Jak sprzedawać obrazem? Angażujące banery w butiku internetowym
Wystarczy moment, by zainteresować użytkownika swoją ofertą. Jak to zrobić? Za pomocą angażującej grafiki. Atrakcyjna oprawa butików internetowych i kampanii reklamowych to coś, na czym w Medializer znamy się doskonale. A czy Ty wiesz, jak powinna wyglądać skuteczna grafika? Przeczytaj nasz poradnik!
Internet złożony jest z obrazów, które nieustannie docierają do użytkowników. Stworzenie czytelnego przekazu, który wyróżnia się na tle konkurencji i nie staje się przezroczysty w gąszczu kolorów, to sztuka bardzo istotna z perspektywy e-commerce. Ludzki mózg najszybciej przetwarza obrazy. Zwykle to właśnie one decydują o tym, czy kupujący chce przejrzeć ofertę sklepu i zapoznać się z zamieszczonymi tekstami. Odpowiednio zaprojektowany obraz to pierwszy i bardzo istotny krok przybliżający zakup do sukcesu.
Bądź rozpoznawalny – postaw na logo
Każdy sklep internetowy ma określoną tożsamość. Jej ważną częścią są elementy graficzne, które są często opisane dodatkowo w księdze znaku. Składają się na nie m.in. logo (zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej), kolory firmowe, kroje czcionek, a nawet charakterystyczny układ informacji. Bardzo ważne, aby baner reklamowy na pierwszy rzut oka dało się powiązać z konkretną marką. Dlatego tak ważne jest, by znalazło się na nim dobrze widoczne logo. Co więcej, banery reklamowe często pojawiają się w mediach społecznościowych i w mailingu, przez co logo staje się coraz bardziej rozpoznawalne, a marka umacnia swój wizerunek.
Zaintryguj kolorem
Dobrze, gdyby design wszystkich banerów reklamowych tworzonych dla jednego butiku był w jakiś sposób spójny. Oczywiście, nie wszystkie elementy muszą być takie same – warto jednak postawić na kilka charakterystycznych cech, takich jak choćby kolorystyka. Na jakie barwy stawiać? Z pewnością dobrze, by ze sobą kontrastowały. Warto wybrać sprawdzone połączenia kolorystyczne, a przy tym unikać nadmiaru i barwnego bałaganu. Banery przede wszystkim muszą być czytelne. Ponadto pożądany efekt łatwiej uzyskać kierując się minimalizmem.
Weź pod uwagę hierarchię wartości
Tak jak tekst czytamy od góry do dołu i od lewej do prawej, tak samo w określonej kolejności interpretujemy grafiki – przede wszystkim napisy czytamy od największego do najmniejszego. Przy tym, uwagę bardziej przyciągają elementy ułożone w wyższej partii obrazu.
- W Medializer zajmujemy się zarówno projektowaniem identyfikacji graficznej firm od podstaw, jak i odświeżaniem wizerunków. Zawsze dbamy o to, by grafika odzwierciedlała indywidualny charakter marki. – mówi Piotr Utrata – Graphic Designer w medializer.pl – Grafika dla każdego klienta tworzona jest zgodnie z określą strategią, tak by była atrakcyjna, spójna, rozpoznawalna i skuteczna. – dodaje.
Wykorzystaj siłę perswazji
Baner powinien budzić emocje. Możesz postawić klasycznie na wysokie rabaty czy bonusy albo zaintrygować odbiorcę ciekawym elementem. Strategią reklamową, bardzo popularną w ostatnich latach, są reklamy przyciągające uwagę błędem, odwróconym testem albo czymś nieoczywistym. Taki przekaz, choć z pozoru może budzić negatywne emocje, jest łatwiejszy do zapamiętania. Warto podkreślić też to, że ludzie z natury uwielbiają się bawić. Dlatego dobrym pomysłem na baner jest gra słowna, zagadka albo niejednoznaczny obraz. Tego typu przekazy angażują uwagę na dłużej.
Pobudź do działania!
Głównym zdaniem banneru reklamowego jest pobudzenie konwersji, czyli zachęcenie użytkownika do dokonania konkretnej interakcji, np. wejścia na stronę butku. Jak można zwiększyć jego prawdopodobieństwo za pomocą grafiki? Wykorzystuje się do tego CTA, czyli wezwanie do działania (ang. call to action). Zwykle jest to napis lub buton z tekstem i krótkim, perswazyjnym komunikatem, takim jak np. „Zobacz więcej!”, „Kup teraz!”, „Odwiedź nasz butik!”. Co ważne, CTA musi być dobrze widoczne i atrakcyjne graficznie.
Planuj w oparciu o dane
Chcesz wypromować banerem reklamowym konkretny produkt? Nie wiesz, w jaki sposób go wyeksponować? Skorzystaj z narzędzi, które śledzą zachowania użytkowników. Dzięki Google Analytics oraz innym statystykom będziesz mógł wysnuć wnioski na temat tego, co lubią Twoi klienci, (np., czy sukienki lepiej sprzedają się, gdy reklamują je blondynki czy brunetki). Co ważne, rynek e-commerce jest bardzo dynamiczny, a trendy zmieniają się na bieżąco. Dlatego stale śledź konkurencję i dostosowuj estetykę banerów do aktualnych okoliczności. Korzystaj również z doświadczenia i sprawdzaj, jakie rozwiązania sprawdziły się w przeszłości (np. w przypadku zeszłorocznej kolekcji letniej). Być może warto je odświeżyć i wykorzystać również w tym roku?
Pokazuj produkt w użyciu
Bardzo ważne, by zdjęcia w butiku internetowym prezentowały się profesjonalnie. Najlepiej, by sesje były prowadzone przez doświadczonego fotografa. Jak pokazywać ubrania? Z pewnością nie na płasko. Najlepiej prezentować je w użyciu, czyli na modelkach, jako część stylizacji. Z pewnością są marki sklepów, które kojarzysz z twarzami konkretnych modelek. Co więcej dobrze, aby aparycja modelki była dostosowana do grupy odbiorców butiku – ich wieku, postury, czy zawodu. Inne modelki powinny reklamować ubrania plus size dla nastolatek, a inne sukienki wieczorowe dla kobiet w średnim wieku.
Aspekty prawne
Banery najlepiej przygotowywać w oparciu o własne zdjęcia. Jeśli korzystasz z fotografii znalezionych w Internecie, upewnij się, że możesz wykorzystać je w przekazie reklamowym. Większość treści w sieci objęta jest prawami autorskimi i użycie ich bez zgody twórcy wiąże się z konsekwencjami. Należy do nich nie tylko konieczność usunięcia fotografii – często trzeba liczyć się też z dotkliwymi karami finansowymi.
Jak tworzyć angażujące banery? Na bazie doświadczenia i analizy. Do nich trzeba dodać umiejętności graficzne na wysokim poziomie oraz odpowiednie poczucie estetyki. Powiedzmy sobie szczerze – nie jest to zajęcie dla amatorów. Stworzenie angażujących grafik warto zlecić profesjonalistom. W Medializer zajmuje się tym studio graficzne. Dzięki temu mamy pewność, że dostarczamy naszym klientom usługi na naprawdę wysokim poziomie.