Google wspiera strony responsywne

Strony internetowe nie posiadające odpowiedników na urządzenia mobilne tracą na wartości w wyszukiwarkach. Google wydał oficjalną decyzję, że nie będzie już ich wspierał.

Co to jest strona responsywna

W dużym skrócie - internetowa strona responsywna to taka, która posiada swój mobilny odpowiednik i bez problemu może być otwierana na urządzeniach mobilnych. Zatem dostęp do niech nie będzie ograniczony wyłącznie dla osób posługujących się komputerami. Korzystanie ze smartfonów lub tabletów do przeglądania sieci stało się codziennością. W efekcie liczba wyświetleń stron o charakterze responsywnym dynamicznie się zwiększa.

Responsywna = wyżej pozycjonowana

Google to podstawowa wyszukiwarka wykorzystywana na świecie. To zasady wprowadzane przez tę firmę decydują o pozycji domeny w wyszukiwarkach. Z początkiem 2015 roku Google podjęło decyzję o priorytetowym traktowaniu stron, które posiadają także swoją mobilną wersję. Taka decyzja wiąże się z popularyzacją stron responsywnych oraz ogromnym wzrostem liczby użytkowników mobilnych (w 2014 roku w USA ruch mobilny wzrósł o przeszło 100%). Zatem, jeśli właściciel strony chce być widoczny w sieci, powinien zainwestować w stworzenie responsywnej strony. Wcale nie musi to wiązać się z dużymi wydatkami.

Czym się kierować tworząc strony responsywne

Warto postawić na prostotę i użyteczność. Łatwość obsługi oraz intuicyjne sterowanie funkcjami to klucz do sukcesu i zadowolenia osób korzystających. Warto dlatego postawić na wysoki poziom czynnika UX. Niezwykle ważnym elementem jest także szybkość. Internauci korzystający z urządzeń mobilnych rzadko czekają na otwarcie strony dłużej niż 5 sekund. Postaw na technologię Adaptive Delivery Technology, która rozpoznawszy typ urządzenia ładuje dostosowany do niego kod HTML lub CSS. Ciekawym sposobem jest także śledzenie poczynań użytkowników. Dzięki stosownym rozwiązaniom można poznać potrzeby, zainteresowania oraz wejść w interakcję z potencjalnym klientem. To ważne, bo buduje więź wzajemnych powiązań.

Krótko mówiąc, strony responsywne to już nie przyszłość - to obowiązkowa teraźniejszość przestrzeni internetowej, która pozwala zyskiwać lepsze wyniki w wyszukiwarkach, a przez to nowych klientów i kontrahentów.