Formy płatności w sklepie internetowym

Dziś zajmiemy się płatnościami w sklepie internetowym – to temat, który z pewnością wart jest wnikliwego prześwietlenia. Dlaczego? Priorytetem dla klientów są bezpieczeństwo i łatwość transakcji. Sprzedawcom natomiast zależy na jak najniższych prowizjach i jak najłatwiejszej obsłudze płatności. Zapraszamy do lektury artykułu, w którym zebraliśmy najważniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia.

Jakie formy płatności wybierają kupujący? – Na początek garść informacji ze statystyk

Rynek płatności zmienia się bardzo dynamicznie. Jeszcze do niedawna standardem w sklepach internetowych był tradycyjny przelew na konto bankowe. Dziś wielu sprzedawców rezygnuje z tego rozwiązania z uwagi na wiążące się z nim niedogodności, m.in. czas zaksięgowania transakcji. Coraz większą popularność natomiast zyskują szybkie formy płatności takie jak BLIK czy Google Pay.

Według badania agencji SW Research przeprowadzonego na zlecenie TPay w 2022 r., najczęściej wybieraną formą płatności online jest BLIK. Kolejne miejsca w rankingu zajmują płatności Pay-By-Link, karty płatnicze i PayPal. Dopiero za nimi uplasowały się przelewy tradycyjne oraz inne formy płatności.

 

 

Integracje z płatnościami i kurierami dostępne w sklepach Medializer

Zapewnij różnorodność form płatności

Ile form płatności powinno być dostępnych w sklepie internetowym? Ważne jest, by klient mógł wybierać spośród różnorodnych rozwiązań. Chociaż BLIK cieszy się największym zainteresowaniem konsumentów, ograniczenie ich do wyboru tylko jednej formy płatności może negatywnie wpłynąć na sprzedaż. Istotne jest, by klient mógł wybrać co najmniej z kilku najpopularniejszych opcji.

Jak wprowadzić płatności do sklepu internetowego? Rozwiązaniem najczęściej wybieranym przez właścicieli firm z branży e-commerce jest integracja sklepu z bramkami płatności (np. iMoje czy Przelewy24). To narzędzia finansowe, do których kupujący mają zaufanie i są gwarancją bezpieczeństwa przebiegu transakcji. W Medializer integrujemy się ze sklepem w kilku prostych krokach. Zajmują się tym nasi programiści. Podstawowe integracje (w liczbie określonej w umowie) wliczone są w cenę sklepu.

Jaką bramkę płatności wybrać do sklepu internetowego?

  Na rynku oferowanych jest kilka rozwiązań. Właściciel sklepu jako priorytet powinien sobie wybrać takie, które będzie budziło zaufanie kupujących i będzie w pełni bezpieczne. Dostępne na rynku bramki płatności różnią się od siebie ilością dostępnych form płatności oraz obsługą – część z nich wymaga posiadania konta w danym banku lub dopełniania innych formalności. Inna istotna kwestia to opłaty. Wdrożenie bramki płatności w e-commerce wiąże się zarówno z opłatą początkową, jak i prowizją płatną od każdej transakcji. W zależności od polityki firmy finansowej, prowizje mogą być stałe lub ustalane indywidualnie. Medializer jest partnerem kilku operatorów bramek płatności, dzięki czemu mamy możliwość wesprzeć naszych klientów w negocjacjach o jak najkorzystniejsze ceny.

Płatności odroczone – nowy standard

Klasyczne formy płatności to nie wszystko. Zawsze powtarzamy, że na sukces w e-commerce składa się wiele czynników. Jednym z nich jest dostosowanie do trendów. Polski rynek BNPL (Buy now, pay later) stale rośnie, a klienci coraz chętniej korzystają z odroczonych płatności. Dlatego warto wprowadzić je również w swoim sklepie internetowym. Płatności BNPL polegają na tym, że klient kupuje towar, za który może uregulować należność z opóźnieniem (nawet kilkudziesięciu dni). Skorzystanie z tej usługi nie wymaga zbyt wielu formalności, przez co jest popularne wśród kupujących.

Czy płatności odroczone są naprawdę popularne? Według badania zrealizowanego przez Quality Watch dla Biura Informacji Kredytowej (BIK), już ponad połowa Polaków wie, na czym one polegają. Przy tym 15% deklaruje, że korzysta z tej formy płatności, a odsetek ten rośnie w stosunku rok do roku.

Jak wdrożyć płatności Kup teraz zapłać później w sklepie internetowym? W Medializer zajmują się tym nasi programiści. Współpracujemy z firmami oferującymi tego typu narzędzia finansowe, dzięki czemu mamy możliwość negocjowania dobrych stawek dla współpracujących z nami sklepów. Jeśli nasz klient zdecyduje się na wdrożenie płatności BNPL w swoim e-commerce, my zajmiemy się wszystkim od A do Z.

 

 

Formularz pozwalający na wybór płatności BN:PL w sklepie CandyTM

Skróć maksymalnie czas płatności i nie pozwól zapomnieć o zamówieniu

Na płatności w sklepie internetowym warto spojrzeć również z perspektywy UX. Klienci chętniej finalizują transakcje, które zajmują mniej czasu. Dlatego dobrze byłoby maksymalnie skrócić kroki, niezbędne do wykonania płatności. Tu dobrym rozwiązaniem będzie BLIK czy usługa zakupów one-click, pozwalająca na zapamiętanie nie tylko preferowanej metody płatności, ale także adresu dostawy czy formy przesyłki.

Problemem związanym z płatnościami, z którymi często spotykają się sprzedający, jest porzucanie płatności przez klientów. Następuje ono wtedy, gdy proces opłacania zamówienia zostaje zainicjowany, jednak nie dochodzi do jego finalizacji. Co wtedy? Dobrym sposobem na odzyskanie takich koszyków może być mailowe przypomnienie o płatności.

Potrzebujesz pomocy w zakresie płatności w sklepie internetowym?

W Medializer obsługujemy sklepy internetowe kompleksowo. Zajmujemy się zarówno ich tworzeniem, opierając się o nasz autorski system CMS, a także obejmujemy je pełną obsługą marketingową. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom w pełni funkcjonalny i efektowny sklep wraz z pełną identyfikacją graficzną i wsparciem w rozwoju sprzedaży.

Usługi z zakresu płatności w sklepach internetowych świadczymy zarówno dla naszych klientów (tych, dla których przygotowujemy sklepy, i tych, których obsługujemy marketingowo), jak i służymy doradztwem zewnętrznym w zakresie płatności. Jeśli potrzebujesz takiej usługi, skontaktuj się z nami, a pomożemy.