Jaką rolę w procesie e-sprzedaży pełni opakowanie?

Dlaczego niektóre sklepy sprzedają więcej? Popularność w e-commerce zależy od bardzo wielu czynników, wśród których mnóstwo to szczegóły. Zadbanie o nie wymaga czasu, jednak z pewnością warto. Jednym z takich detali jest opakowanie. To, w czym wysyłasz towar ma znacznie, ponieważ wpływa na relacje z klientem i może być świetnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Darmowa przestrzeń reklamowa

Płacisz za reklamę sklepu w mediach społecznościowych? Dbasz o to, by firma była widoczna w Google? A może starasz się również promować w prasie lub na portalach? Przestrzeń reklamową, która nic nie kosztuje, masz w zasięgu ręki. To opakowanie, w którym wysyłasz zamówienia. Mogą być to kartony fasonowe albo foliopaki. Nadruk na nich jest doskonale widoczny, dobrze rozpoznawalny dla klienta, a do tego zauważalny również przez osoby trzecie. Jak reklamować się na opakowaniu? Dobrze, by na kartonie lub foliopaku znalazł się co najmniej duży logotyp firmy. Dobrym pomysłem będzie też wzbogacenie paczki o dodatkowe detale. W przypadku pudełka fasonowego może być to nadruk na wewnętrznej stronie pudełka, widoczny już po jego otwarciu.

Jakie kolory i wzory wykorzystać na opakowaniu?

W budowaniu wizerunku marki bardzo istotna jest spójność. Dlatego wiele firm dysponuje księgą znaku. To dokument, w którym przedstawiony jest nie tylko logotyp w kilku wersjach, ale także kolory czy czcionki charakterystyczne dla marki. Istotne, aby wszystkie materiały dotyczące sklepu – czy to w digitalu czy w druku, były spójne. Dlatego pudełka fasonowe albo foliopaki powinny być utrzymane w tej samej estetyce, co strona internetowa i inne materiały sklepu. Dzięki temu będą rozpoznawalne już na pierwszy rzut oka. 

Jak zareklamować się za pomocą opakowania?

Opakowanie może łatwo zapaść w pamięć. Z pewnością sam możesz wymienić kilka przesyłek, które zaskoczyły Cię tuż po tym, gdy odebrałeś je od dostawcy. Jak wzbudzić pozytywne emocje w kupujących. Przede wszystkim zastanów się nad tym, jakie wartości są ważne dla Twojej firmy, a później spróbuj zagrać nimi na opakowaniu. Grafika może np. wzmacniać odbiór marki jako profesjonalnego partnera, podkreślać innowacyjność, intrygować albo rozśmieszać. Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie grafiki, przedstaw swój pomysł projektantom z biura graficznego. Potrzeba dużej wiedzy, odpowiednich narzędzi i doświadczenia, by ubrać ideę w odpowiednią formę. Ciekawym pomysłem może być stworzenie opakowania, które stanie się elementem kampanii marketingu szeptanego i zachęci klientów do dzielenia się zdjęciem czy wpisem w social mediach.

Karton fasonowy czy foliopaki?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zastanawiałeś się, w co pakować zamawiane towary. Masz dwie możliwości. Pierwsza to foliopaki, druga natomiast to kartony fasonowe. To, na który z nich się zdecydujesz, zależy przede wszystkim od tego, jak duży prowadzisz biznes oraz co wysyłasz. Mniejsze sklepy, zwłaszcza butiki odzieżowe, zazwyczaj decydują się na foliopaki. Dodatkowo foliowe koperty z nadrukiem, zabezpieczają towar przed zamoczeniem czy uszkodzeniem. Ich zaletą jest łatwość pakowania to, że zajmują niewiele miejsca, są elastyczne i tanie (największy kosztem jest matryca, na podstawie której tworzone są opakowania). Kartony fasonowe natomiast są dużo lepszym nośnikiem reklamy. W ich przypadku można wykorzystać jako przestrzeń reklamową zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne ścianki. Ponadto dobrze chronią nawet delikatne towary przed uszkodzeniem. Wiele kartonów fasonowych wzbogaconych jest o dodatkowe funkcjonalności, takie jak m.in. łatwe otwarcie czy budowa pozwalająca na szybkie spakowanie zwrotu. Trzeba przy tym zaznaczyć, że kartony fasonowe są znacznie droższe od foliopaków, a ich cena uzależniona jest przede wszystkim od rozmiaru, ilości kolorów w nadruku i wielkości nakładu.

Dlaczego warto zainwestować w spersonalizowane opakowanie?

Dzięki dopracowanemu kartonowi czy foliopakowi, kupujący na pierwszy rzut oka rozpozna, kto jest nadawcą przesyłki. Ponadto zauważy, że firma troszczy się o swoich klientów, a jej logo oraz elementy identyfikacyjne zostaną lepiej zapamiętane. Klient, którego uwagę przyciągnie opakowanie, chętniej zajrzy do Twojego sklepu po raz kolejny. Co więcej, atrakcyjne pudełko czy foliopak będzie miał również pozytywny wpływ na całościową ocenę zakupów.

Gdzie zamówić efektowne opakowania do butiku odzieżowego lub sklepu internetowego? W Medializer! Nasi projektanci z przyjemnością przygotują kreatywny i efektowny projekt. Co więcej, możemy również wyprodukować pudełka lub foliopaki z nadrukiem i przesłać je pod wskazany adres. Zapraszamy do kontaktu!