Ferro Circle i Ferro Wallet – nowoczesna lojalność w e-commerce
Czy lojalność klienta da się zaplanować? Jeśli zrobisz to dobrze – zdecydowanie tak. W Medializer specjalizujemy się w tworzeniu przynoszących zyski sklepów internetowych. Dlatego nie wierzymy w przypadek, gdy mowa o powrotach kupujących i długofalowych relacjach z marką. Dla naszego Klienta, Ferro Boutique, stworzyliśmy kompleksowy, dopasowany do strategii marki program lojalnościowy Ferro Circle oraz funkcjonalność Ferro Wallet. Oba rozwiązania łączą w sobie technologiczną precyzję, przemyślany UX i skuteczny marketing. Efekt? Lojalność klientek, która przekłada się na realne wyniki sprzedażowe. Zobacz, jak to zrobiliśmy!
Punkty, emocje, relacja – lojalność, która działa
Pierwszy zakup? Świetnie. Ale kluczowy dla rozwoju sklepu jest właśnie powrót klienta, gdyż wiąże się on z niższym kosztem niż pozyskanie nowego leadu. I to właśnie lojalność – a nie jednorazowy impuls – buduje stabilny, skalowalny e-commerce. Z naszego wieloletniego doświadczenia jednoznacznie wynika, że bez dobrze przemyślanej strategii retencji nawet najlepsze kampanie reklamowe mogą dawać jedynie krótkoterminowe efekty. Dlatego w Ferro Boutique wdrożyliśmy system, który działa długofalowo i rzeczywiście nagradza powracające klientki. Jak? Budując lojalność, która procentuje.
Ferro Circle – program lojalnościowy z pazurem
Zasada działania programu lojalnościowego Ferro Circle jest prosta: każda klientka, która zarejestruje konto w sklepie, automatycznie do niego dołącza. Po 30 dniach od zakupu 5% wartości zamówienia trafia na jej indywidualne konto w formie punktów, które może wykorzystać przy kolejnych zakupach. Punkty są ważne przez pół roku i można nimi opłacić część lub nawet całość przyszłego zamówienia. System ten nie premiuje zwrotów, bo naliczanie punktów odbywa się dopiero po upływie terminu odstąpienia od umowy – dzięki temu program lojalnościowy działa uczciwie i efektywnie. W Ferro Circle wprowadziliśmy również kilka innych opcji, która sprawiają, że jest to unikalny program lojalnościowy – klientki uczestniczące w programie otrzymują wcześniejszy dostęp do preorderów, ekskluzywny dostęp do limitowanych kolekcji i innych benefitów. Tak zaprojektowany program wspiera naszego Klienta, pomagając budować wokół marki zaangażowaną społeczność lojalnych konsumentek. A to z kolei prowadzi do wyższej wartości koszyka i częstszych wizyt na stronie – dwóch kluczowych KPI w e-commerce.
Ferro Wallet – jak przekuć zwroty w zyski?
Drugim elementem naszej strategii lojalnościowej wdrożonej w Ferro Boutique jest Ferro Wallet – wirtualny portfel zintegrowany z kontem klientki. Gdy klientka dokonuje zwrotu produktu, może zdecydować o tym, by środki zamiast na konto trafiły do Ferro Wallet natychmiast po przyjęciu zwrotu przez sklep. Środki te może wykorzystać na kolejne zakupy. Lojalność klientek wzmacnia dodatkowo świadomość, że w przypadku zwrotu środków na Ferro Wallet nie traci ona punktów z programu Ferro Circle. To nie tylko wygoda, ale też poczucie oszczędności, kontroli i sprawczości, które wpływa na pozytywne doświadczenia zakupowe, a te przekładają się na przywiązanie do marki i chęć powrotu na kolejne zakupy. Z kolei z perspektywy właścicieli sklepu to funkcjonalność, która stanowi potężne narzędzie do zwiększania konwersji i wzmacniania retencji – bez konieczności uruchamiania kolejnych rabatów czy promocji.
Technologia, design i strategia – czyli Medializer od kuchni
Obie funkcjonalności dla sklepu naszego Klienta wdrożyliśmy na dedykowanym systemie CMS Medializer. Dzięki temu Ferro Boutique otrzymało w pełni spersonalizowany, bezpieczny i łatwy w obsłudze moduł lojalnościowy, który działa bez potrzeby instalowania zewnętrznych wtyczek czy integracji. Od strony graficznej zadbaliśmy o elegancką oprawę – wszystko jest zgodne z brandbookiem marki, a design podkreśla wyrafinowany charakter butiku. Jako agencja marketingowa odpowiadamy nie tylko za development i wdrożenie, ale również za unikalną strategię komunikacji Ferro Circle i Ferro Wallet. Dlatego zatroszczyliśmy się również o klimatyczne materiały promocyjne zgodne z duchem marki, content, banery, a także sekcje informacyjne w sklepie. Zbudowaliśmy kampanię zapowiadającą uruchomienie tych funkcjonalności opartą na ekskluzywności i tajemnicy, co wzbudziło żywe zainteresowanie i oczekiwanie wśród klientek butiku. Efekty uruchomienia programu bardzo szybko znalazły odzwierciedlenie w wynikach naszego Klienta.
Szukasz sposobu na skuteczne zwiększenie lojalności w swoim sklepie internetowym?
Medializer to zespół specjalistów, którzy znają e-commerce od podszewki. Działamy kompleksowo – projektujemy sklepy internetowe od A do Z, wdrażamy je i obejmujemy opieką marketingową. Pracujemy na autorskim CMS, integrujemy z systemami płatności i wysyłek, tworzymy angażujące treści i prowadzimy skuteczne kampanie reklamowe. Jeśli szukasz skutecznej agencji marketingowej dla branży fashion, zgłoś się do nas!