Instagram Ads

Instagram to miejsce idealne na reklamę. Pamiętaj, Twoi klienci najchętniej kupują to, co wyda im się atrakcyjne wizualnie. Są grupy produktów, które najłatwiej promuje się obrazem, m.in. odzież, zabawki czy wycieczki. Instagram, z którego na co dzień korzysta kilka milionów użytkowników, to wymarzone miejsce na to, by dotrzeć do klientów. Co więcej, Instagram Ads pozwala na staranne określenie odbiorców przekazu reklamowego.

Instagram w liczbach:

  • 1 miliard użytkowników na świecie
  • 7 milionów użytkowników w Polsce
  • 200 milionów odsłon profili firmowych dziennie
  • 50% użytkowników Instagrama szuka na portalu produktów i usług

Reklamy na Instagramie stale zyskują na popularności. Targetowanie sprawia, że przekaz reklamowy trafia właśnie tam, gdzie znajdą się jego odbiorcy. Medium pozwala także na przeprowadzenie targetowania automatycznego, czyli zlecenie narzędziu dopasowania najlepszej grupy odbiorców komunikatu reklamowego. Personalizacja może być przeprowadzona na podstawie płci, wieku, miejsca zamieszkania, lokalizacji, a nawet obejmować zbiory osób, użytkowników, podobnych dotychczasowych klientów firmy. Warto przy tym wspomnieć, że Instagram to idealne miejsce do promowania produktów dla kobiet w młodym i średnim wieku.

Dlaczego reklama na Instagram Ads jest opłacalna?

  • Podnosi konwersję, zwiększa rozpoznawalność marki i skłania do zakupów
  • Jest opłacalna – reklamodawca płaci za wyświetlenia reklamy „Pay per click”
  • Wizualna forma przekazu jest skuteczna i łatwa w odbiorze
  • Buduje pozytywny wizerunek marki i skraca dystans na linii firma-klient
  • Pozwala na szczegółowe targetowanie odbiorców przekazu
  • Instagram to miejsce, które kreuje trendy
  • Wyższa skuteczność niż w przypadku banerów czy nachalnych reklam, które często są ignorowane przez użytkowników

Na Instagramie można promować się na różne sposoby. Najpopularniejszą formą są obrazy w formacie kwadratu, prostokąta zorientowanego w pionie albo poziomie. Inną opcją jest 60-sekundowe wideo z przekazem promocyjnym oraz reklamy w formie Insta Stories (film do 120 sekund). Portal pozwala także na tworzenie karuzel, czyli prezentacji z kilku, następujących po sobie obrazów.