Content marketing – sposób na wartościowy marketing
Content marketing to stosunkowo nowy element wykorzystywany w marketingu internetowym. Skuteczność oraz dalekowzroczne efekty to jedne z jego wielu zalet.
Content marketing - co to jest
Content marketing, zwany także inaczej marketingiem treści, to strategia polegająca na publikowaniu unikalnych i wartościowych treści, które zainteresują ściśle określoną grupie odbiorców. W ramach tego rodzaju marketingu internetowego z powodzeniem wykorzystywane są artykuły eksperckie, ebooki, materiały video, formy graficzne czy posty.
Content marketing swoją silną pozycję opiera na wzajemnym przyzwoleniu i równomiernym zaangażowaniu obu stron komunikacji w Internecie. Odbiorca, szukając w wyszukiwarkach odpowiedzi na interesujące go pytanie, chce trafić na wartościowy materiał, który rozwiąże jego wątpliwości i wskaże sposoby rozwiązania problemów. Bez wątpienia, w ten sposób dochodzi do odwrócenia kierunku komunikacji marketingowej - w tradycyjnej reklamie to reklamodawca bombarduje odbiorcę treściami, które często przez tego ostatniego odbierane są jako irytujące, niepotrzebne czy nachalne. W przypadku marketingu treści to odbiorca samodzielnie poszukuje odpowiedzi i sam trafia na komunikat reklamowy, który rozpoznaje jako wiarygodny, rzetelny i cenny. Dzięki temu komunikat reklamowy nie jest blokowany i dociera do odbiorcy.
Dlaczego content marketing działa?
- Każdy tekst wykorzystywany w ramach content marketingu musi posiadać treści rzeczowe, wartościowe i wiarygodne. Dostarczając odbiorcy sprawdzone i eksperckie informacje pozwalasz, aby klienci samodzielnie je uznali za wartościowe i cenne. - powiedział Gabriel Besta, COE w agnecji marketingowej Medializer.
Marketing treści umożliwia także, aby reklamodawca przedstawił się jako ekspert w danej dziedzinie oraz jako osoba rozumiejąca potrzeby klientów. W ten sposób skutecznie można zbudować dość silne relacje z klientem oparte na zaufaniu i zrozumieniu.
Wartością dodaną w marketingu treści jest fakt, że artykuły wpływają także na ilość linków przychodzących do strony, przez co staje się ona bardziej popularna wśród użytkowników i wyżej oznaczona w wyszukiwarkach.