Jak założyć sklep internetowy z odzieżą damską. Kompleksowy poradnik krok po kroku od Medializer
Chcesz założyć sklep internetowy? Nie wiesz od czego zacząć? To poradnik dla Ciebie! Poprowadzimy Cię krok po kroku przez najważniejsze zagadnienia. Dzięki temu artykułowi podstawy e-commerce staną Ci się o wiele bliższe. Spełnij marzenia o własnym e-biznesie. Załóż sklep z głową i podnieść swoje szanse na sukces.
Najpierw dopełnij wszystkich formalności
Sklep internetowy należy prowadzić w ramach działalności gospodarczej. Dlatego zanim nie rozpoczniesz sprzedaży, ustal jaka forma rozliczeń będzie dla Ciebie najbardziej korzystna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością czy działalność jednoosobowa. Na szczęście, dziś większość spraw załatwisz bez wychodzenia z domu. Przez internet nie tylko złożysz firmę, ale również dokonasz wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nieco więcej formalności trzeba dopełnić w przypadku spółki z o.o.. Otwarcie tego typu firmy wymaga dokonania wpisu do KRS, co wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty sądowej i złożenia szeregu dokumentów.
Polskie prawo daje też furtkę przedsiębiorcom, którzy chcą rozpocząć sprzedaż w Internecie, jednak na początku nie planują notować wysokich obrotów. Działalność nierejestrowana nie musi być nigdzie zgłoszona – ważne jednak, aby miesięczny przychód nie przekraczał 50% minimalnego wynagrodzenia. To dobra oferta dla młodych osób oraz twórców rękodzieła czy lokalnych wyrobów, którzy chcą poszerzyć ofertę sklepu stacjonarnego o sprzedaż w sieci.
Każda firma musi mieć też przyporządkowane odpowiednie PKD, czyli informację o rodzaju działalności. Na samym początku powinieneś zdecydować też o tym, czy chcesz być płatnikiem VAT oraz dowiedzieć się, czy prowadzenie Twojego e-sklepu wymaga posiadania kasy fiskalnej lub kasy fiskalnej on-line.
Nie czujesz się na siłach, by sam dopełnić wszystkich formalności? Skontaktuj się z biurem księgowym. Po przekazaniu pełnomocnictw, biuro zajmie się wszystkimi formalnościami, a z Tobą będzie kontaktowało się tylko w kwestii ustaleń. Wtedy będziesz miał pewność, że wszystkie sprawy zostały załatwione poprawnie.
Nie działamy na szablonach!
Proste sklepy internetowe są tworzone na bazie szablonów. W Medializer nie korzystamy z takich rozwiązań. Chcemy, by e-sklepy były jak najbardziej przystosowane do oczekiwań klientów, odzwierciedlały charakter marki i wyróżniały się na tle konkurencji. Dlatego graficy z naszego biura projektowego rysują je od podstaw. Dzięki temu sklep ma efektowny i nowoczesny wgląd, dobrze zoptymalizowane menu oraz ścieżkę zakupową, która skłania nie tylko do dodawania produktów do koszyka, ale i szybkiego finalizowania transakcji.
Oprogramowanie sklepu – Medializer CMS
Wygląd sklepu internetowego to tylko wierzchołek oprogramowania, odpowiadającego za działanie witryny. Najważniejszym elementem dla sprzedawcy jest platforma e-commerce. W Medializer korzystamy z naszego autorskiego oprogramowania CMS, którego obsługa jest łatwa i intuicyjna. Wymaga ono zalogowania się do panelu administratora – możesz robić to z poziomu komputera lub smartfona z każdego urządzenia z dostępem do Internetu. Dzięki temu możesz czuwać nad sprzedażą nawet na wyjeździe. Co ważne, Twoi pracownicy mogą również zarządzać sprzedażą w sklepie – a Ty sam możesz zdecydować, do jakich informacji będą mieli dostęp.
Medializer CMS to system, w którym możesz edytować zawartość sklepu. Dzięki wygodnemu menu łatwo odnajdziesz odpowiednią zakładkę i dodasz do niej treść, banery i grafikę. Jednak nie to jest jego największą zaletą. Nasi klienci, którzy przenieśli się do Medializer z innych systemów, chwalą nasze rozwiązania do prowadzenia sprzedaży. W Medializer CMS łatwo dodajesz produkty, zarządzasz stanami magazynowymi oraz czuwasz nad zamówieniami i wysiłkami. Cały czas masz też dostęp do statystyk, które umożliwiają monitorowanie sprzedaży. System pozwala również na szybką realizację weekendowych promocji czy innych eventów wyprzedażowych.
Co ważne, Medializer CMS został zaprojektowany przez programistów z naszej agencji. Dzięki temu możemy być elastyczni i dostosowywać jego funkcjonalności do indywidualnych potrzeb klienta. Tworzymy rozwiązania szyte na miarę.
