Zmiany w kampaniach? Koniec sklepów na Facebooku Beneficjent i płatnik – nowy wymóg Meta Sprawdź!

W ostatnim czasie firma Meta (właściciel Facebooka i Instagrama) ogłosiła nadejście dwóch ważnych zmian, które będą miały wpływ na funkcjonowanie podmiotów z branży e-commerce. Jedna z nich wejdzie w życie w pierwszej połowie sierpnia, druga niedawno została wprowadzona. Co powinniśmy wiedzieć na temat tych aktualizacji? Zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie niezbędne informacje – zapoznaj się z nimi już teraz!

Funkcja sklepu znika z Facebooka

Pierwsza zmiana dotyczy funkcji sklepów – jako że Facebook odchodzi od rozwijania funkcji sprzedażowych na swojej platformie. Meta ogłosiła, że 10 sierpnia 2023 roku wyłączona zostanie opcja prowadzenia sklepu na Facebooku w obrębie naszego regionu (czyli m.in. na terenie Polski). W innych regionach zmiany będą następowały stopniowo, w różnym czasie. Oznacza to, że w obrębie fanpage’a zniknie zakładka o nazwie „sklep”, a w publikowanych postach nie będzie można oznaczać konkretnych produktów – pozostanie tylko możliwość udostępniania linków do artykułów czy kategorii. Właśnie w ten sposób warto zastąpić znaczniki na zdjęciach czy banerach.

Dodatkowe informacje dotyczące zmian

Firmy nie będą mogły prowadzić sklepu na Facebooku ani Instagramie, jeżeli nie mają włączonej funkcji „Finalizacji zakupu” w Stanach Zjednoczonych. Lokalizacja sklepu jest określana na podstawie lokalizacji powiązanego z nim konta handlowego. Co ważne, zmiana ta nie dotyczy katalogów. Nadal będzie można importować produkty ze strony www i wyświetlać produkty w reklamach (np. karuzelowych). W rzeczywistości zniknięcie tej opcji nie powinno znacząco odbić się na sprzedaży, ponieważ sklepy na Facebooku i Instagramie miały bardzo znikomy lub zerowy udział w ostatecznych wynikach.

Wskazywanie beneficjentów i płatników

Druga zmiana jest czysto kosmetyczna i dotyczy beneficjenta oraz płatnika reklam. Od 21 czerwca br. w nowo tworzonych i edytowanych kampaniach Meta Ads konieczne jest wskazanie beneficjenta oraz płatnika reklam. Dzieje się tak ze względu na nowe wymogi prawne obowiązujące w Unii Europejskiej od 5 czerwca br. Chodzi tutaj o reklamy targetujące państwa UE bądź jej terytoria stowarzyszone. Dla użytkowników, którym wyświetlą się treści reklamowe, informacja ta nie jest widoczna. Jedyne miejsce, gdzie można ją podejrzeć, to biblioteka reklam.

Czy zmiany wpłyną na skuteczność kampanii?

Dla skuteczności kampanii nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Na ten moment wiemy, że podawanie informacji o beneficjencie i płatniku dotyczy wyłącznie nowych i edytowanych kampanii. Moglibyśmy się obawiać, gdyby system wymuszał na nas takie działanie w już istniejących kampaniach, ponieważ istniałoby ryzyko, że optymalizacja kampanii się zresetuje. Konsultowałam ten temat z ekspertami z ramienia Meta i potwierdzili informację, że dotyczy to wyłącznie nowych kampanii oraz tych, które będziemy w danym momencie edytować.

Transparentne i bezpieczne działania w Medializer

W przypadku Państwa sklepu zarówno beneficjentem, jak i płatnikiem są Państwo. Są sytuacje, w których agencje działają na swoich kontach reklamowych, i wtedy beneficjentem byłby klient, a płatnikiem – agencja. W Medializer bardzo ważna jest dla nas transparentność i dlatego pracujemy na kontach klientów i w takim przypadku płatnikiem i beneficjentem jest ten sam podmiot. Ta zmiana nie ma i nie będzie miała żadnego wpływu na nasze kampanie.