Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego
Odpowiednio prowadzony firmowy blog to efektywna reklama marki. Nie chodzi przy tym, aby zachwalać własne produkty, tylko zgromadzić stałą grupę odbiorców, zainteresowanych wartościowymi treściami z branży. Poznaj kilka zasad, które pozwolą na skuteczną promocję firmy w sieci.
Wzbudź zainteresowanie wokół swoich działań
Zanim firmowy blog nie zostanie opublikowany w sieci, zastanów się, kim będą jego odbiorcy i co chcesz osiągnąć poprzez przekazywane treści. Pamiętaj o dostosowaniu formy przekazu do dóbr lub usług, które oferujesz. W inny sposób będą zredagowane wpisy promujące laserową korekcję wzroku, a w innym artykuły na temat szkółki piłki nożnej. Postaraj się przy tym nie podkreślać własnego profesjonalizmu. Czytelnik powinien wywnioskować o nim samodzielnie, na podstawie lektury merytorycznego tekstu.
Zadbaj o wysoką jakość treści
Zatroszcz się o to, aby publikowane teksty były zrozumiałe i przyjazne czytelnikom. Zrezygnuj z branżowego żargonu i postaraj się o czytelny układ treści. Redagując wpisy, używaj przystępnego języka – nie bądź przy tym nazbyt sztywny, ale także nie pozwól sobie na za dużo luzu. Dzięki temu zachęcisz osoby odwiedzające blog do lektury. Zadbaj także o to, aby artykuły były naprawdę ciekawe. Jeśli będziesz zanudzał czytelników, to szybko przestaną zaglądać na stronę.
Oryginalne treści, regularne publikacje
Pamiętaj także o tym, aby na blogu publikować jedynie oryginalne, poprawne językowo treści. Musisz zawsze mieć na uwadze, że jest on jedną z najważniejszych wizytówek firmy. Zadbaj także o to, aby artykuły pojawiały się regularnie. Jeśli zaniechasz działań na kilka tygodni, łatwo stracisz grono stałych czytelników.
Ważna jest nie tylko zawartość artykułów, ale i forma przekazu
Postaraj się, aby osoby publikujące na blogu nie były anonimowe. Przede wszystkim podpisuj je imieniem i nazwiskiem. Ponadto zamieść na nim krótkie sylwetki redaktorów i napisz w nich, czym zajmują się w firmie i co lubią robić w życiu osobistym. Dzięki temu skrócisz dystans pomiędzy firmą a czytelnikami.