Replatforming, czyli dlaczego nie warto bać się zmian

Branża e-commerce często się zmienia i wymaga dużej elastyczności. Podejmowane działania marketingowe i sprzedażowe trzeba na bieżąco dostosowywać do aktualnych realiów. Próbowanie nowych rzeczy, popartych wiedzą i doświadczeniem, często się opłaca. Platforma, na której działa sklep w dużej mierze decyduje o jego kondycji. Dlatego, jeśli nie jesteś zadowolony z aktualnej obsługi lub masz ochotę na zmiany, zrób porządny research i zaryzykuj!

W Medializer wiemy, że replatforming może być łatwy i szybki. Do grona naszych klientów każdego miesiąca dołączają firmy, które decydują się na zmianę systemu, na którym działa sklep. Przyjmujemy je z otwartymi rękami i robimy wszystko, by przeprowadzka na nowe przebiegała w dobrej atmosferze. Oto kilka rad, które przygotowaliśmy na podstawie własnego doświadczenia.

Po czym poznać, że to już czas na replatforming?

Oferta narzędzi pozwalających na zarządzanie sklepem internetowym jest bardzo szeroka. Oferują one różny zakres funkcji oraz możliwości, np. dotyczących obsługi określonej ilości zamówień czy klientów. Zmiana platformy sprzedażowej często motywowana jest rozwojem (lub planowanym rozwojem) sklepu. Nowocześniejsze narzędzia są responsywne, bardziej intuicyjne i często pozwalają w krótszym czasie dopełnić większej liczby formalności. Co więcej, niektóre narzędzia wyposażone są w dodatki umożliwiające łatwiejsze zarządzanie płatnościami, zamówieniami i magazynem, co znacznie skraca czas obsługi sklepu. Kolejną zaletą replatformingu e-sklepu, są rozwiązania szyte na miarę. W Medializer pracujmy na naszym autorskim systemie CMS, który bez problemu jesteśmy w stanie dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika.

W co lepiej inwestować – replatforming czy aktualizacje?

Uruchomienie i utrzymanie sklepu internetowego to określone koszty. Po tym, kiedy biznes pochłonął ogromny budżet, trudno rozstać się z rozwiązaniem, w które się wiele zainwestowało. Bywa tak, że managerowie wolą inwestować w konkretne poprawki, niż podjąć poważne kroki. Z pewnością podstawą jest wnikliwa analiza sytuacji. Często jednak wydawanie pieniędzy na kolejne łatki jest nieefektywne. Nadchodzi czas, kiedy do rozwoju potrzeba przejścia na rozwiązanie wyższej klasy albo zwyczajnie nowsze i lepiej dostosowane do bieżących realiów.

Jakie są główne cele replatformingu sklepu internetowego?

Replatforming ma być zmianą na lepsze. W wielu przypadkach wiąże się ze z zaprojektowaniem odświeżonego layoutu sklepu, który jest nowocześniejszy, bardziej intuicyjny w obsłudze, responsywny oraz zoptymalizowany tak, by generować wyższą konwersję. Co więcej, nowe narzędzie musi sprostać potrzebom sklepu, dotyczącym obsługi określonej ilości zamówień. Dobrze też, by zarządzanie stanami magazynowi, płatnościami i wysyłkami było możliwe najbardziej uproszczone. Dzięki temu zyskasz cenny czas. Kolejną kwestią, którą warto uwzględnić rozważając migrację, są nowe możliwości. Na rynku dostępne są zarówno narzędzia o określonych funkcjach, jak i te umożliwiające dodawanie spersonalizowanych funkcjonalności, dzięki czemu po replatformingu możesz zyskać dostęp do opcji, które usprawnią prace i pozytywnie wpływają na sprzedaż. Co więcej, wiele procesów w e-sklepie można w pełni zautomatyzować. Dzięki temu nie potrzeba pracownika, który fizycznie przyjmie zamówienie, stworzy etykietę czy poinformuje o wysyłce. W przypadku wielu platform, dzieje się to „samo”.

Jak przygotować się do replatformingu?

Pierwszym krokiem do przeniesienia e-sklepu na nową platformę, jest dobry plan. Migracja z pewnością wymaga sporo przemyśleń i rozmów z nową agencją e-commerce po to, by nowe narzędzie do obsługi sklepu zawierało wszystkie niezbędne funkcje. Dlatego ważne, aby zespół po stronie sprzedawcy jasno określił potrzeby i oczekiwania. Na etapie konsultacji warto również zwrócić uwagę na aspekty, na których nam szczególnie zależy. Należy też uwzględnić wszystkie technologie, które dotychczas były wykorzystywane na platformie. To po to, by upewnić się, że będą one dostępne również w ramach nowego narzędzia, a migracja przebiegnie bez problemu. To także czas na to, by zespół obsługujący nowe narzędzie miał czas, by ewentualnie zmodyfikować platformę pod kątem określonych potrzeb.

Ile czasu zajmuje replatforming? Jakie koszy generuje zmiana platformy e-sprzedażowej?

Sklepy internetowe notujące wysoką sprzedaż często dochodzą do momentu, w którym platforma sprzedażowa przestaje wystarczać. Mimo to wzbraniają się przed zmianą, bojąc się o to, że migracja zajmie dużo czasu, a przy tym będzie generowała dodatkowe koszty. W Medializer wiemy o tym i dbamy, by przejście odbyło się możliwe najsprawniej, a sklep nie przerywał działania. Dzięki naszemu doświadczeniu, replatforming przebiega przy zastosowaniu konkretnych procedur, które się dobrze sprawdzają. Następnie przeprowadzamy testy i wdrażamy ulepszenia i autorskie rozwiązania. Spójrzcie tylko do zakładki z rekomendacjami, gdzie można znaleźć opinie wielu naszych klientów, którzy przeszli do Medializer. Są one dla nas najlepszym dowodem na to, że znamy się na tym, co robimy.

Replatforming, a dodatkowe koszty związane z obsługą nowego rozwiązania

Tak jak pisaliśmy, kwestie techniczne nie są problemem w przypadku migracji na sprawdzoną platformę sprzedażową. Dochodzą jednak jeszcze inne czynniki, które martwią sprzedawców. To przede wszystkim czas, który będzie potrzebny na opanowanie nowego narzędzia oraz kłopoty, które może generować nieumiejętne obsługiwanie nowych funkcji. W Medializer wspieramy naszych klientów na każdym etapie replatformingu. Możemy przy tym zapewnić, że obsługa Medializer CMS jest naprawdę intuicyjna, a większość wątpliwości udaje się nam rozwiązać bardzo szybko. Ponadto intuicyjne menu umożliwia łatwe zarządzanie sprzedażą i stanami magazynowymi. Jeśliśmy pewni, że opanowanie nowego narzędzie nie zajmie dużo czasu.

Czy replatforming się opłaca?

Przejście na nowocześniejszą platformę sprzedażową to zmiana, którą można szybko odczuć. Dzięki lepszemu narzędziu zarządzanie magazynem i zamówieniami staje się szybsze i łatwiejsze, więc można obsłużyć więcej klientów w krótszym czasie. Dodatkowym ułatwieniem staje się marketing automation oraz rozwiązania szyte na miarę potrzeb, dzięki którym sklep staje się bardziej funkcjonalny.

Jesteś zainteresowany przeniesieniem sklepu do Medializer? Skontaktuj się z nami, a opowiemy Ci o naszym rozwiązaniu. Dołącz do grona naszych klientów i rozwijaj biznes z Medializer!