Nowość na Instagramie! Do 20 zdjęć lub filmów w karuzeli
Instagram stopniowo wprowadza nową funkcję, która z pewnością ucieszy branżę e-commerce. W jednym poście (karuzeli) można teraz dodać aż 20 zdjęć lub filmów – wcześniej było to o połowę mniej, czyli 10. Pozwoli to na pokazanie szerszego asortymentu sklepu w obrębie jednej kreacji i zwiększenie zainteresowania odbiorców. Ta zmiana to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku oraz prywatnych użytkowników, którzy chcą opowiadać swoje historie w jeszcze bardziej szczegółowy sposób. Czy aktualizacja jest już dostępna dla wszystkich?
Zwiększona liczba elementów w karuzeli
Format postów karuzelowych (zawierających więcej niż jeden obrazek/film) cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników Instagrama, i to właściwie od samego początku, kiedy został wprowadzony. Do tej pory można było zamieścić w jednym poście do 10 elementów, a teraz portal podwaja tę liczbę. Wiadomo jednak, że funkcja na ten moment nie jest wdrożona we wszystkich kontach, tylko pojawia się stopniowo.
Więcej możliwości dla e-commerce
Podniesienie liczby kafelków w karuzeli nie jest rewolucyjną zmianą dla marketerów, ale z pewnością rozszerza dotychczasowe możliwości. Dzięki niemu będzie można pokazać dwukrotnie szerszy asortyment sklepu w obrębie jednej kreacji, a tym samym zwiększyć zaangażowanie odbiorców i wydłużyć ich czas interakcji z postem. Ponadto może być to praktyczne narzędzie do dzielenia się wiedzą lub przekazywania komunikatów – 20 kafelków pozwoli na rozbicie informacji na więcej elementów ubranych w ciekawą formę graficzną.
Obecnie opcja rozszerzenia karuzeli do 20 kafelków dostępna jest jedynie na wybranych kontach. Prawdopodobnie jednak, tak jak w przypadku innych innowacji, będzie ona regularnie udostępniana kolejnym użytkownikom.
Chcesz rozwinąć swój sklep internetowy? Potrzebujesz pomocy w optymalizacji kampanii Meta Ads? Zapraszamy do kontaktu!