Grafika i treść – biuro projektowe i agencja content marketingowa
Co decyduje o atrakcyjności sklepu internetowego? W ogromnej mierze jest to oprawa graficzna. W Medializer dysponujemy własnym biurem projektowym, zatrudniających grafików wyspecjalizowanych w tworzeniu materiałów dla e-commerce. Przygotowują oni nie tylko layout i bannery, ale również są odpowiedzialni za wizerunek marek wielu naszych klientów – to oni opracowują logo oraz inne elementy identyfikacji wizualnej.
Sklep internetowy to również treści. Są to przede wszystkim teksty marketingowe o charakterze sprzedażowym, których zadaniem jest skrócenie dystansu pomiędzy kupującym oraz sprzedającym, a także nawiązanie relacji, która będzie sprzyjała sprzedaży produktów. Za treści w sklepach Medializer odpowiadają copywriterzy z King Content – agencji treści, wchodzącej w skład Medializer Group. Co ważne, wszystkie treści tworzone przez nas dla e-commerce są nie tylko atrakcyjne dla czytelnika, ale również odpowiednio zoptymalizowane pod względem SEO. Dzięki temu sklepy od Medializer są dobrze widoczne w wyszukiwarkach.
Promocja w social mediach
Wypromowanie sklepu internetowego to prawdziwe wyzwanie. Sprzedaż w Internecie wymaga zupełnie innych działań niż w przypadku butików stacjonarnych. Najłatwiej szukać klientów w social mediach i również tam się z nimi kontaktować. Jak pozyskać kupujących? Musisz założyć efektowny profil i publikować na nim ciekawe treści. Bardzo istotny wpływ na podniesienie sprzedaży ma także zasięg płatny. Facebook Ads i Google Ads to reklamy, które po odpowiednim zoptymalizowaniu dają naprawdę dobre efekty. Co ważne, ich tworzenie i wdrożenie wymaga sporo doświadczenia i umiejętności. Dlatego lepiej nie zajmuj się nimi samodzielnie – możesz szybko przepalić budżet. Gdy zrobią je dla Ciebie specjaliści – pieniądze zainwestowane w reklamę mogą zwrócić się kilkukrotnie. W Medializer za Facebook Ads oraz Google Ads odpowiadają eksperci, specjalizujący się w wąskich dziedzinach. To dzięki nim nasze kampanie dla sklepów internetowych notują wysoki ROAS.
Metody płatności i dostawy
Zakładając sklep internetowy musisz pomyśleć nad aspektami technicznymi. To jak klienci będą płacić za zakupy oraz wśród jakich form wysyłki będą mogli wybierać, w ogromnym stopniu decyduje o tym, czy zdecydują się na zakup. Standardem są bramki płatnicze, które umożliwiają szybkie i bezpieczne przelewanie należności za zakupy. Wszystkie sklepy od Medializer integrujemy z nimi automatycznie. Nasza agencja współpracuje również z firmami kurierskimi, dzięki czemu możemy zaproponować e-sklepom gotowe rozwiązania. Co więcej operatorzy płatności i dostaw mają systemy zintegrowane z Medializer CMS, więc możesz czuwać nad wszystkimi funkcjonalnościami sklepu z poziomu jednego panelu.
Aspekty prawne – RODO, regulaminy
Działalność sklepu internetowego musi być zgodna z prawem. Różne aspekty dotyczące sprzedaży, zwrotów i reklamacji oraz przechowywania informacji o klientach są obwarowane szeregiem przepisów. Ważne, abyś się w nich orientował i zadbał o to, by regulamin i inne elementy sklepu zostały do nich dostosowane. Jeśli nie czujesz się mocny w zagadnieniach prawniczych, możesz skorzystać z doradztwa agencji prawników specjalizujących się w zakresie e-commerce. W Medializer na co dzień współpracujemy z prawnikami, którzy czuwają nad projektami naszych klientów.
Pomoc e-commerce managera
Pomysł to dopiero pierwszy krok do stworzenia sklepu internetowego. Jeśli masz dobre chęci i odpowiedni budżet, to dobry potencjał do tego, by rozpocząć przygodę z e-commerce. Jeśli w e-sprzedaży stawiasz dopiero pierwsze kroki, zdobycie „know how” będzie wymagało dużo czasu i uczenia się na własnych błędach. Jeśli nie chcesz czekać i szukasz gotowych rozwiązań, możesz skorzystać z pomocy e-commerce managera. To osoba, która specjalizuje się w marketingu internetowym i ma duże doświadczenie w pracy nad sklepami. Dzięki temu pomoże Ci zaplanować spójną strategię rozwoju działalności i podpowie, jakie działania będą najskuteczniejsze w Twoim przypadku.