Sprawdź sprawdzone sposoby jak zwiększyć sprzedaż swojego sklepu internetowego
Jak zdobyć nowych klientów? Potencjał sklepów internetowych nieustannie rośnie. Liderzy w branży swoją popularność zawdzięczają głównie reklamie i promocji. Przedstawiamy kilka cennych porad, które pozwolą łatwo zwiększyć sprzedaż w e-sklepie.
Zadbaj o wygląd i funkcjonalność witryny
Klienci oczkują, że sklepy internetowe będą przejrzyste i łatwe w obsłudze. Przede wszystkim zadbaj o to, aby witryna była responsywna – dzięki temu nie stracisz odsłon, dokonywanych z poziomu wyszukiwarek mobilnych. Zatroszcz się także o przejrzystą i łatwą nawigację, która pozwoli szybko przemieszczać się pomiędzy kategoriami. Dobrze, jeśli sklep będzie posiadał nowoczesny layout, umożliwiający efektowne wyeksponowanie produktów (wysokiej jakości zdjęcia, wyróżnianie towarów rekomendowanych).
Promuj się na blogu
Prowadzenie bloga będącego częścią sklepu internetowego znacznie zwiększa liczbę wejść z poziomu wyszukiwarki Google. Ponadto interesujące wpisy są doskonałą rekomendacją produktów zamieszczonych w sklepie, dzięki czemu ich czytelnicy częściej decydują się na dokonanie zakupu.
Zabiegaj o klientów poprzez promocje i bonusy
Wszyscy lubimy okazje. Bonusy i promocje pozwalają łatwo i szybko przyciągnąć klientów. Wystarczy, że do każdego zakupu dodasz jakiś gratis (np. mały firmowy gadżet) lub zaproponujesz darmową dostawę. Dobrym pomysłem jest także obdarowanie kupujących rabatem, który będą mogli wykorzystać podczas kolejnych odwiedzin w sklepie. To naprawdę działa.
Kampanie reklamowe w Google
Według badań InSites Consulting aż 80% internautów poszukuje opinii o produktach, usługach oraz markach za pomocą wyszukiwarki Google. To idealne miejsce by dotrzeć do potencjalnych klientów poszukujących interesującej ich oferty tu i teraz. Ekosystem Google pozwala na wykorzystanie szeregu narzędzi dzięki między innymi kampaniom produktowym oraz remarketingowym, pozwalającym wykorzystać zainteresowanie klienta na każdym etapie procesu decyzyjnego.
Wykorzystaj potencjał e-mail marketingu
Potencjał newsletterów ciągle rośnie w siłę. Profesjonalnie przygotowany e-mail z efektowną grafiką i kartą polecanych produktów potrafi skutecznie zachęcić stałych klientów do odwiedzin na stronie sklepu. To dobry sposób na efektywną komunikację z klientami.
Social media
Media społecznościowe to kanał komunikacji, który można łatwo wykorzystać do tego, aby dotrzeć do nowych klientów. Kampanie realizowane za pośrednictwem Facebooka i innych portali pozwalają w krótkim czasie uzyskać bardzo dobre efekty. Sklep internetowy można promować zarówno za pośrednictwem wpisów i wydarzeń na wallu, jak i przy wykorzystaniu faceboookowych płatnych reklam.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to najskuteczniejszy sposób na wypromowanie sklepu internetowego. Trzeba przy tym zaznaczyć, że także najdroższy i chyba najbardziej czasochłonny. Podnoszeniem pozycji witryny w Google powinni zająć się specjaliści. Jeśli uda się wprowadzić sklep do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania to będzie to prawdziwy sukces.