Jak podnieść sprzedaż o 2205% w cztery miesiące? Case study działań marketingowych w butiku Tesori
Znacie markę Tesori? To butik internetowy, który pod koniec 2020 r. przeniósł się do Medializer. Od kilku miesięcy sklep stale zyskuje na popularności. Nic dziwnego, to marka naprawdę godna uwagi! Zobaczcie nasze case study, w którym omawiamy działania marketingowe, dzięki którym doprowadziliśmy do podniesienia sprzedaży o 2205%!
Świetny kontakt z właścicielami firmy i otwarcie na wprowadzenie zmian pozwoliło nam szybko wdrożyć szereg działań marketingowych, które przyniosły wymierne korzyści. Popatrzcie tylko na dane dotyczące wzrostów sprzedaży.
Cztery miesiące intensywnej pracy
W Tesori wszystkie prace przeprowadzaliśmy na podstawie spójnej strategii, która obejmowała odświeżenie wizerunku marki oraz szeroko zakrojone działania marketingowe. Za opracowanie planu rozwoju butiku i czuwanie nad zespołem realizującym całokształt prac odpowiadał CEO Medializer – Gabriel Besta. Wszystko zaczęło się od wnikliwej analizy aktywności, które były wcześniej podejmowane w celu promocji sklepu. W kolejnych krokach przeszliśmy do czynów. Nastawiliśmy się na to, by stworzyć markę rozpoznawalną i atrakcyjną dla klientek. Markę, która kojarzy się z nowoczesnością i klasą. Największym wyzwaniem było zaktywizowanie klientek oraz przyciągnięcie do butiku kolejnych kupujących. Przez pół roku przed przejęciem przez nas marki Tesori w sklepie panowała stagnacja, a obroty plasowały się na poziomie 4 tys. zł, przy stosunkowo wysokim jak na takie efekty wydatkach na reklamę (6 tys. zł). My postanowiliśmy nieznacznie podnieść budżet marketingowy, a przy tym zadbaliśmy o to, by wykorzystać go jak najefektywniej. Jakie działania wdrożyliśmy promując butik?
Nowa odsłona sklepu
Pierwszym krokiem do podniesienia sprzedaży było wizualne odświeżenie sklepu. Marka Tesori zyskała nowy wygląd, zgodny z aktualnymi trendami i obowiązującymi praktykami UX Design. Ogromną zasługę w procesie poprawy wizerunku mają nasi graficy, którzy zadbali o to, by sklep prezentował się oryginalnie i nowocześnie. Oczywiście butik jest w pełni responsywny i łatwy do obsługi na smartfonach i tabletach. Zatroszczyliśmy się także o niewidoczny aspekt sprzedaży. Butik Tesori działa na naszym autorskim systemie CMS, który pozwala na łatwe zarządzanie nawet dużą liczbą zamówień oraz optymalizuje prace związane z dodawaniem produktów i zarządzaniem magazynem.
Kampanie Facebook Ads i Instagram Ads
Gdzie szukać klientów? W mediach społecznościowych. Dlatego postanowiliśmy, że zrobimy wszystko, by o Tesori było głośno. Za kampanię Facebook Ads odpowiadała nasza Facebook Ads Specialist – Karolina Przewięźlikowska, która doskonale wywiązała się ze swojego zadania. Postawiliśmy na dobrze zoptymalizowany budżet, skłoniliśmy klienta do zintensyfikowania działań w mediach społecznościowych i zadbaliśmy o atrakcyjny wygląd profilu. Co więcej, zatroszczyliśmy się także o regularną promocję nowych kolekcji oraz akcji wyprzedażowych, które reklamowaliśmy efektownymi banerami.
Rozbudowa sklepu
Jakie sklepy internetowe są przyjazne klientom? Te atrakcyjne wizualnie i łatwe w obsłudze. Dlatego przy odświeżaniu wizerunku Tesori zadbaliśmy o to, by możliwie najbardziej zoptymalizować drogę od koszyka do sfinalizowania zakupu. Podstrony produktowe wzbogaciliśmy o opisy oraz szereg grafik, które pozytywnie wpływają na percepcję produktu. Odświeżyliśmy wygląd podstrony produktu, tak by była ona atrakcyjna i zawierała informacje pożądane przez klientki. Wdrożyliśmy w butiku system prostych i bezpiecznych płatności, które pozwalają uiścić należność za towar za pomocą różnych metod. Wdrożyliśmy też w sklepie łatwą możliwość korzystania z różnych rodzajów dostawy. Co więcej, uruchomiliśmy blog i postawiliśmy na rozwój kategorii, które mogą cieszyć się zainteresowaniem klientek.
Content i SEO
Sklep internetowy to również teksty. Dla Tesori przygotowaliśmy treści na stronę główną, których celem było zbudowanie marki o nowoczesnym wizerunku. Nad całością działań SEO czuwał zespół pod kierownictwem Content Marketing Manager – Joanny Pawłowskiej-Tomczak. O nowe treści wzbogaciliśmy także podstrony. Zatroszczyliśmy się o to, by publikowane materiały były atrakcyjne dla klientów, a przy tym odpowiadały aktualnym wymaganiom SEO. Dzięki dużej ilości wysokiej jakości tekstów strona butiku stała się korzystniej oceniana przez roboty Google. Teksty SEO to nie wszystkie działania z zakresu content marketingu, które prowadzimy dla Tesori. Sprzedaż w sklepie internetowym wspieramy regularnymi publikacjami na blogu. Troszczymy się również o regularne uzupełnianie opisów do produktów w sklepie w myśl zasady, by zastąpić tekstem to, czego klienci nie mogą doświadczyć osobiście.
Promocja na portalu modowym Joyful
Joyful to portal modowy, który gromadzi najlepsze oferty z polskich butików. Każda z nich przekierowuje na stronę sklepu internetowego oferującego konkretny towar. To projekt partnerski Medializer, który stworzyliśmy z myślą o wsparciu współpracujących z nami butików. To miejsce codziennie odwiedzane przez tysiące użytkowników, które jest dobrym narzędziem do podniesienia sprzedaży. Dlatego kolejnym krokiem w promocji Tesori stało się zintegrowanie butiku z Joyful. Dzięki temu produkty dodawane w butiku automatycznie pojawiają się na stronie portalu modowego Joyful, gdzie są widoczne i promowane w materiałach tworzonych na potrzeby portalu.
Masz pytania dotyczące tego, jak wypromowaliśmy Tesori? A może jesteś ciekawy, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie? Zapraszamy na konsultacje! Przeprowadzimy wnikliwy audyt i podpowiemy, jak w pełni wykorzystać potencjał Twojej działalności.