Jak zaprojektować estetyczną i skuteczną stronę www?

Zaledwie co trzeci użytkownik Internetu jest zadowolony z jakości treści, które przegląda w sieci. Niestety, wielu biznesmenów traktuje firmowe witryny z pobłażaniem. Kiedy interes się kręci, design i nowoczesność strony schodzą na drugi plan. Okazuje się jednak, że często to właśnie jakość witryny ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Podpowiadamy, jak zaprojektować świetną wizytówkę w Internecie.

Kluczem do stworzenia estetycznej i efektywnej strony www jest benchmark. Terminem tym określa się poszukiwanie najlepszych wzorców u konkurencji i wdrażanie sprawdzonych rozwiązań na własnej witrynie. Być może brzmi to prosto i niezbyt oryginalnie, jednak specjaliści twierdzą, że jest naprawdę skuteczne. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby dążyć do marek z lokalnego rynku. To jasne, że żadna mała firma produkująca napoje nie będzie w stanie zainwestować w rozwiązania na miarę Coca-Coli. Nie kopiuj także bezrefleksyjnie rozwiązań najbliższej konkurencji – rozejrzyj się szerzej i poszukaj wzorców, które naprawdę będą godne uwagi.

Znajdź wzorzec wizualny i zadbaj o architekturę informacji

Przyjrzyj się, jak wyglądają strony liderów branży, w której działasz w Polsce, Europie i USA. Dzięki temu łatwo zorientujesz się w obowiązujących trendach. Następnie pomyśl, co możesz wdrożyć na własnej firmowej witrynie.

Dla skuteczności strony ważny jest nie tylko layout, ale także architektura zamieszczonych informacji. Zastanów się, jakie informacje i produkty są najważniejsze i postaraj się je wyróżnić. Zadbaj także o to, aby klienci łatwo mogli odnaleźć dane kontaktowe firmy. Pamiętaj, aby uwidocznić treści, które pomogą w podjęciu szybkiej decyzji zakupowej.

Spraw, aby content pracował dla ciebie

W Internecie nie ma miejsca na obszerne szpalty tekstu. Czytelnicy nie są zainteresowani długą lekturą, tylko szybkim zdobyciem konkretnych informacji. Dlatego powinieneś zadbać o skuteczny content. Postaraj się, aby wyróżnić fragmenty stanowiące clue komunikatu. Nie bój się stosować przyciągających uwagę nagłówków, pogrubień i wyróżnień. Te drobne elementy edycyjne przyciągają wzrok, pomagają uporządkować tekst i zachęcają do lektury. Staraj się maksymalnie uwidocznić korzyści produktu. Pamiętaj także o tym, aby wzbogacić tekst w ikony, grafiki, zdjęcia czy wideo. Formy wizualne przyciągają uwagę odbiorców o wiele skuteczniej niż sam tekst.

Nie wiesz jak zdobyć zaufanie klientów? Ucz się od najlepszych

Wiesz, czym jest „social proof”? Tak specjaliści nazywają „społeczny dowód słuszności”, czyli mechanizm pozwalający wzbudzić zaufanie kupujących. Dzięki niemu nie tylko osoby dokonujące zakupów są przekonane o słuszności wyboru i bezpieczeństwie transakcji, ale także zachwalają produkt swoim znajomym. „Social proof” można poprawić poprzez wzbogacenie witryny o komentarze (najlepiej, aby ich wiarygodność została potwierdzona zdjęciem), dobrze opracowane portfolio, interesujące case study, a także wizualne przedstawianie efektów działania produktu lub usługi, np. porównanie „przed” i „po”.

Wdrażaj innowacyjne rozwiązania

Idee zaczerpnięte na podstawie badań benchmarku regularnie wdrażaj na swojej witrynie. Nie bój się adaptować podejrzanych u konkurencji rozwiązań – robią tak nawet największe marki. Pamiętaj przy tym, aby nadać im indywidualnego charakteru. Kiedy stworzysz już świetną stronę, nie osiadaj na laurach. To dopiero podstawa do rozpoczęcia efektywnej promocji firmy w Internecie!

 


 

Autor
Gabriel Besta
CEO MEDIALIZER
info@medializer.pl
2016-02::1455323224-gabriel-besta-ceo-me