje. Do tego na końcu musi pojawić się zachęta do zakupu. Bardzo istotne jest także zamieszczenie w opisem słów kluczowych, które poprawią pozycjonowanie strony.

Chcesz sam stworzyć dobre opisy? – Oto kilka praktycznych porad

Przygotowanie opisów najłatwiej zlecić copywriterowi. Wtedy masz pewność, że zyskasz profesjonalny content. Jeśli jednak nie dysponujesz odpowiednimi środkami, możesz spróbować przygotować je sam. Oto kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą:

  • Napisz kilka prostych zdań, w których znajdą się najważniejsza informacje o produkcie
  • Na początku umieść nazwę produktu oraz najważniejsze informacje o jego właściwościach, np. kolor i przeznaczenie
  • Niech ogólna nazwa produktu pojawi się w tekście kilka razy
  • Tekst napisz w takim stylu, jakbyś opowiadał o czymś atrakcyjnym znajomemu