Walentynki w e-sklepie. Sprawdź, jak zorganizować kampanię

Walentynki już za dwa tygodnie. To idealna okazja, aby po miesiącu oddechu zorganizować coś specjalnego w swoim sklepie internetowym. Wykorzystaj tę okazję, aby przyciągnąć do siebie klientów. Przygotowania zacznij już na początku lutego. Pamiętaj, że to święto jest dla wszystkich – zakochanych, singli i… sprzedawców. Zainteresowany? Zobacz, jak to wszystko rozplanować.

Zaplanuj swoje cele

Kampanię możesz zorganizować na tydzień przed Walentynkami. To wtedy najczęściej zaczynamy myśleć o kupnie prezentu dla drugiej połówki, samego siebie albo innych bliskich osób. Możesz też zrobić niespodziankę swoim klientom w  walentynkowy weekend. Zastanów się przy tym, do jakiej grupy odbiorczej chcesz skierować swój walentynkowy content. Święto zakochanych tak bardzo się rozpowszechniło i skomercjalizowało, że przestało obejmować tylko pary.  Nie warto porywać się z motyką na słońce i próbować zadowolić wszystkich, najlepiej skupić się na konkretnych osobach. Pamiętaj, by przyjrzeć się, którzy konsumenci najchętniej odwiedzali Twój sklep internetowy podczas świąt, ponieważ właśnie oni mogą teraz do Ciebie zaglądać. Określ też główny cel – będzie to zwiększenie sprzedaży czy może zdobycie większych zasięgów?

Rabaty na konkretne produkty czy kolekcje

Jeśli masz już za sobą podstawy, czyli najważniejsze przemyślenia, pora przejść do działania. Statystyki pokazują, że najchętniej kupowanymi prezentami na Walentynki są: bielizna oraz biżuteria. Oprócz tego, kobiety często chcą sobie sprawić nową sukienkę. Właśnie te produkty powinny obejmować zniżki, najlepiej 10-, 25-procentowe. Rabaty mogą obejmować całą kolekcję bądź wybrane modele. W przypadku walentynkowej niespodzianki dla kupujących, najlepszy czas na obniżki to weekend 12.02-13.02 i poniedziałek, 14.02. Nie zapowiadaj ich wcześniej, lepiej zaskoczyć swoich klientów i nie doprowadzać do spadku sprzedaży przed samym świętem! To doskonała okazja na pomnożenie zysków bądź zwiększenie zainteresowania w miesiącach posuchy (w lutym i marcu z reguły niewiele się dzieje). Jeżeli nie masz zamiaru decydować się na niespodziankę dla odbiorców, na początku lutego zacznij otwartą kampanię związaną z walentynkowymi prezentami.

Działania w social mediach

Kampanię na Facebooku zaplanuj kilka dni przed świętem zakochanych. Trzeba ją ustawić wcześniej, aby zdążyła zostać zweryfikowana. Warto w tym okresie szczególnie zadbać o jakościowe posty oraz grafiki, chwytliwe hasła i interesujące treści, które wyróżnią Twój e-sklep na tle konkurencji. Co powiesz na cykl ciekawostek związanych z Walentynkami? A może budzący emocje storytelling? Postaw na 3-4 posty dziennie. Pamiętaj, by nie były za długie, powinny jednak odznaczać się wysoką jakością. Zadawaj swoim odbiorcom pytania, zachęć ich do udzielania odpowiedzi! Niech wiedzą wcześniej, czego mogą się spodziewać, ale nutka tajemnicy również nie zaszkodzi. Nie odkrywaj od razu wszystkich kart. Spróbuj również stworzyć własny, inspirujący hashtag, budzący skojarzenia z Twoim biznesem.

Zadbaj o szybkość i funkcjonalność

Wcześniej wspomnieliśmy, że organizatorzy kampanii powinni od początku wiedzieć, do kogo kierują swój walentynkowy content. Na Facebooku istnieje opcja targetowania – treści będą pokazywać się osobom z określonym statusem związku. Działaj nie tylko w social mediach. Odpowiednio przygotowany sklep internetowy, ze specjalnymi bannerami, przyciągnie wzrok. Warto zdecydować się na minimalistyczną estetykę, która ostatnio staje się coraz bardziej popularna. Swoje bannery zamieść w dniu startu kampanii. Nie zapomnij także o bardziej praktycznych aspektach – szybkości Twojej strony (nie może zbyt długo się ładować pod naporem większej liczby klientów), szybkiego systemu pakowania paczek oraz współpracy z dostawcami. To okazja, by odbiorcy dobrze Cię zapamiętali i chętnie wracali do Twojego e-sklepu.

Krótkie podsumowanie

Dodatkowymi pomysłami, które zwrócą uwagę właśnie na Ciebie, mogą być: okresowa darmowa dostawa, specjalne zestawy walentynkowe z rabatami, newslettery. Podpowiedz swoim klientom, jak mogą zapakować swoje prezenty, używaj języka korzyści. Zaszalej nieco z inspirującymi cytatami (najlepiej nie całkowicie banalnymi), zagrzewaniem do działania i wzbudzaniem pozytywnych emocji. Przypominaj też, że Twoja oferta jest ograniczona czasowo.