Jak zwiększyć sprzedaż w butiku internetowym?
Sprzedawcy robią wiele, by podnieść sprzedaż w butiku internetowym. Mimo zaangażowania często ich działania nie przynoszą rezultatów. Dlaczego? Ponieważ nie mają pomysłu i strategii, które pozwolą pchnąć sprzedaż na wyższy poziom. W jaki sposób je przygotować? Oto przewodnik, przygotowany na podstawie naszego doświadczenia, zebranego we współpracy z Klientami Medializer. Mamy nadzieję, że pomoże Wam w tym, by szybciej rosnąć!
Audyt, czyli sprawdź, co możesz poprawić
Co jest pierwszym krokiem, który wykonują sprzedawcy, by podnieść sprzedaż? To szukanie kolejnych ścieżek rozwoju. Jednak zanim do nich przejdziemy, warto uważnie przyjrzeć się temu, co już mamy. Audyt sklepu internetowego to dobry punkt wyjścia do skalowania biznesu. Warto przeprowadzić go na różnych poziomach, począwszy od wyglądu, UI i UX sklepu, poprzez jego funkcjonalności, aż po widoczność sklepu w social mediach i Google. Samodzielne przeprowadzenie audytu może być trudne. Dobrze zlecić go agencji zewnętrznej lub e-commerce managerowi, którzy spojrzą na sklep przez pryzmat doświadczenia i punkt po punkcie wskażą, co warto dopracować.
Zobacz, jak robi to konkurencja
Branża e-commerce rozwija się bardzo szybko. Ci, którzy zostają z tyłu, tracą klientów. Zyskują natomiast firmy, które potrafią wyjść o krok naprzód. Przykładem mogą być odroczone płatności, które przebojem wbiły się na rynek e-commerce. Jeszcze do niedawna dostępne były w nielicznych butikach. Dziś stają się standardem, a e-butiki, które wprowadziły je jako pierwsze, zanotowały znaczne wzrosty sprzedaży. Śledzenie konkurencji jest bardzo istotne, ponieważ nie pozwala przegapić najważniejszych trendów. Oczywiście, nie chodzi o to, by ślepo kopiować zaobserwowane rozwiązania. Warto jednak spojrzeć na nie krytycznym okiem i zainteresować się zwłaszcza tymi, które wdrażane są przez więcej podmiotów.
Otwórz się na nowe możliwości
Na sfinalizowanie transakcji przez klienta składa się wiele elementów. Nie można jednoznacznie określić, który z nich decyduje właśnie o tym, że transakcja zostanie sfinalizowana. Często kupujący musi zetknąć się z ofertą kilkukrotnie w różnych kanałach. Z ilu korzystasz, promując swój butik? Obecnie podstawą sprzedaży są szeroko zakrojone działania marketingowe na Facebooku i Instagramie. Dużym wsparciem dla nich są kampanie Google Ads oraz wideo marketing, który zyskuje ogromną popularność. Dzięki niemu można dotrze do odbiorców na TikToku oraz promować filmy na portalach należących do Meta. Warto przyjrzeć się także Pinterestowi. To kanał, który cały się rozwija i obecnie jest dobrym miejscem, na budowanie pozytywnego wizerunku marki.
Daj się poznać
W sklepach stacjonarnych zdobycie klientów wydaje się proste. Wystarczy wybrać odpowiednią lokalizację, zadbać o szyld i wystawę, a potem zwyczajnie otworzyć drzwi dla klientów. W e-commerce dotarcie do nowych odbiorców jest trudniejsze. Świetnie sprawdzają się tu reklamy social ads. Dobrym pomysłem stanie się także skorzystanie z rekomendacji. Influencer marketing pozwala dotrzeć do grona zupełnie nowych klientów, dzięki rekomendacji kogoś, komu ufają. Warto wybrać osobę, która działa w podobnej branży, a specyfika przygotowywanych przez nią materiałów jest zgodna z wizją marki. Najlepszym pomysłem będzie zainwestowanie w influencer marketing w formie video. Warto przyjrzeć się też sponsorowanym artykułom blogowym i rekomendacjom w postach na fb.
Pokaż się z najlepszej strony
Na sprzedaż w butiku internetowym składa się wiele elementów. Tym, który jest zauważany jako pierwszy przez klientów, jest grafika. To właśnie layout strony i bannery decydują o tym, czy klient zainteresuje się ofertą, czy zamknie stronę. Dlatego zadbaj o to, by sklep był zgodny z obowiązującymi trendami – atrakcyjny, przejrzysty i łatwy w obsłudze. Bardzo istotne są także zdjęcia produktów. W miarę możliwości nie korzystaj z fotografii dostarczonych przez hurtownie. Profesjonalna sesja z modelką to dobry sposób na to, by się dać się zauważyć.
Wyróżnij się
Czy masz pomysł na swój sklep? Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Do tego, by się wyróżniać, trzeba dobrze poznać swoje mocne strony i przekonać do nich klienta. Może będą to model plus size albo sportowy styl? Może warto postawić tylko na wiskozę? Nie każdy pomysł będzie dobry. Ważne, aby ideę poprzedzić obserwacją rynku i konkurencji. Jeśli już znajdziesz swój atut, zaplanuj strategię contentową tak, by Twoi Klienci od razu wiedzieli, czym się wyróżniasz.
Wesprzyj się autorytetem
Sklep stoi w miejscu. Masz budżet na rozwój, jednak nie masz pomysłu jak go wykorzystać. A może zwyczajnie chcesz coś zmienić. Nie podejmuj pochopnych działań. Skonsultuj swoje decyzje z e-commerce managerem. Dzięki temu nie przepalisz budżetu i zainwestujesz w obszary rozwoju, które rzeczywiście odbiją się na sprzedaży. Doświadczony specjalista od marketingu współpracował z wieloma markami i wie, jakie działania sprawdzą się w różnych sytuacjach. Jego doświadczenie może okazać się nieocenionym wsparciem.
Nie pozwól o sobie zapomnieć
Zdobycie klienta to tylko jeden z kroków do sukcesu. Istotne jest też jego utrzymanie. Właściciele sklepów internetowych mają ogromny problem z porzuconymi koszykami. Przeszkodą na drodze do skalowania biznesu są też klienci, którzy po jednych zakupach nie wracają. Staraj się o nich zawalczyć. Dobrym pomysłem na to, by nie dać o sobie zapomnieć, jest remarketing. Wiele firm decyduje się również na przesyłanie klientom wiadomości mailowych z rabatem, które mają zachęcać do powrotu do sklepu. Co ważne, każdy klient musi wyrazić zgodę na takie działania. Innym sposobem na zatrzymanie klientów będzie program lojalnościowy, w którym przywiązanie klientów jest budowane za pośrednictwem programu zniżkowego, w którym rabaty naliczane są w zależności od wielkości zakupów.
Nie masz pomysłu na skalowanie biznesu? W Medializer stworzyliśmy kilkaset sklepów internetowych. Wiele z nich tu butiki. W naszym portfolio znajdziesz zarówno małe firmy, jak i naprawdę rozpoznawalne marki. Dzięki temu wiemy, jak rozruszać sprzedaż po okresie stagnacji i znamy sposób na to, jak skalować biznes. Skontaktuj się z nami. Wspólnie otwórzmy twój sklep na nowych klientów!