SERP – daj się zauważyć w wynikach wyszukiwania
Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak trudno jest wybić się na tle konkurencji. W jaki sposób dać się zauważyć? Co zrobić, by klient trafił właśnie do Twojego sklepu? Zadbaj o SERP, czyli widoczność na stronie wyników wyszukiwania.
Co to jest SERP i czemu ma duże znaczenie?
SERP (ang. Search Engine Results Page) to strona wyników wyszukiwania. To właśnie tam bardzo często klient po raz pierwszy styka się z Twoją marką. SERP składa się po części z płatnych, a po części z organicznych wyników. Większość użytkowników wyszukiwarki nawet nie zajrzy na drugą stronę wyników wyszukiwania – jeśli Twoja witryna nie pojawia się na pierwszej stronie, najpewniej pozostanie niezauważona przez potencjalnych klientów. Im wyżej w rankingu SERP znajdzie się Twój sklep, tym większa jego wiarygodność i zaufanie do niego wśród odbiorców, zdecydowanie większy ruch organiczny, a tym samym więcej konwersji – zauważenie Twojego e-sklepu oraz jego wiarygodność przekładają się na większą liczbę klientów dokonujących zakupu.
Jak wyróżnić się w SERP?
To, co klient zobaczy na stronie wyników wyszukiwania, decyduje o tym, czy kliknie on w link do Twojego sklepu. Oczywiście ogromne znaczenie ma wartościowy content, a także sklep przyjazny wyszukiwarkom, czyli zoptymalizowanie pod SEO. Co jeszcze można zrobić, by dać się zauważyć w SERP?
1. Meta title i meta description
Czyli tytuł i opis witryny, które umieszczane są za pomocą znaczników HTML w sekcji <head> w kodzie źródłowym strony. Elementy te widoczne są w rankingu SERP w następujący sposób:
Meta title i meta description muszą być unikalne, przykuwające uwagę i wzywające do działania. Ważna jest też ich długość, zawartość fraz kluczowych i obecność CTA – szczegółowo o cechach dobrego meta description pisaliśmy w artykule „Nowoczesne meta description. Jak pisać je dobrze?".
2. Dane strukturalne (Rich Snippets)
Dane strukturalne to znaczniki, które umieszcza się w kodzie strony internetowej, by dla robotów wyszukiwarki treści na stronie były uporządkowane oraz bardziej zrozumiałe. Dzięki temu w organicznych wynikach wyszukiwania na stronie SERP wyświetlą się rozszerzone wyniki. Może to być np. FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania, menu okruszkowe (tzw. breadcrumbs) pokazujące strukturę nawigacji w sklepie, a także rozszerzone elementy opisu witryny, które pozwalają wyróżnić stronę w SERP za pomocą dodatkowych treści, np. linki do kategorii lub podstron (tzw. sitelinks), ocena produktu, cena lub informacja o dostępności. Wdrożenie Rich Snippets warto powierzyć profesjonalistom – w agencji Medializer skutecznie robimy to dla naszych klientów. Poniżej przykład danych strukturalnych w formie sitelinks wdrożonych w butiku CandyTM:
3. Featured Snippets
Są to polecane przez Google fragmenty treści witryny, które są odpowiedzią na zapytanie użytkownika wyszukiwarki. Wyświetlają się na szczycie listy wyników wyszukiwania. Najczęściej są to definicje, listy, tabele zaciągnięte z witryny lub odpowiedzi na konkretne pytania. Algorytm wyszukiwarki sam wybiera fragment do wyświetlenia, dlatego ważna jest optymalizacja contentu na stronie sklepu (formatowanie, odpowiednie frazy kluczowe, dla których Google nie stworzyło jeszcze Featured Snippet, itd.). Poniżej przykład dla sklepu naszego klienta CandyTM:
Podsumowanie
Wyróżnienie się w rankingu SERP to wspólny sukces optymalizacji SEO, wartościowego contentu oraz intensywnej pracy nad danymi strukturalnymi. Z przyjemnością pomożemy Ci wdrożyć te elementy w Twoim sklepie internetowym – content marketing dla e-commerce to nasza specjalność. Skontaktuj się z agencją Medializer!