Budowa wizerunku marki modowej – od czego zacząć?

Chcesz otworzyć butik internetowy? A może planujesz wprowadzić na rynek nową markę modową? Jeśli tak, to przed Tobą długa droga pełna wyzwań. Przekształcenie pomysłu w dobrze funkcjonujący brand to prawdziwe wyzwanie. Czy wiesz, jak to zrobić? Oto artykuł, z którego dowiesz się, od czego warto zacząć. Tych kilka kroków pomoże Ci zbudować firmę, która będzie nie tylko rozpoznawalna, ale i lubiana przez klientów.

Rozpoznawalna marka to dobra identyfikacja wizualna

Osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sprzedażą, często nie zdają sobie sprawy z tego, jak wiele zależy od brandingu. Rozpoznawalne logo buduje wizerunek marki. Pomyśl tylko o firmach, które lubisz, a przed oczami od razu staną Ci odpowiednie znaczki. Logo firmy powinno być proste i łatwe do zapamiętania. Ważne, aby w jakiś sposób kojarzyło się z nazwą działalności lub, jeszcze lepiej, jej zakresem – dla przykładu logo Medializer to żarówka, symbolizująca pomysłowość i kreatywność. Równie ważne co logo, są kolory firmowe. Warto wspomnieć o nich w księdze znaku. Spójna kolorystyka powinna obowiązywać w Internecie oraz być wykorzystana w przypadku materiałów promocyjnych dostępnych w realu.

Przeczytaj więcej o przemyślanym budowaniu marki w naszym artykule: Spójny wizerunek marki to podstawa. Bądź rozpoznawalny w e-sklepie, w social mediach i w druku

Za największymi markami stoją ludzie, a za nimi ciekawe historie

Nie musisz budować brandu opierając się o wizerunek. Warto jednak rozważyć taką opcję. W ostatnich latach na rynku zauważalny jest trend kreowania marek, w oparciu o twarz konkretnych osób. Wystarczy tylko wspomnieć Ewę Minge czy Łukasza Jemioła. W przypadku tych brandów sprzedawane są nie tylko wysokiej jakości ubrania, ale przede wszystkim styl życia oraz filozofia, którą prezentują gwiazdy. Do wypromowania swojej marki możesz zatrudnić kogoś rozpoznawalnego. Nic też nie stoi na przeszkodzie, abyś spróbował wypromować siebie. Jeśli stoi za Tobą ciekawa historia oraz kilku ludzi wyspecjalizowanych w promocji w sieci, taki projekt ma szanse na sukces.

Postaw na to, co wyróżnia Cię od konkurencji

Podglądanie konkurencji jest ważnym elementem budowania marki. Robią tak właściwe wszyscy gracze na rynku. Istotne przy tym jednak, by nie kopiować poczynań innych firm. Staraj się raczej w ten sposób śledzić obowiązujące trendy. Przede wszystkim jednak wdrażaj w życie to, co odróżnia Cię od innych. Jak to zrobić w przypadku marki modowej? Najlepiej pomyśleć nad ciekawą kampanią marketingową. Może jesteś w stanie zaoferować swoim klientom coś więcej niż inni, np. możliwość zamówienia i zapłaty po kilku tygodniach albo dodasz do paczki jakiś miły upominek? Zastanów się też nad wartościami, na których chcesz budować brand. To dobry punkt wyjścia, aby znaleźć cechy, które będą odróżniać markę od innych.

Prężnie działaj w social mediach – niech będzie głośno!

Sprzedaż w sieci ma to do siebie, że sam decydujesz o tym, jak popularny będzie Twój sklep. Jeszcze przed erą Internetu najlepsze butiki mieściły się w centrach miast. Dzięki temu mogły liczyć na duży ruch, natomiast ich właściciele musieli płacić wyższe czynsze. Tę zależność można przełożyć na promocję w sieci. Wysoki budżet na kampanię marketingową w social mediach pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki temu można zdobyć wielu prawdziwych followersów, którzy w przyszłości zmienią się w Twoich klientów. Co więcej, jeśli polubią oni Twoją markę, to opowiedzą o niej znajomym i polecą ją w sieci – taka reklama jest nie do przecenienia.

Stwosz przekaz marketingowy, który trafi do określonego grona odbiorców

Na rynku funkcjonuje bardzo mało produktów, które są uniwersalne. Zazwyczaj konkretna marka adresowana jest do osób określonej płci, wieku oraz innych preferencji, takich jak choćby stanowisko czy miejsce zamieszkania. Rozpoczynając tworzenie brandu, zastanów się nad tym, kto jest nabywcą Twoich produktów. Dzięki temu będziesz w stanie trafić właśnie do swoich odbiorców. W przypadku butików internetowych zwykle będą to kobiety. Dalej jednak jest sporo możliwości. Możesz zaadresować przekaz do młodych dziewczyn, pracujących kobiet koło 30., seniorek albo dziewczyn w ciąży i młodych mam. Możesz też choćby zdecydować się na sprzedaż odzieży plus size.

Zastanów się dokąd zmierzasz

Tworząc markę modową, pomyśl o planach na przyszłość. Ważne jest nie tylko zdiagnozowanie aktualnej sytuacji firmy na rynku, ale także określenie realnych celów. Pomyśl, gdzie widzisz swoją markę za pół roku, za rok, za pięć lat i za dziesięć lat. Dzięki takiemu planowi będziesz w stanie kierować swoimi działaniami tak, by osiągnąć wyznaczone cele.

Wprowadzasz na rynek nową markę modową? Otwierasz sklep internetowy? Jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie e-commerce i marketingu, skontaktuj się z Medializer. Jesteśmy zespołem ekspertów, którzy w temacie sprzedaży w sieci czują się jak ryby w wodzie. Tworzymy skuteczne i ciekawe kampanie marketingowe. Zajmujemy się namingiem, brandingiem i marketingiem. Firmy naszych klientów traktujemy tak, jakbyśmy rozwijali własne marki.