META aktualizuje targetowanie reklam – zobacz, co się zmienia!
Ważna informacja dla przedsiębiorców, którzy korzystają z Facebook Ads! Firma Meta wprowadziła aktualizacje szczegółowego targetowania. Co dokładnie się zmienia i dlaczego? Sprawdź!
Szczegółowe informacje na temat zmian
Meta usunęła możliwość korzystania z wykluczeń szczegółowego targetowania. Polegała ona na wykluczeniu określonej grupy użytkowników z grona odbiorców reklam. Decyzja została podjęta, ponieważ likwidacja tej opcji ma pomóc poprawić wyniki kampanii. Meta wciąż oferuje alternatywne sposoby ograniczenia grona odbiorców reklam. Zmiany będą wprowadzane na przestrzeni kolejnych miesięcy: zobaczymy baner ostrzegawczy w raportach w Menadżerze reklam, jeśli któryś z naszych zestawów reklam będzie korzystał z wykluczeń szczegółowego targetowania. Zniknie też opcja powielania i edytowania zestawu reklam i używania zapisanej grupy odbiorców, dopóki nie usuniemy z niej wykluczeń szczegółowego targetowania. Działania Meta w tym zakresie nie będą miały wpływu na istniejące kampanie do 31 stycznia 2025 roku. Od tego dnia przestaną się wyświetlać reklamy w ramach kampanii korzystających z wykluczeń szczegółowego targetowania.
Jak edytować poszczególne zestawy reklam?
Aby przejrzeć i edytować zestawy reklam, których dotyczą zmiany, należy otworzyć stronę kampanii w Menedżerze reklam na platformach Meta, a następnie poszukać banera ostrzegawczego w górnej części strony. Następnie trzeba wybrać przycisk „Zobacz zestawy reklam, których to dotyczy” na tym banerze, a później ustawić kursor nad odpowiednimi zestawami reklam, aby je edytować. Potem musimy przejść do sekcji „Grupa odbiorców” w obszarze „Szczegółowe targetowanie” i poszukać komunikatów ostrzegawczych informujących, których zestawów reklam dotyczą zmiany, a także co należy zrobić.