Nowe zabezpieczenia w Meta Business Suite

Czy wiesz, że zarządzanie firmowym portfolio w Meta Business Suite stało się jeszcze bezpieczniejsze? Wprowadzone zostały kolejne usprawnienia, które mają chronić przed nieautoryzowanym dostępem. Od niedawna każda prośba o dodanie nowego partnera do zasobów firmowych wymaga dodatkowego zatwierdzenia – to pozornie niewielkie ulepszenie, jednak może mieć ogromne znaczenie, zwłaszcza w obliczu rosnących zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem i przejmowaniem kont. Co dokładnie się zmieniło i na co zwrócić uwagę przy zarządzaniu dostępami? Wyjaśniamy poniżej.

Najważniejsze informacje

Jeżeli ktoś z Twojego portfolio biznesowego poprosi o przypisanie dostępu do jakiegoś zasobu firmowego (np. strony) kolejnemu użytkownikowi, prośba ta musi zostać zatwierdzona przez administratora jeszcze przed wysłaniem zaproszenia. Co ważne, jeżeli jest więcej niż dwóch administratorów, powiadomienie otrzymuje tylko jeden z nich – wiadomość przychodzi na adres mailowy. Można również zobaczyć je w zakładce „prośby” w Business Managerze. Po wyświetleniu prośby administrator widzi, kto ją złożył, wyświetla mu się także e-mail osoby zapraszanej, zasoby, które mają zostać przypisane, oraz poziom dostępu do portfolio i zasobów, które zostaną przyznane. Jeżeli administrator uzna, że należy przypisać inny poziom dostępu, może zmienić go później lub wysłać nowe zaproszenie.

Zatwierdzanie próśb o dostęp

Co ważne, by zatwierdzić prośbę o weryfikację zaproszenia, należy mieć pełną kontrolę nad portfolio firmowym. Prośba ta wygaśnie, jeżeli nie zostanie zatwierdzona w ciągu 30 dni – w takim wypadku można wysłać nowe zaproszenie do portfolio biznesowego lub poprosić osobę, która wysłała oryginalną prośbę, o zrobienie tego ponownie. Jak zatwierdzić prośbę?

  • Wejdź w Ustawienia w Meta Business Suite (nie w Menedżerze firmy).
  • Wybierz Prośby > Często używane prośby.
  • Znajdź prośbę, kliknij Zatwierdź i potwierdź.

Gotowe! Zaproszenie zostało wysłane. Po jego zaakceptowaniu nowa osoba zyska dostęp do przydzielonych jej zasobów i będzie mogła nimi zarządzać.

Krótkie podsumowanie

Meta regularnie wprowadza nowe aktualizacje dotyczące bezpieczeństwa, aby chronić użytkowników przed cyberprzestępcami. Warto jednak pamiętać, że my sami – właściciele i administratorzy kont reklamowych – także powinniśmy myśleć o tym, by jak najskuteczniej zapobiegać atakom. Dlatego właśnie zalecamy regularne zmiany haseł i uwierzytelnianie dwuskładnikowe.