Walentynki na Facebooku – kilka porad, jak zaplanować skuteczną kampanię, którą pokochają odbiorcy
Jeśli sądzisz, że po intensywnym okresie świątecznym przychodzi reklamowy sezon ogórkowy, jesteś w błędzie. Na horyzoncie widać już jedną z najlepszych okazji, aby przeprowadzić skuteczne kampanie sprzedażowe dedykowane niemal każdemu. Z okazji Walentynek możesz uszczęśliwić zarówno zakochanych, jak i singli – a także siebie, osiągając świetne wyniki sprzedażowe na Facebooku.
Nie od dziś wiadomo, że miłość to wielki biznes, na bazie którego wyrosło Święto Zakochanych. Komercjalizacja tego święta sprawiła także, że już od kilku lat stanowi ono okazję do świętowania nie tylko dla par. Walentynki stały się okazją do kupowania drobnych upominków różnym ważnym osobom w naszym życiu. Single natomiast chętniej dokonują wtedy zakupów, aby poprawić sobie humor pod naporem komunikatów dedykowanych zakochanym.
Kampanię możesz zaplanować na wiele sposobów
Ponieważ grupa potencjalnych zainteresowanych jest szeroka, przemyśl, do kogo chcesz dotrzeć, aby nie przepalić budżetu na zbyt dużą grupę odbiorców. Przede wszystkim jednak warto przemyśleć strategię reklamową z wyprzedzeniem. Z kampanią możesz wystartować już wraz z początkiem lutego, ponieważ to czas, kiedy wiele osób zaczyna poszukiwania prezentów dla swoich bliskich.
To także świetny czas, aby wykorzystać zebrane wcześniej grupy remarketingowe lub grupy podobnych odbiorców. Osoby, które miały styczność z Twoją marką np. podczas świąt, mogą być teraz bardziej skłonne do dokonania zakupu. Przemyśl także wybór celu reklamowego - szczególnie w przypadku kampanii tematycznych istotnym jest, czy chcesz tę okazję wykorzystać do sprzedaży, czy może zebrania polubień strony lub zbudowania zasięgów. Dopasuj cel do okazji i swoich potrzeb, ale nie testuj w tym czasie celów, których nie znasz. Kampanie w okolicy różnych świąt generujących większy ruch sprzedażowy na Facebooku, przez co są droższe i mogą dać Ci zakrzywione wyniki.
Kreatywny post to podstawa
Pamiętaj także, aby skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców. Przygotuj tematyczne grafiki do postów, ale postaraj się, aby miały w sobie element oryginalności. Różowe tło i ikony serduszek mogą nie wystarczyć – postaraj się zaprezentować coś świeżego i przykuwającego wzrok. Dobrze jest wykorzystać do tego różnorodne formaty oferowane przez Facebook. Możesz np. opowiedzieć krótką historię miłosną z wykorzystaniem Twoich produktów za pomocą karuzeli lub pokazu slajdów.
Warto także zainwestować przy tej okazji w angażujące wideo o romantycznej tematyce. Jeśli chcesz przy tym zbudować świadomość marki, jest to dobry moment na przeprowadzenie konkursu, np. zadanie użytkownikom pytania „Czym jest dla Ciebie miłość do naszej marki?”.
Zadbaj o walentynkowe okazje
Pamiętaj, że nie wystarczy jedynie życzyć udanych Walentynek, aby zwiększyć sprzedaż. Użytkownicy szukający upominków będą skłonni dokonać zakupu tam, gdzie otrzymają najbardziej korzystną ofertę. Zaplanuj więc określony rabat procentowy na wybrane produkty lub udostępnij opcję darmowej przesyłki. Zakomunikuj to nie tylko w treści posta, ale też na grafice. To znacznie zwiększy Twoje szanse na uzyskanie lepszej klikalności.
W związku, singiel, a także cała reszta
Kluczem do sukcesu może okazać się w Twoim przypadku targetowanie. Facebook udostępnia możliwość kierowania reklam do osób z określonym statusem związku. Dobrze jest zdecydować się w tym przypadku na osobne grupy reklam dedykowane do osób mających ustawiony status:
- w związku – dla nich przygotuj kreacje zachęcające do dokonania zakupu dla drugiej połówki
- wolny – tutaj sprawdzą się komunikaty w stylu „w te Walentynki sama spraw sobie przyjemność!”
Nie polegaj jednak wyłącznie na powyższych zawężeniach. Wiele osób nie przywiązuje uwagi do oznaczenia aktualnego statusu swojej relacji na Facebooku. Warto więc mieć także przygotowane ogólne kreacje reklamowe. Skup się wówczas na kierowaniu ich do najbardziej adekwatnych odbiorców – przeanalizuj statystyki sprzedaży na swoim koncie i kieruj reklamy do wybranej płci lub do konkretnych grup wiekowych, które w Twoim przypadku dają najlepsze wyniki.
Baw się formą sprzedażowo i wizerunkowo
Walentynki to idealna okazja, aby pokazać się na Facebooku od innej strony. Tematyką tego święta można bawić się na różne sposoby, nawet w przypadku marek z bardziej wymagających branż. To także świetna okazja, aby nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także zadziałać wizerunkowo. W końcu wszyscy chcą kochać – nawet marki!