2024 w Medializer. Rozwój, wyzwania, sukcesy. Co nam przyniósł mijający rok?
Styczeń rozbudza apetyty. To czas podsumowań i dostrzegania szerokich perspektyw, które pozwalają snuć plany na przyszłość. Ostatnie 12 miesięcy w Medializer było bardzo intensywne. Dla naszej agencji był to okres wytężonej pracy, która zaowocowała wieloma sukcesami. Nie obyło się jednak również bez poważnych i odważnych decyzji, które już teraz pozwalają nam stawiać dalsze kroki w rozwoju. Dokonaliśmy nie tylko zmian organizacyjnych, ale i strukturalnych. Nasz zespół wzbogacił się o kolejnych specjalistów, a agencja zyskała dział Influencer marketingu, dzięki czemu w rok 2025 wchodzimy nie tylko w szerszym składzie, ale i z nowymi możliwościami!
Na początek garść statystyk
Zacznijmy od najważniejszych informacji. W 2024 roku działaliśmy naprawdę prężnie. Jesteście ciekawi, jaka to skala? Tylko przez ostatnie 12 miesięcy przygotowaliśmy ponad 40 dodatków, a do grona naszych klientów dołączyło kilkanaście butików, dla których stworzyliśmy spersonalizowane sklepy internetowe z pełnym zapleczem CMS, dostosowanym do ich indywidualnych potrzeb. Wiele z nich objęliśmy obsługą marketingową. Nasi graficy przygotowali blisko 16 000 bannerów, a także wyprodukowali i wysłali do klientów prawie 500 000 druków. Intensywnie pracowaliśmy także w dziale performance marketingu, realizując ponad 1770 kampanii, których średni ROAS wyniósł 16,75. Oznacza to, że każda złotówka przeznaczona na reklamy przyniosła średnio 16,75 zł przychodu, co przełożyło się na obroty przekraczające 160 000 000 zł. Dużo działo się także w dziale contentowym, gdzie dbamy o rozpoznawalność marek i ich widoczność w wyszukiwarkach. Tylko w 2024 r. przygotowaliśmy ponad 1700 tekstów – zarówno newsów, jak i artykułów blogowych czy rozbudowanych treści SEO, zoptymalizowanych pod wyszukiwarki.
2024 r. w pigułce, czyli – Rośniemy!
Prawdziwą rewolucją minionego roku było wzbogacenie naszej agencji o dział influencer marketingu, nad którym opiekę przejęła doświadczona Małgorzata Figat – Senior Influencer Marketing Manager. Jednak to nie jedyne zmiany personalne w naszym zespole – z uwagi na rosnące potrzeby naszych klientów postanowiliśmy na rozwój działu graficznego, do którego dołączyła utalentowana Anna Drobna, i programistycznego, wzmacniając go o kolejnych specjalistów. Nie sposób także nie wspomnieć o awansach. Wiosną 2024 Joanna Pawłowska objęła stanowisko Head of Strategy, a Karolina Przewięźlikowska stanęła na czele zespołu performance marketingowego i jako Head of Performance czuwa nad całością kampanii reklamowych w naszej agencji. Karolina od lat działa skutecznie, tworząc efektywne kampanie – jej zaangażowanie i praca całego zespołu performance marketingu zaowocowały tym, że w 2024 r. nasza agencja oficjalnie otrzymała prestiżowy Certyfikat Meta Business Partner. Awansowała również Katarzyna Banachowicz, która objęła management nad działem contentowym, oraz Aleksandra Czachór, której wieloletnie zaangażowanie zaowocowało awansem na stanowisko Senior Content Specialist.
Nowe funkcjonalności i dodatki
Rozbudowaliśmy zespół i poszerzyliśmy ofertę, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Skupiliśmy się na rozszerzeniu oferty w obszarach budowy sklepów internetowych oraz działań marketingowych. Nowo powstały dział influencer marketingu w Medializer przyczynił się do wdrożenia innowacyjnej funkcji – garderoby influencera, którą zaprojektowaliśmy od podstaw w CandyTM. Dzięki niej klientki mogą zapoznawać się z wyborami gwiazd i inspirować tworzonymi przez nie stylizacjami. Zatroszczyliśmy się o funkcjonalny wygląd tego narzędzia, który pozwala nie tylko przeglądać zestawienia tworzone przez poszczególne twórczynie, ale także sprawia, że ich wybory zostały zaakcentowane w całej strukturze sklepu, m.in. na podstronach i kartach produktów.
Naturalnie garderoba influencera to nie jedyny dodatek, nad którym pracowaliśmy. Mamy za sobą przygotowanie dziesiątek spersonalizowanych rozwiązań, które trafiły do naszych klientów. Wśród nich znajduje się wiele szytych na miarę programów lojalnościowych czy aplikacji PWA, które skracają ścieżkę zakupową. Mowa tu również o mniej widowiskowych dodatkach, które znacznie ułatwiają zarządzanie sklepem, takich jak np. modyfikacje w zakresie zarządzania magazynem, dostosowane do specyfiki konkretnego sklepu czy automatyzacji wysyłek lub płatności. Nieustannie troszczymy się także o to, by sklepy Medializer rozwijały się pod kątem UI czy UX. Już od dłuższego czasu nasi klienci mogą korzystać z funkcji dodawania filmów na bannery czy do produktów, a także z mniejszych dodatków, które znacznie poprawiają poruszanie się po sklepie, takich jak np. mapowanie produktów w obrębie jednej stylizacji.
Projektujemy sklepy, tworzymy brandy, nie boimy się rewolucji!
Rok 2024 to także czas rozwoju. Przede wszystkim skupiliśmy się na rozwoju sklepów, które są z nami od lat. Priorytetem naszej agencji jest nie tylko tworzenie butików zgodnie z wizją ich właścicieli, ale także ich wieloletni, zrównoważony rozwój, a także ciągłe wyznaczanie i dopinanie nowych celów. To dlatego firmy wiążą się z nasza agencją na lata. Mimo to stale mamy ochotę na więcej. Spośród nowych sklepów, które rosna pod naszymi skrzydłami, na szczególną uwagę zasługuje brand The Neutral, który nie tylko zaprojektowaliśmy, ale także objęliśmy działaniami marketingowymi, nastawionymi na stworzenie rozpoznawalnego, dynamicznie rosnącego e-commerce. To się udało – sklep Ani i Marcina spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem klientek, które nie tylko dokonują pierwszych zakupów, ale i chętnie wracają po kolejne. Więcej naszych udanych realizacji z zeszłego roku znajdziecie w aktualnościach – serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nimi.
Jednak marketing w Medializer to nie tylko tworzenie i rozwój sklepów. To także elastyczne dostosowywanie się do sytuacji. Wiosną przeprowadziliśmy udany rebranding marki Agrafka, który doprowadził do powstania brandu Loveus. Sytuacja klienta wymusiła na nas bardzo szybkie podjęcie ważnych decyzji i dynamiczne działanie – na przeprowadzenie wszystkich zmian mieliśmy zaledwie miesiąc. Dzięki licznym burzom mózgów, ogromnemu zaangażowaniu właścicieli sklepu oraz wielu godzinom pracy naszych projektantów i programistów, sklep zyskał nowy, odświeżony wygląd. W skutek tego płynnie przeewoluował z butiku z odzieżą damską w rozpoznawalny brand, co zaowocowało przypływem nowych klientek.
Medializer Group – Ecoemrsy, Joyful i inne poratale modowe
Sklepy i obsługa marketingowa to nie wszystko. W Medializer pracujemy także nad rozwojem własnych brandów, które wspierają rozpoznawalność naszej agencji oraz stają się katalizatorem rozwoju naszych klientów. Od wielu lat z ogromnym zaangażowaniem prowadzimy portal Ecomersy.pl, który adresowany jest do właścicieli sklepów i osób działających w e-commerce. Ma on pełnić funkcję informacyjną i edukacyjną. Tylko w 2024 roku na jego łamach opublikowaliśmy ponad 520 newsów i artykułów.
Do Medializer Group należy także marketplace z branży modowej – Joyful. To portal adresowany bezpośrednio do sprawdzonych polskich butików internetowych, które szukają nowych kanałów dotarcia do swoich klientów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy do Joyful dołączyło wielu nowych partnerów, chętnych do tego, by prezentować ofertę na jego łamach. Jaka to skala? Wystarczy tylko wspomnieć, że obecnie na portalu prezentujemy ponad 50 000 produktów! Oprócz Joyful prowadzimy prawie 10 innych portali modowych, na których informujemy o tym co piszczy w branży.
Wrzucamy kolejny bieg!
W 2025 roku nie zwalniamy tempa. Początek stycznia był dla nas nie tylko czasem podsumowań, ale i tworzenia dalszych strategii. W ostatnich tygodniach wytyczyliśmy dalsze ścieżki rozwoju nie tylko dla naszych klientów, ale i dla całego Medializer. Jesteśmy pewni, że już niedługo usłyszycie o naszych nowych realizacjach! Warto wspomnieć, że już na początku stycznia skupiliśmy się na rozwoju kilku kolejnych sklepów internetowych, a także wzmocnieniu naszej agencji i kolejnych działów. Zapraszamy do śledzenia naszych kolejnych działań!